Gå til innhold

HVORDAN STELLE EN LITEN INNENDØRS LIVISTONA ROTUNDIFOLIA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en liten palme, Livistona Rotundifolia som er 40 cm i høyden. Men finner ingen konkret informasjon om hvor mange ganger den bør vannes. Bør den stå ved vinduet? Skal jeg spraye den flere ganger om dagen? Er det noen som kan noe om denne planten?

Takk!

Anonymous poster hash: da536...940
Videoannonse
Annonse
Skrevet

VET IKKE. HAR DU PRØVD Å GOOGLE DET?

Anonymous poster hash: 577cb...1ae
Skrevet

Gå inn på nettsiden Google.no. Søk på plantenavnet. Velg et av de øverste resultatene og les.

Jeg tror forresten det er noe galt med Caps Locken din, du bør få den sjekket.

Anonymous poster hash: 07413...670
Skrevet (endret)

Sett den på en lys plass, men ikke i en vinduskarmen der den sterkeste solen står på. Denne planten er en plante som lever på steder i noe skygge, men når den er innendørs, trenger den det lyset vi kan gi, fordi lysforholdene inne, naturlig nok er dårligere enn ute.

Dette er en relativt hardføre plante som du kan vanne når den har blitt tørr. Hvor mange ganger den skal vannes, kommer an på hvor fort den blir tørr. Er det svært varmt, kan du gi den mer vann i gangen enn når det er kjøligere. Denn planten tåler å bli litt tørr, før den vannes. Husk å gjødsle fremover til det begynner å bli vinter igjen, det er greit å bruke gjødselpinner,

Om du vil dusje den et par ganger i uka, er det bare fint, men ikke dusj når solen skinner på den, for da kan den få sviskader, på grunn av at solstrålene blir forsterket i vanndråper, nesten på samme måte som et forstørrelsesglass.

Endret av absinthia
Skrevet

Gå inn på nettsiden Google.no. Søk på plantenavnet. Velg et av de øverste resultatene og les.

Jeg tror forresten det er noe galt med Caps Locken din, du bør få den sjekket.

Anonymous poster hash: 07413...670

OI WOW TUSEN TAKK HERREGUD SÅ UTROLIG BEHJELPELIG. JEG SKAL SJEKKE DEN GOOGLE.NO SIDEN DU ANBEFALER OG JEG SJEKKET MED EN CAPS LOCK GENI OG HAN SA CAPS LOCKEN MIN FUNGERER HELT FINT. MEN TUSEN TAKK FOR AT DU TOK DEG TID TIL Å SVARE, SELV OM SVARET DITT VAR VERDT MER EN INGENTING. FORTSETT MED DE INFORMATIVE SVARENE DINE I FREMTIDEN OG DU VIL BLI BELØNNET EN DAG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...