AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg og samboeren har nå gått fra hverandre, opp igjennom har han gitt meg en del dyre gaver, kan han kreve å få dem tilbake nå? Anonymous poster hash: 7dadc...94e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Det er mulig under visse forutsetninger, ja. Men det skal en del til, etter hva jeg har forstått. Anonymous poster hash: fcbe3...133
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 (endret) - Endret 20. februar 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har aldri ønsket å beholde slike gaver, så jeg har tilbudt meg å gi dem tilbake. Det som ikke var ønsket i retur ble gitt til Fretex.Anonymous poster hash: 46dcf...318
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg og samboeren har nå gått fra hverandre, opp igjennom har han gitt meg en del dyre gaver, kan han kreve å få dem tilbake nå?Anonymous poster hash: 7dadc...94e Spørsmålet er vel egentlig: Hvorfor vil du beholde dem?Anonymous poster hash: 2f3c5...b9a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Han kan jo, men du trenger ikke å gi det tilbake. En jeg var sammen med for mange år siden gjorde det, jeg ga han alt, for han var helt hysterisk, orket ikke bråk. Har flirt mye av det i ettertid Avhengig av hva slags gjenstand det er snakk om kan det være mulig at han har loven på sin siden om han krever gaven tilbake. Men om politiet gidder prioritere det er jo en annen sak. Anonymous poster hash: fcbe3...133
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har aldri ønsket å beholde slike gaver, så jeg har tilbudt meg å gi dem tilbake. Det som ikke var ønsket i retur ble gitt til Fretex.Anonymous poster hash: 46dcf...318 Jeg ønsker heller ikke å beholde det, jeg vil selge det. og har solgt noe allerede.... TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Spørsmålet er vel egentlig: Hvorfor vil du beholde dem?Anonymous poster hash: 2f3c5...b9a Det vil jeg ikke, jeg vil selge... TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Avhengig av hva slags gjenstand det er snakk om kan det være mulig at han har loven på sin siden om han krever gaven tilbake. Men om politiet gidder prioritere det er jo en annen sak. Anonymous poster hash: fcbe3...133 Det er smykker, vesker, en bil blant annet... TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e
Gjest Magdalene Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Spørsmålet er vel egentlig: Hvorfor vil du beholde dem?Anonymous poster hash: 2f3c5...b9a Mannen min har gitt meg en del ting jeg er veldig glad i. Jeg slutter jo ikke å like de tingene selv om vi skulle flyttet fra hverandre. Å kreve tilbake gaver gjør man jo bare for å hevnes/være slem.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Det er smykker, vesker, en bil blant annet... TSAnonymous poster hash: 7dadc...94e Har han gitt deg så dyre ting som en bil så bør du gi den tilbake. Du er altså ikke interessert i selve tingene hvis jeg skjønner deg riktig, du vil selge dem og beholde pengene? Ufint syns jeg. En ting er om du har fått f.eks en gjenstand som betyr mye for deg. Da kan jeg skjønne at du ønsker å beholde gaven. Men når det bare handler om å beholde pengene blir det noe annet.Anonymous poster hash: 46dcf...318 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Har han gitt deg så dyre ting som en bil så bør du gi den tilbake. Du er altså ikke interessert i selve tingene hvis jeg skjønner deg riktig, du vil selge dem og beholde pengene? Ufint syns jeg. En ting er om du har fått f.eks en gjenstand som betyr mye for deg. Da kan jeg skjønne at du ønsker å beholde gaven. Men når det bare handler om å beholde pengene blir det noe annet.Anonymous poster hash: 46dcf...318 jeg vil beholde bilen da (tror jeg) men de andre vil jeg selge. Man kan da ikke gi noen noe og så kreve det tilbake? TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Oi, en BIL? Vil absolutt tro det er mulighet for at han med loven i hånd kan kreve det tilbake. http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-en-advokat/arkiv/2012/Kan-ekskjareste-kreve-tilbake-gaver-/ Dersom dere var forlovet, kan gaver som ble gitt med sikte på kommende ekteskap kreves tilbake, med mindre gaven hadde lav verdi. Dersom dere ikke var forlovet, vil gaver kunne kreves tilbake hvis de var gitt under forutsetning av at forholdet skulle bli varig. Her vil flere momenter være av betydning. Vanlige gaver vil derfor ikke kunne kreves tilbake. Anonymous poster hash: fcbe3...133 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Oi, en BIL? Vil absolutt tro det er mulighet for at han med loven i hånd kan kreve det tilbake. http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-en-advokat/arkiv/2012/Kan-ekskjareste-kreve-tilbake-gaver-/ Anonymous poster hash: fcbe3...133 tenker man ikke alltid at ting skal vare evig når man er i forholdet da, det er jo ikke før man er utenfor at man ser at det ikke varte. Det var ikke som om han sa "her er en bil, den får du fordi jeg regner med at vi skal være sammen for alltid." Det var en bursdagsgave, så jeg vil si den eneste forutsetningen for den gaven var at jeg hadde bursdag... TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 tenker man ikke alltid at ting skal vare evig når man er i forholdet da, det er jo ikke før man er utenfor at man ser at det ikke varte. Det var ikke som om han sa "her er en bil, den får du fordi jeg regner med at vi skal være sammen for alltid." Det var en bursdagsgave, så jeg vil si den eneste forutsetningen for den gaven var at jeg hadde bursdag... TSAnonymous poster hash: 7dadc...94e Så du hadde fått gaven om du hadde bursdag men ikke var kjærester/samboere? Regner du med å få tilsvarende gave neste bursdag?Anonymous poster hash: 2f3c5...b9a 1
Gjest BonBon Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 tenker man ikke alltid at ting skal vare evig når man er i forholdet da, det er jo ikke før man er utenfor at man ser at det ikke varte. Det var ikke som om han sa "her er en bil, den får du fordi jeg regner med at vi skal være sammen for alltid." Det var en bursdagsgave, så jeg vil si den eneste forutsetningen for den gaven var at jeg hadde bursdag... TS Anonymous poster hash: 7dadc...94e Bilen ville jeg gitt tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå