AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg og en venninne satt i går og diskuterte hvor kjønnsbetinget kjærestemarkedet er, altså hvilket kjønn er det som har det lettest når det kommer til å finne en kjæreste...? Venninnen min hevder det er det samme for begge kjønn fordi det krever to mennesker for å danne et par... Jeg argumenterte med at det er mye lettere for kvinner fordi "gjennomsnittskvinnen" til en hver tid har mange flere beilere rundt seg enn det "gjennomsnittsmannen" har. Dess flere beilere man har etter seg dess lettere er det å finne en kjæreste. De fleste kvinner har mange flere interesserte å velge blant enn det de fleste menn har, enkelt og greit... Så kvinner kan som regel sitte stille og vente på den rette mens menn må ut og leite... Hvem har rett? Anonymous poster hash: 3b661...c43 3
Gjest Bruce Wayne Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Du har helt rett. Argumentene dine holder i massevis! 2
Doge Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Tror du har litt mer rett. Bare å opprette en kvinnelig og en mannlig profil på hvilken som helst datingside og se selv 2
mijaa Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Sånn for å generalisere, så tror jeg du har mer rett, men det kommer jo også helt an på personen. Jeg er normalt pen (tror jeg, haha), og blir ofte fortalt at jeg er utrolig søt, har en godtepose av en personlighet og egentlig bare er herlig å være med, men jeg har aldri hatt noen beilere eller opplevd å være ettertraktet blant gutta. Hører jo også om menn som damer nærmest kaster seg etter, så det er jo variasjoner på begge sider. 7
Nevian Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Selvsagt er det lettere for kvinner - nettopp på grunn av det du sier. Hvis man havner i båsen "mindre pen" kan det muligens være tilnærmet like vanskelig for begge, men såfremt man ser helt ålreit ut kan ei dame bare strekke ut hånda og velge og vrake i det som ganske fort kommer. En mann som strekker ut hånda vil kunne stå der til den dagen han dør uten så mye som et napp. 1
Gjest incognita Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Jeg tror det finnes mange nyanser her, men det er nok en tendens at gutter lettere byr på seg selv ovenfor jenter, og at jenter derfor opplever at de har overtaket på markedet. 2
Eriks Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Setter også en knapp på at jenter har det lettere, men når man først har hatt sex noen ganger snur maktbalansen seg ofte. Mye lavere sjanse for å bli "brukt" kun for sex som mann. Er man passe pågående er det helt greit å være mann, men om man er over gjennomsnittet sjenert kan man fort havne på utside både på sex- og forholdsfronten. Sjenerte kvinner har det lettere der fordi menn generelt oftere tar initiativ. Endret 20. februar 2015 av Eriks 4
sjonkelrolf Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Det faktum at 1/4 av norske menn aldri vil få egne barn forteller vel det meste... 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Hææ, menn vil jo ikke ha forhold, de vil bare tømme spermen sin i så mange våte varme hull som mulig.. er kun damer som vil ha kjæreste virker det som. Anonymous poster hash: 35a7f...f72 8
sjonkelrolf Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Hææ, menn vil jo ikke ha forhold, de vil bare tømme spermen sin i så mange våte varme hull som mulig.. er kun damer som vil ha kjæreste virker det som. Anonymous poster hash: 35a7f...f72 Dårlig forsøk på ironi, hehe? Mange menn kunne gjerne tenkt seg forhold, men det er ikke like enkelt å finne noen man kunne tenke seg det med. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Dårlig forsøk på ironi, hehe? Mange menn kunne gjerne tenkt seg forhold, men det er ikke like enkelt å finne noen man kunne tenke seg det med. Nei, det er jo fakta. Menn vil kanskje ha forhold en liten periode,til de blir lei og finner en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Puh, glad jeg ikke er mann,virker som et slitsomt liv. Glad jeg ikke bytter menn like ofte som jeg bytter tampong. Anonymous poster hash: 35a7f...f72 4
