AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er (dessverre) blitt veldig avhengig av proteinbarer, da særlig Atkins-barene og Questbarer. Spiser de ikke bare etter trening eller som mellommåltid, men også som en del av andre måltider. Det vil si at jeg ofte spiser en proteinbar i stedet for annen mat. I stedet for f.eks. to brødskriver, frukt og en yoghurt til lunsj, kan jeg spise to brødskiver, frukt og en proteinbar. Per dag spiser jeg som regel tre proteinbarer. Er dette dumt? Vet at det har med kalorier inn/kalorier ut og gjøre, men er det veldig dumt å bytte ut annen mat med proteinbarer, så ofte som jeg gjør? Har prøvd å kutte ned på dem, men det er lettere sagt enn gjort... Eier ikke selvbeherskelse. Hilsen jente 20 år. Anonymous poster hash: 40e05...01f
FitnessIna Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Om du går glipp av mikro-inntak (dvs vitaminer og mineraler), så ja - da er det dumt. Jeg spiser en del proteinbarer selv, for å få opp kcal-inntaket mitt, eller om jeg er på farten. Du kan jo gi deg en rett etter trening, og en som dessert/ved siden av kveldsmaten, uten å bytte ut noe annen mat?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Om du går glipp av mikro-inntak (dvs vitaminer og mineraler), så ja - da er det dumt. Jeg spiser en del proteinbarer selv, for å få opp kcal-inntaket mitt, eller om jeg er på farten. Du kan jo gi deg en rett etter trening, og en som dessert/ved siden av kveldsmaten, uten å bytte ut noe annen mat? Takk for innspill Jeg er redd at jeg kommer til å gå i kalorioverskudd dersom jeg ikke bytter den ut med annen mat, men spiser den i tillegg... Er så avhengig at jeg tipper jeg kommer til å spise vanlig mat, og så "sprekke" og spise proteinbarer i tillegg, slik at det blir for mye. Det er derfor jeg bytter den ut med vanlig mat... Men skjønner poenget ditt Anonymous poster hash: 40e05...01f
FitnessIna Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Hvordan ligger du an på kcal-nivå nå?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Det er ganske dumt å erstatte vanlig mat med proteinbarer, ja. De inneholder ofte lite av andre viktige stoffer som vitaminer, mineraler, fiber, sunt fett, etc, og har som regel et høyt innhold av unødvendig kunstig drit, som kunstig søtning og en haug e-stoffer. Suck it up og slutt. Det er ikke noe verre for deg å slutte å spise proteinbarer enn det er for folk å slutte å spise en snickers hver dag. Anonymous poster hash: af725...4a2 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Hvordan ligger du an på kcal-nivå nå? Ligger på rundt 2500 kcal per dag. Litt pluss/minus, men sånn omtrentlig. Anonymous poster hash: 40e05...01f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 er det ikke ekstremt dyrt også? Anonymous poster hash: b76ca...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 er det ikke ekstremt dyrt også? Anonymous poster hash: b76ca...c3a Jo, men det er ikke noe problem for meg Får en del gratis gjennom jobb, i tillegg til at jeg bestiller billigere fra utlandet Anonymous poster hash: 40e05...01f
FitnessIna Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Ligger på rundt 2500 kcal per dag. Litt pluss/minus, men sånn omtrentlig. Anonymous poster hash: 40e05...01f Da skjønner jeg - kan du ikke heller kutte ned proteinbarer noen dager i starten, og ha andre dager der du spiser et par? Sitter kun i hodet at du 'må ha'/'foretrekker' en bar i stedet for annen mat, så det gjelder bare å bekjempe den lille stemmen. Letteste er å ikke kjøpe de i det heletatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå