Gå til innhold

Fungerer 5:2 dietten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg ned 5-6 kg og få vekk muffinmagen :-(

Til dere som har forsøkt 5:2 dietten, fungerer den og spiser du hva som helst i de 5 dagene hvor du ikke faster, eller blir man mer obs på hva man putter i seg?

Er det noen bra sider på nett med oppskrifter, informasjon e.l. Eller evt. en bok du kan anbefale?

Hvilken effekt har du hatt av denne dietten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne, men en nær venninne har gått på dette kostholdet i 4 uker og gått ned 4 kg- . Hun sier hun spiser de 500 kaloriene sine (på "fastedagene") til middagen, og ellers spiser hun sunt resten av uken og holder seg til en viss mengde kalorier. I hennes tilfelle tror jeg det var snakk om rundt 1600 kalorier. Hun går jevnt og trutt ned. Men det er jo ikke slik at dersom man faster de to dagene, så kan man proppe i seg bøtter av sjokolade de andre dagene ;) Man skal spise sunt jevnt over, men kommer i et godt kalori-underskudd ved å faste to dager og går dermed ytterligere ned. De fleste som kombinerer dette med lav-kalori diett, går ned ca 1 kg. Spiser man vanlig, dvs ikke teller kalorier, tror jeg det sies man kan anta å gå ned ca 0.5 kg pr uke...

Gleder meg till å høre mer om dette fra flere, jeg vurderer også å prøve denne dietten :)

Anonymous poster hash: ffa6a...a98
Gjest Nanne70
Skrevet

5:2- dietten fungerer fint, den, men hvor mye du går ned avhenger selvsagt av hvordan du spiser resten av uka. Ikke mye vits i å prøve dette hvis man propper seg med junkfood og snop de andre dagene, for å si det sånn. Den perioden jeg spiste etter dette prinsippet, gikk jeg ned ca. 0.5 kg i uka. Spiste sunt men telte ikke kalorier de andre dagene og skeiet ut med litt ekstra god mat og kanskje litt vin eller sjokolade èn dag i løpet av helgen.

Det finnes flere bøker om 5:2-dietten, f.eks. denne eller denne. Det finnes noen oppskriftsbøker også: http://www.adlibris.com/no/bok/52-diettens-kokebok-150-oppskrifter-9788205461826 eller http://www.adlibris.com/no/bok/52-kokeboken-fristende-oppskrifter-pa-maltider-med-100-200-eller-300-kalorier-9788281734920.

Nettsider:

Vektkonsulentene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...