Gå til innhold

Har ikke ett design-kyndig ben i kroppen. Hjelp..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri skrytt på meg så mye design-evner, så kanskje noen som har mer feel for sånt kan gi meg litt input?

Vi har akkurat kjøpt ny vask til vårt lille kjøkken. Vasken er stor og antrasittgrå porselen. Men kjøkkenet er hvit tre, veggene er hvit tre, benkeplata er eik og gulvet er gammeldags tregulv i blågrå. Det blir litt krasj i stil, men så er ikke jeg så veldig fornøyd med den varme hvite romantiske stilen som hersker i vårt nyervervede hus.

Jeg trenger å skaffe noen kjøkkenplater fra Fibo-Trespo som kan binde det hele litt sammen. Hvitevarene er jo grått metall, så det burde gå an, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gå for. Det siste design-valget jeg fikk trumfa igjennom funka IKKE (lilla pipe. Det var bedre i hodet mitt. Nuff said).

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi la nytt gulv(klikk-vinyl) og kjøpte ny benkeplate for litt siden, og vi syns at det ble veldig fint å ha benkeplate og gulv i noenlunde samme nyanse. De er i litt kaldere treetterligninger, veggene er gulnede furutømmer, og skapdørene er en varm grønnfarge. Gulvet og benkeplata gir da en fin kontrast til all "varmen", på en måte.

- Men jeg aner ikke hvordan vasken ser ut sammen med gulvet og veggene, om du skjønner, så det kan godt hende forslaget mitt blir skivebom.

På butikkene har de prøveplater som du kan låne med deg hjem og se hvordan det blir. Jeg vil absolutt anbefale å utnytte det du kan av prøver som du kan teste hjemme. Jeg er ikke så designerkyndig, jeg heller, men det kommer seg litt etter litt. :)

Anonymous poster hash: 50bab...1ef
Skrevet

Ja, kanskje jeg kunne fått med med noen prøveplater. Det hadde gjort det myye enklere.

Jeg har nettopp pusset over benkeplata før vi skal montere vasken i morgen, og vurderer veldig sterkt å se om jeg finner dekorvoks eller noe lignende for å få den lysere/grålig. Tror det hadde blitt mye lettere å matche da.

Har ikke fått pusset den 100% jevnt da, litt tricky langs veien, så litt redd for at det skal bli ujevn farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...