AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Noen som har prøvd? Har en 3,5-åring som har ekstremt dilla på lego men som blir knust når han forsøker å leke med de større byggesettene som faller fra hverandre og deler blir til stadighet borte.. Noen som har prøvd å lime lego, evt med hva? Han har allerede masse løs lego å bygge med, det er de dyre modellene som vi vil lime. Er jo også fryktelig surt å kjøpe en model for 500 kroner som mangler halvparten av delene og er direkte ubrukelig etter 2 måneder... Anonymous poster hash: df95e...b6f
guest_6535 Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Mitt tips: Ikke gjør det. Mye morsommere for han etterhvert å kunne bruke legoen til å bygge andre ting. Å lime det vil sette grenser for kreativiteten. Endret 20. februar 2015 av guest_6535 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Noen som har prøvd? Har en 3,5-åring som har ekstremt dilla på lego men som blir knust når han forsøker å leke med de større byggesettene som faller fra hverandre og deler blir til stadighet borte.. Noen som har prøvd å lime lego, evt med hva? Han har allerede masse løs lego å bygge med, det er de dyre modellene som vi vil lime. Er jo også fryktelig surt å kjøpe en model for 500 kroner som mangler halvparten av delene og er direkte ubrukelig etter 2 måneder...Anonymous poster hash: df95e...b6f Min 3,5 åring elsker også lego, men bygger selv. (Ting som ikke ligner på det på esken) litt av vitsen er jo at man kan bygge selv og endre modellen som det passer i leken. Hadde blitt rimelig frustrert om noen hadde limt legoen min. Finnes klossesett som er ment for fribygging og legobiler osv som er ment fra 3år. Anonymous poster hash: c5773...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Han er helfrelst på chima-lego som egentlig er fra 7 år... Han har fått litt junior-lego men det vil han ikke leke med Anonymous poster hash: fb9eb...04c
Ciara Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Har dere ikke sett Lego-filmen? Moralen er: Ikke lim 3
tingeling Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Vi prøvde og angret bittert når de fortsatt knuste når de ble mistet i gulvet og deretter var umulige å sette sammen igjen pga limet... Jeg synes egentlig det er synd at barna er så opptatt av disse ferdige modellene, mine bygger modellen på esken og så nekter dem å ta de fra hverandre etterpå 😒 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Lag et stort rundt teppe til lego i et tynt stoff. Sett huller med nagler eller hemper rundt, og tre en snor igjennom. Der bruker dere den legoen dere er redd for å miste deler til. Når legoen ikke er i bruk, henges hele legoteppet opp ved å samle sammen snoren. Ikke lim legoen! Anonymous poster hash: 5090e...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Hele moroa med Lego er jo at man kan bygge opp settet, leke med det, ta det fra hverandre, bygge noe annet, modifisere, bygge ut etc. i det uendelige. Lego skal ikke limes! Vi hadde ei svær kasse med Lego når jeg var lita, og ei "kladdebok" der vi hadde limt inn alle monteringsanvisningene fra flere år tilbake. Det å lete etter de riktige klossene var en del av leken, rene skattejakten! Anonymous poster hash: 443ce...16a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Lag et stort rundt teppe til lego i et tynt stoff. Sett huller med nagler eller hemper rundt, og tre en snor igjennom. Der bruker dere den legoen dere er redd for å miste deler til. Når legoen ikke er i bruk, henges hele legoteppet opp ved å samle sammen snoren. Ikke lim legoen!Anonymous poster hash: 5090e...a2e Lekematte og oppbevaring i ett! Kjempesmart! Jeg får lyst til å lage med en gang, og jeg har ikke barn engang! Anonymous poster hash: 443ce...16a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå