Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjestern
Skrevet

De siste mnd'ene så har jeg fått skikkelig rar hodebunn.

For det første blir håret mitt mye fetere for tiden, men samtidig så har det skjedd noe rart der oppe.

Har lange negler, og hvis jeg drar negele bortover hodebunnen får jeg masse hvitt under negelen.

Og dette skjer når jeg har nyvasket hår også.

Er dette tørr hodebunn?

I såfall... hvordan kan hodebunnen være tørr når jeg har så fett hår?

Det lukter også rart fra hodet mitt...lukter på en måte talg :-?

Flass er det ikke, for jeg får aldri noe på klærne mine. Også har jeg prvd Head&Shoulders for tørr hodebunn, men den funka ikke.

Noen som vet hva det er, og som har noen produkter å tipse bort?

Hilsen hun med den rare hodebunnen :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Det høres veldig ut som seborreisk eksem, og da finnes det ting som hjelper. Det er forårsaket av en sopp som finnes på huden hos alle mennesker, men enkelte er overfølsomme overfor den, og reagerer på den måten du beskriver.

På apoteket får du kjøpt en behandlingsshampo som heter Fungoral, som dreper denne soppen. Hvordan du bruker den, står på pakken.

I tillegg bør du bruke en mild shampo til daglig bruk, apoteket kan også hjelpe deg her, eller du kan høre med en frisør. Kerastase har gode shampoer for sensibel hodebunn.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det høres veldig ut som seborreisk eksem, og da finnes det ting som hjelper. Det er forårsaket av en sopp som finnes på huden hos alle mennesker, men enkelte er overfølsomme overfor den, og reagerer på den måten du beskriver.

På apoteket får du kjøpt en behandlingsshampo som heter Fungoral, som dreper denne soppen. Hvordan du bruker den, står på pakken.

I tillegg bør du bruke en mild shampo til daglig bruk, apoteket kan også hjelpe deg her, eller du kan høre med en frisør. Kerastase har gode shampoer for sensibel hodebunn.

Ah, tusen takk for svar ethereal :)

Løpe å kjøpe shampoo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...