sjonkelrolf Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Nei, det er jo fakta. Menn vil kanskje ha forhold en liten periode,til de blir lei og finner en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Og en ny dame. Puh, glad jeg ikke er mann,virker som et slitsomt liv. Glad jeg ikke bytter menn like ofte som jeg bytter tampong. Anonymous poster hash: 35a7f...f72 Blitt såret i det siste, skjønner vi? 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Blitt såret i det siste, skjønner vi? Nope, men jeg observerer hvordan menn oppfører seg. Menn ser på kvinner som forbruksvarer og det er så trist! Anonymous poster hash: 35a7f...f72 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Selvsagt er det lettere for kvinner - nettopp på grunn av det du sier. Hvis man havner i båsen "mindre pen" kan det muligens være tilnærmet like vanskelig for begge, men såfremt man ser helt ålreit ut kan ei dame bare strekke ut hånda og velge og vrake i det som ganske fort kommer. En mann som strekker ut hånda vil kunne stå der til den dagen han dør uten så mye som et napp. Jeg er ikke i den kategorien (mindre pen), men jeg har aldri kunnet velge og vrake i kjærster. ONS ja, der er det utvalg, men noe mer enn det, nei. Anonymous poster hash: c8b07...193 4
sjonkelrolf Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Nope, men jeg observerer hvordan menn oppfører seg. Menn ser på kvinner som forbruksvarer og det er så trist! Anonymous poster hash: 35a7f...f72 Så du er en av de som hater menn generelt, altså. Skjønner. Vel, mange kvinner er ikke akkurat så mye å samle på de heller, så tipper det er ganske likt på begge fronter. Kan være en idé å fokusere på hva man selv har gjort feil, og så lære av det, fremfor å hele tiden skylde på andre. 7
draug 75 Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 It takes two to tango som det heter... Men det er stor spredning på menn og erfaringer med kjærester og sexpartnere. Og når man ser på forholdet mellom gjennomsnitt (7) og median (5) på partnere for menn, mot gjenomsnitt (6) og median (6) for kvinner, så forstår vi at flertallet av menn har hatt færre erfaringer enn hva flertallet av kvinner har. Så jeg mener det peker på at kjærestemarkedet går mest oppoverbakke for menn. 1
draug 75 Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Det faktum at 1/4 av norske menn aldri vil få egne barn forteller vel det meste... Det der var gjeldene for menn født i 1965. Andelen hadde da økt fra 12 % for menn født i 1945, og den økte jamnt og trutt. Om økninga fortsetter i samme hastighet, vil det si at vi blir tett på en tredjedel av 1975- årgangen som blir forkastet. (Andelen kvinner har ligget på 10% hele tiden). Hææ, menn vil jo ikke ha forhold, de vil bare tømme spermen sin i så mange våte varme hull som mulig.. er kun damer som vil ha kjæreste virker det som. Anonymous poster hash: 35a7f...f72 Nope, men jeg observerer hvordan menn oppfører seg. Menn ser på kvinner som forbruksvarer og det er så trist! Anonymous poster hash: 35a7f...f72 Hei, 35a7f..f72... Enten ironiserer du og troller, eller så forteller du ganske presis hvordan menn du har erfaringer med, altså hva du faller for. Da kan du bare ha det så godt. 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 Det faktum at 1/4 av norske menn aldri vil få egne barn forteller vel det meste... Jeg tenker noe av årsaken til det kan være at vi kvinner nettopp lever etter 'den biologiske klokka'. Når vi nærmer oss tretti og ikke har barn, begynner vi å stresse, og gjør en stor innsats for å få barn. Mange menn i samme aldersgruppe tenker at de ikke behøver stresse. De kan jo få barn til de er 70, har de lært. Men så viser det seg etter noen år, når disse mennene nærmer seg 40 -- at barnløse kvinner i fruktbar alder ikke er så interessert i dem. De vil ha en yngre mann. Og slik går det til -- Flere kvinner får barn enn hva menn gjør, fordi vi gjør det til en PRIORITET.Anonymous poster hash: afe74...893 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 Det der var gjeldene for menn født i 1965. Andelen hadde da økt fra 12 % for menn født i 1945, og den økte jamnt og trutt. Om økninga fortsetter i samme hastighet, vil det si at vi blir tett på en tredjedel av 1975- årgangen som blir forkastet. (Andelen kvinner har ligget på 10% hele tiden). Hei, 35a7f..f72... Enten ironiserer du og troller, eller så forteller du ganske presis hvordan menn du har erfaringer med, altså hva du faller for. Da kan du bare ha det så godt. Jeg har ikke nevnt noe om meg selv her, er happily married med en mann fra Costa Rica jeg Har bare observert hvordan norske menn opppfører seg,de tømmer seg i alt som er varm og vått. Er veldig ofte jeg må trøste venninner som er sviktet av norske menn! Anonymous poster hash: 35a7f...f72
Linnea27 Skrevet 20. februar 2015 #20 Skrevet 20. februar 2015 Poelsevev. Ikke noe lettere for det ene kjonnet enn det andre. Alle kan jo faa seg kjaereste hvis de er villige til aa ta hva som helst, men hvem vil vel det? Heller alene enn med noen som ikke tiltrekker meg/kan fore en samtale jeg finner interessant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå