Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #1 Skrevet 11. august 2004 Jeg er sammen med en helt herlig gutt. Han er alt jeg kan ønske meg, bortsett fra at han er helt opphengt i data og dataspill. Jeg er mye hos han, overnatter, tilbringer store deler av min tid sammen med han nettopp fordi jeg har lyst til å være sammen med han. Jeg syns mye av denne tiden vi har sammen går med på at han sitter foran pc'en. Han har venner gjennom nettet, som han også spiller dataspill sammen med, ofte. Blir så skuffet når han gang på gang sier han må "spille en kamp" når jeg er der. Ender med at jeg sitter alene og ser på tv eller leser til han er ferdig med sine "plikter". Jeg tar det opp med han og sier at jeg er lei av at han hele tiden er så opptatt med spillene sine. Jeg viser at jeg er skuffet når han spretter opp av sofaen fordi en eller annen kamerat kaller på han via pc'en. Han mener at jeg bør være mer tålmodig siden dette er hans eneste hobby. Så klart han skal få drive med det, jeg vil aldri nekte han noe, men er det nødvendig når jeg er der?? Overreagerer jeg?
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #2 Skrevet 11. august 2004 Så lenge du ikke liker dette og føler ubehag og at du blir lite prioritert når han nerder foran data'n er det jo et problem. Kanskje dere kan kompromissere? At han forsøker å begrense det når du er sammen med ham? Kan han ikke bruke fridagene/stundene sine til dette- når du ikke er tilstede? Du bør fortelle ham direkte at du føler at dette er et problem for deg. Ikke hinte og holde det inne i deg.
Arkana Skrevet 11. august 2004 #3 Skrevet 11. august 2004 Tja, er dette noe han alltid gjør eller er det bare en periode hvor han er ekstra hektet? Hvis det er sistnevnte synes jeg du bare skal vente til det går over. Er dette imidlertid noe som gjelder hele tiden får du bare snakke med ham. Jeg er ikke tilhenger av å nekte voksne mennesker noe som helst, men du kan likevel snakke med ham og fortelle at du synes han kunne vise deg litt mer oppmerksomhet når du er der, og spørre om han ikke heller kan spille når du har dratt.
Gjest Trådstarter Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Jeg har tatt det skikkelig opp med han, opptil flere ganger, jeg klarer ikke å gå rundt og holde sånt inne. Og jeg har bedt han begrense seg når jeg er på besøk. Men han spiller med flere andre og sier at det er vanskelig å tilpasse spille-tidene etter når jeg er der eller ikke. Og nei, det er ikke noe han gjør i en liten periode, han har holdt på med dette så lenge jeg har kjent han, men nå som det er mer "organisert" spilling, så blir det bare mer og mer. Jeg er heller ikke for å nekte voksne mennesker noe, men jeg føler meg lite prioritert når jeg spør han om han vil bli med på kino om en uke og han sier at han må sjekke om han har noen kamper da Når jeg overnatter er jeg lei av å gå tre-fire timer før han til sengs fordi han sitter og spiller langt utpå natt.
Arkana Skrevet 11. august 2004 #5 Skrevet 11. august 2004 Hmm, kjedelig ja. Noen har jo bare hobbyer som tar mye tid, er det egentlig noen forskjell på å spille dataspill og å drive med f.eks. en sport e.l. som tar mye tid? Vi har ofte lettere for å akseptere sistnevnte, dataspill virker så teit og unødvendig. Han er jo tydeligvis interessert i det, og det er forsåvidt ingenting galt i det, bare at det blir litt mye noen ganger. Neste gang han inviterer deg på besøk så si nei, og begrunn det med at du bare blir sittende alene fordi han skal spille. Evt kan du begynne å invitere ham til deg. Kanskje han etterhvert vil skjønne at om han skal få vært sammen med deg må han begrense spillingen litt.
Gjest Trådstarter Skrevet 11. august 2004 #6 Skrevet 11. august 2004 Nei, det er vel ikke så stor forskjell på å drive med en sport og dataspill, men jeg må innrømme at jeg aldri hadde noe problem når det var fotball-treningen han skulle på. Da var det bort og vekk to timers tid og så kunne vi være sammen etterpå. Dessuten var de timene fastsatt så og så mange dager i uka på de og de tidspunktene. Nå kan han plutselig reise seg opp og bli borte et par timer eller en kamerat ringer og sier at han må komme online akkurat da fordi de skal spille. Jeg syns det blir vanskelig å forholde seg til en sånn hobby.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #7 Skrevet 11. august 2004 Jøss! Er dette meg for 2 uker siden eller noe? Hadde samme problemet, men snakket med han, og nå spiller vi bare Mortal Kombat TO PLAYER på playstation! :)Spill er gøy når fler kan spille, men strategi og krigspill på dataen er dritkjedelig! Iallfall i over flere timer, og du bare sitter der og danner blå ringer rundt øynene så kjedelig er det. Og når han ENDELIG er ferdig, er det neste spill som står for tur! Heldigvis over nå
Laban Skrevet 12. august 2004 #8 Skrevet 12. august 2004 Har en sånn fyr jeg også, og helt begynnelsen av forholdet sa han til meg at dette var en hobby jeg ikke fikk lov til å være sinna/sjal.u på. Jeg sa til ham at jeg nok kom til å bli det om han ikke ryddet til pc-frie dager hvor vi kunne tilbringe tid sammen. Det funker ganske greit. Fyren din må kunne forstå at du kommer på besøk for å tilbringe tid med HAM og forstår han ikke det, er han temmelig hensynsløs og umoden, spør du meg. Greit at slikt skjer innimellom, men hver gang?!
Tusenfryd Skrevet 12. august 2004 #9 Skrevet 12. august 2004 Jeg var sammen med en sånn fyr. Jeg gadd det ikke. Jeg sa at når vi var sammen så var det idéen, at vi skulle være sammen. Ville han spille, trengte ikke jeg å være der. Det ble til at vi ikke var sammen hos ham, men hos meg og andre steder. Dersom kjæresten din ikke vil det, men er sånn at han hele tiden MÅ være på nett og tilgjengelig, har han et problem og bør faktisk få hjelp. Hvis det hindrer ham i å leve et normalt liv - med kjæreste og irl-venner, så er han sykelig avhengig. Og da mener jeg når det dreier seg om månedsvis, ikke om man glaner i skjermen i en helg eller to.
Elle Melle Skrevet 12. august 2004 #10 Skrevet 12. august 2004 Gjør konkrete avtaler på hvor lenge han kan sitte, og hva du synes er ok i løpet av ett besøk. Hvis dere har en fast avtale, vet dere begge hva dere har å forholde dere til. Er han ikke villig til å gi deg tid som er avsagtt til KUN deg, har du et problem. Hvis det er ille nå, hvordan vil det ikke være å BO med fyren? Da har han ingen grunn til å sette av tid til deg, for da "ser dere jo hverandre hele tiden likevel"...
Melissa Gioberti Skrevet 12. august 2004 #11 Skrevet 12. august 2004 Jeg har tatt det skikkelig opp med han, opptil flere ganger, jeg klarer ikke å gå rundt og holde sånt inne. Og jeg har bedt han begrense seg når jeg er på besøk. Men han spiller med flere andre og sier at det er vanskelig å tilpasse spille-tidene etter når jeg er der eller ikke. Og nei, det er ikke noe han gjør i en liten periode, han har holdt på med dette så lenge jeg har kjent han, men nå som det er mer "organisert" spilling, så blir det bare mer og mer. Jeg er heller ikke for å nekte voksne mennesker noe, men jeg føler meg lite prioritert når jeg spør han om han vil bli med på kino om en uke og han sier at han må sjekke om han har noen kamper da Når jeg overnatter er jeg lei av å gå tre-fire timer før han til sengs fordi han sitter og spiller langt utpå natt. Dersom du har fanget oppmerksomheten hans og tatt dette opp med ham- flere ganger- er hvertfall mitt råd at du bør ta dette forholdet seriøst opp til revurdering- å ta en avgjørelse på det. Face it, han kommer nok ikke til å forandre seg, før han eventuelt får et klart ultimatum: deg eller PC-spill og virituelle venner. Det er stygt å sette frem slike ultimatum, men enkelte mennesker må ha dem.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #12 Skrevet 13. august 2004 Syns IKKE du overreagerer og det er heller ikke snakk om å nekte han noe, han kan jo dille så mye med dataen han bare vil når han ikke har besøk. Såvidt jeg ser det er det snakk om vanlig "folkeskikk" at man har såpass respekt for sine gjester (og i hvertfall sin kjæreste) at man snakker med dem når de er på besøk! Si til han at dataavhengigheten hans kaster bort din tid. At istede for å sitte alene hos han kunne du og ville heller gjort noe annet. Si at du føler deg oversett og nedprioritert når han gjør slik og at du syns du fortjener bedre. Jeg ville sagt hade og gått igjen hvis han begynte med dataen når jeg var på besøk. Hvis han likevel fortsetter etter at du har gjort dette noen ganger må du bare innse at han prioriterer data fremfor deg og heller finne en kjæreste som ser deg og gir deg den oppmerksomhet du fortjener!
Gjest Normal folkeskikk Skrevet 13. august 2004 #13 Skrevet 13. august 2004 Enig med hun over her...normal folkeskikk kalles dette! Mitt tips: gå fra ham. Han fortjener ikke en vakker kvinne som gir ham kjærlighet og oppmerksomhet når han selv velger en PC fremfor deg! Han høres ung, umoden og uerfaren ut?!! :evil:
Sarabi Skrevet 13. august 2004 #14 Skrevet 13. august 2004 Han bor vel ikke i Tromsø? Hadde en kompis som var AKKURAT slik... Pc og "kamper" var viktigst av ALT! Hvis det plinget på msn, så spratt han opp å måtte prate med vedkommende..... Det var innmari irriterend hvis vi så på film eller satt å prata...
Wayah Skrevet 13. august 2004 #15 Skrevet 13. august 2004 Min mann var online-spill fanatiker da jeg traff ham, men heldigvis syntes han at jeg var mer spennende, så han trappet det ganske raskt ned til et minimum. Han kan fortsatt bli fullstendig oppslukt av et spill, men det går gjerne over på et par uker, så jeg bekymrer meg aldri. Til pointet: Jeg tror nok(husker ikke helt lenger) at jeg tidlig gjorde det nokså krystallklart at det ikke ble godtatt at han stakk av og satt og spilte mens jeg var der. Du må bare gjøre ham helt klar over at han gjerne må spille, men hvis han har noe som helst håp om å få ført videre genene sine NOENSINNE, så må han ta seg tid til å pleie forholdet. Håper alle er i stand til å lese innlegget mitt med den humoren jeg mente å putte i det, ikke ta meg altfor bokstavelig
Gjest Trådstarter Skrevet 13. august 2004 #16 Skrevet 13. august 2004 Takk for innspill og støtte alle sammen. Det er godt å se at noen syns jeg ikke overreagerer. Jeg føler meg lite prioritet for tiden og føler at jeg må kjempe om oppmerksomheten med pc-skjermen. Om han ikke spiller, så ser han opptak av andre som spiller, leser om taktikk, planlegger neste kamp.. Jeg er sliten av det. Han sier han elsker meg og jeg vet godt at han gjør det, men noen ganger setter jeg det i tvil, fordi jeg ikke helt vet hva som er viktigst for han. Innerst inne vet jeg at det er meg, men noen ganger... puhh.. Takk for alle råd, jeg kommer til å ta det opp med han enda en gang.
Polly Ester Skrevet 14. august 2004 #17 Skrevet 14. august 2004 En eller annen skrev her at du burde be han til deg eller dere går ut så får han ikke spilt. Og det er en god ide. Syns jeg. Eller at du har med deg mobil (hvis du har det) og ringer ei venninne og drar til henne hvis han setter seg til å spiller. Du kan også gjøre deg opptatt. Hvis han skjønner at du ikke vil finne deg i å bli nedprioritert slik, så slutter han... sikkert... Hvis han vil ha deg, ihvertfall. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #18 Skrevet 16. august 2004 Jeg er sammen med en helt herlig gutt. Han er alt jeg kan ønske meg, bortsett fra at han er helt opphengt i data og dataspill. Overreagerer jeg? Eg synast du skal prøve noko nytt. Prøv å finn deg ein hobby, begynn å heng meir med dine vennar, ect. Slik at de tilbringar mindre tid saman. Det er ganske meiningslaust i mine auger at du "berre sitter der" og ventar på han. Dersom du finner deg ein hobby, og reiser mindre til han, vil han kanskje begynne å savne at du ikkje er der. Og kanskje han begynner å prioritere deg, når du endeleg er der ein dag. Klart han kan få ha dataen sin som hobby, men du er vel eindel av livet hans også??
Fakse Skrevet 17. august 2004 #19 Skrevet 17. august 2004 Han må jo ikke akkurat kjempe for å få din oppmerksomhet, så det er klart han prioriterer spill når du sitter der og venter på han til han er ferdig. En sånn nikkedukke er ikke akkurat en hver manns drøm. Kom deg ut, gjør noe annet, vær utilgjengelig. Vil han ha deg får han skru av pc'en for å komme og finne deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå