AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har gått ned i vekt ganske sakte men sikkert. Veier meg en gang i uken og pleier å gå ned rundt 0.5-1 kg per uke (veier meg ikke den uken jeg har mensen da jeg alltid går opp rundt denne tiden). Men idag da jeg skulle veie meg, hadde jeg faktisk gått OPP 100 g istedet for å gå ned. Jeg vet at vekttap kan være vanskelig å forstå seg på og at det er normalt at vekt er litt opp og ned, men dette gir bare ikke mening for meg. Jeg har jo spist sunt hver dag denne uken som de andre, trent eller gjort noe aktivt som forbrenner endel kalorier hver dag og vært minst 500 kcal i underskudd per dag. Enkel matematikk vil jo si at jeg dermed burde ha gått ned noe, men nå har jeg altså gått opp 100 g. Det er jo ikke mye og jeg tar det ikke så hardt, bare står på og håper det blir bedre neste uke, men det er litt frustrerende og demotiverende å få slike resultater når man gir mye innsats. Og jeg skjønner det bare ikke. Noen som forstår seg på dette? Anonymous poster hash: 33e53...85e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Bæsja du i går? Anonymous poster hash: 4150a...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Bæsja du i går? Anonymous poster hash: 4150a...6a8 Er dette faktisk relevant eller troller du bare? TS Anonymous poster hash: 33e53...85e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 100 gram "opp" er jo ingenting, si heller at vekten er uendret denne uken. Kanskje du har fått litt muskler. Kanskje du har litt vann i kroppen. Hvis du ikke har vært på do, så kan det være derfor. Kanskje du stod litt skjevt på vekten. Eller en blandings av disse tingene som virker sammen og gir et litt annet resultat enn du forventet. Ville tatt det helt med ro. Anonymous poster hash: dc8f3...373
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Innholdet i tarmen kan utgjøre flere 100 gram. Er tarmen din full av avføring kan det forklare vektøkningen, hvis den f.eks. var tom sist du veide deg.Anonymous poster hash: a66ec...582
tussi84 Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Både mye vann i kroppen og avføring kan veie en del hundre gram. Vekta kan variere med 1 kg mer pga det.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Om du blir hysterisk over 100 gram har du virkelig problemer.... Slutt å vei deg så ofte Anonymous poster hash: 599ac...5ba
Poserose Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Er dette faktisk relevant eller troller du bare? TS Anonymous poster hash: 33e53...85e Det var ikke jeg som spurte, men det er jo relevant om du har 100 g bæsj ekstra i deg. Om du vanligvis veier deg etter at du har vært på do, men i går veide deg før vil du jo veie mer. Så små variasjoner kan man ikke se på, sånn kommer det alltid til å være stå på og lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Er dette faktisk relevant eller troller du bare? TS Anonymous poster hash: 33e53...85e Nei, jeg troller ikke. Tror du bæsjen din er vektløs, eller? Var det virkelig så vanskelig å skjønne, eller troller du bare? Anonymous poster hash: 4150a...6a8 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Nei, jeg troller ikke. Tror du bæsjen din er vektløs, eller? Var det virkelig så vanskelig å skjønne, eller troller du bare? Anonymous poster hash: 4150a...6a8 Hahahaha, humorkommentar! Anonymous poster hash: 275e5...f4f
drue Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 100 gram er ingenting. Ikke la deg stresse over det! Det er ikke sånn at vekten er "statisk", den varierer gjennom hele døgnet. Faktorer som spiller inn er hvor mye du spiser, driter, tisser og hvor mye vann kroppen holder på. Gi litt mer faen i vekta
Gjest Gurgemeie Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Ikke vei deg så mye og ofte! Da vil du ikke kunne se de virkelige endringene, de som er morsomme å se. Jeg går på vekta kanskje annenhver uke eller hver 3. uke, og da kan jeg ofte se enten 1 kg eller 2 kg mindre! Og etter jeg slutta å veie meg så mye, har jeg faktisk slappet mer av og har det bra med meg selv. 100 g er da ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå