AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Hvordan får du det til å gå rundt? Hva slags prioriteringer har du?Anonymous poster hash: ebc08...03d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Prioriterer regningene og har budsjett over hva jeg har ekstra utover det. Det som er igjen fordeles ut måneden til mat, diesel og andre ting. Jeg kjøper mye på tilbud og handler en gang i uka. Kjører så lite jeg klarer og er veldig bevisst på strømbruk. Det er tøft, men det går. Leier fordi jeg ikke har råd til å kjøpe og har funnet en rimelig leilighet frem til jeg får en fast jobb. Forhåpentligvis ikke lenge til...Anonymous poster hash: a338a...461
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Prioriterer regningene og har budsjett over hva jeg har ekstra utover det. Det som er igjen fordeles ut måneden til mat, diesel og andre ting. Jeg kjøper mye på tilbud og handler en gang i uka. Kjører så lite jeg klarer og er veldig bevisst på strømbruk. Det er tøft, men det går. Leier fordi jeg ikke har råd til å kjøpe og har funnet en rimelig leilighet frem til jeg får en fast jobb. Forhåpentligvis ikke lenge til...Anonymous poster hash: a338a...461 Høres bra ut. Håper du får en fastjobb snart.Anonymous poster hash: ebc08...03d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Høres bra ut. Håper du får en fastjobb snart.Anonymous poster hash: Takk. Hadde vært greit med noen nye klær snart. Kan ikke sy mer på fillene Anonymous poster hash: a338a...461
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg prioriterer vekk alt av café, restaurant, kino, fester, shopping og ferieturer, for å kunne spare sånn at jeg i hvert fall kan dra på musikkfestivaler et par helger i året. Jeg er egentlig glad til så lenge jeg har råd til faste utgifter, mat, bil (bor på landsbygda langt fra kollektivtrafikk, så det må jeg ha) og litt sparing. Anonymous poster hash: 65a44...ab2
Gjest Gunfreak Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Vi (jeg og forlovden) prioriterer regininger, og mat(oss og huder) Vi har ikke så mye til noe særlig annet, men vi spiser godt, det er det vi bruker for mye penger på. Vi har brukbare middager nesten hver dag.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Vi (jeg og forlovden) prioriterer regininger, og mat(oss og huder) Vi har ikke så mye til noe særlig annet, men vi spiser godt, det er det vi bruker for mye penger på. Vi har brukbare middager nesten hver dag. Ja, dere er økonomiske av dere da når dere prioriterer regninger Anonymous poster hash: ebc08...03d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Jeg prioriterer vekk alt av café, restaurant, kino, fester, shopping og ferieturer, for å kunne spare sånn at jeg i hvert fall kan dra på musikkfestivaler et par helger i året. Jeg er egentlig glad til så lenge jeg har råd til faste utgifter, mat, bil (bor på landsbygda langt fra kollektivtrafikk, så det må jeg ha) og litt sparing.Anonymous poster hash: 65a44...ab2 Lurt med sparing 👍Anonymous poster hash: ebc08...03d
Gjest Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Dropper absolutt alt av luksus. Dvs aldri kjøpe blader/kryssord, aldri kjøpe noe annet enn akkurat det som kan holde en i live, droppe kino, restauranter, café, junkfood, droppe å kjøpe klær, men sy det som går i stykker eller gå med de hullete skoene til de nærmest faller av, droppe abonnementer av alle slag, aller helst tv og internett også, droppe bil og buss, men bruke beina (moro når man har kronisk smertesykdom). Ja egentlig droppe absolutt alt annet enn hva som holder deg varm og noenlunde mett. Det var slik jeg levde i 10 år frem til jeg møtte mannen min. Han bidrar økonomisk i tillegg til at han mer enn gjerne har felles økonomi slik at jeg kan unne meg litt ekstra når jeg vil.
Gjest Phoenix Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Du prioriterer det nødvendige også tar du luksusvarene en annen gang.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 I mine perioder med dårlig råd hadde jeg følgende prioriteringsliste: - regninger som MÅ betales for å ikke gå til inkasso (dvs ting som strøm, gå til lege etc) - tak over hodet - livsnødvendige medisiner - mat - klær man må ha fordi alt annet er ubrukelig (ingen må ha 10 bukser, lever lenge med bare to eksempel). Alt man ikke trenger kuttes ut. Kino, restaurant, cafe, kaffe i farten, take away, abonnement, medlemskap her og der, dyrt mobilabonement, Internett etc etc. Bil må også under vurdering om man har. Og man kjøper ikke nye dyr. I tillegg er det en selvfølge å kutte røyk, snus og alkohol. Anonymous poster hash: 0003e...378 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå