Gå til innhold

Forbrukslån eller kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en stor knipe etter arbeidsplassen ble lagt ned! Jeg sitter denne måneden med regninger opp til ørene alt fra boliglån, forsikring, strømregning, tlf og andre småregninger. Har regnet på det og har 35000 alt i alt som må betales innenfor et visst tidsrom..! Denne måneden vil jeg ikke bli utbetalt mer enn 7000. Og neste måned vil også bli knapp. Har søkt mange nye jobber og fått svar fra to av de, men noe lønn vil jeg ikke få før i starten av april.

Jeg vet nesten ingen anbefaler forbrukslån, men det er virkelig helt krise og dette er absolutt ikke moropenger.

Hvis jeg låner 20K med en nedbetaling på 1-2 år, hvor mye taper jeg? Jeg vil betale ned på kortere tid også, bare jeg er stabilt tilbake i jobb.

Setter utrolig pris på svar. Og ja, har spurt familie om hjelp, der var det ikke mye å hente.

Anonymous poster hash: 891d5...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du søkt dagpenger?

Anonymous poster hash: 29ff5...9fb

Skrevet

Forbrukslån på kr 20.000 over 2 år med 18-20% rente vil koste deg nesten 10.000 ekstra. Du må altså totalt betale tilbake nesten 30.000 kr.

Anonymous poster hash: 2e8fb...262
Skrevet

Start med å ringe til de ulike. Få utsatt betalingene. Du får utbetalt dagpenger så lenge det ikke var du som sa opp, men Nav kan være litt treige.

Jeg er helt sikker på at banken, forsikringsselskapet og de andre vil forstå situasjonen din.

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke jobb? Da får du ikke forbrukslån eller kredittkort.

Anonymous poster hash: 7be4e...290
Skrevet

Ta ein prat med banken din, før du tek opp forbrukslån ein annan stad. Forhåpentligvis kan dei ha gode råd. Kanskje eit kortsiktig lån i banken med litt hyggligare rente, samt utsettelse på avdrag på huslån og dei andre rekningane dine kan anten delast opp eller skyvast litt fram i tid, dersom du avtalar med dei.

Anonymous poster hash: f40f0...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...