angie Skrevet 11. august 2004 #1 Skrevet 11. august 2004 Jeg har en søster som hele tiden bytter julegaver/bursdagsgaver som vi gir til ungene hennes. Det er veldig irriterende. Hun kan f.eks. ringe meg en uke før en av barna hennes har bursdag, og si at hun har kjøpt noe til ham/henne og spørre meg om det er greit om "gaven" kan være fra meg. Eller hun kan ringe og si hva det er hun vil jeg skal kjøpe. Jeg syes det er litt av sjarmen med å kjøpe gaver selv, da... Det kan jo være greit om hun sier til meg at sønnen/dattera ønsker seg det og det, men ikke en spesifikk ting. Er egentlig blitt drittlei av at hun hele tiden bytter gaver, så jeg har begynt å gi penger. Syns ikke det er så festlig å gi penger, men når hun ikke er fornøyd... Hva mener dere?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #2 Skrevet 11. august 2004 Noen bare er sånn. Gi penger eller gavekort du.
Arkana Skrevet 11. august 2004 #3 Skrevet 11. august 2004 Jeg synes det er ganske frekt, hadde ungene selv ønsket det hadde det vært en ting, men jeg tviler på at det er ungene som ber om dette hver eneste gang. Vent til de blir litt eldre og hun ikke kan blande seg inn på den måten, da får du nok tilbake gleden med å gi dem det du selv har plukket ut.
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Det kjenner jeg igjen. gi ungene penger eller gavekort til de er gamle nok til å bestemme om det skal byttes eller ikke. Eller - du kan si ifra til henne om hva du synes om at hun bytter gavene de får og forteller deg hva du skal kjøpe til dem.
LilleBille Skrevet 11. august 2004 #5 Skrevet 11. august 2004 Jeg synes faktisk ikke det er så dumt at foreldrene git tanter og onkler "beskjed" eller ønsker om hva barna bør fåtil jul bursdager... (det har riktignok litt å si hvor gamle barna her ... men) Det må da være mye greiere å gi noe barna har bruk for enn ting som de kanskje har flere av fra før .. eller ikke bruker etc.. Det har sikkert noe å si at mine barn i årenes løp så og si ALDRI har kunnet bruke en eneste av gavene som besteforeldrene har kjøpt .. for de så noe "nydelig" på salg .. - at det ikke var i riktig størrelse .. eller passet til alderen var jo helt uvesentlig ... nei takke meg til de tantene (onklene) som ringer og sjekker .. er det noe barna trenger eller ønsker seg...
Kittykat Skrevet 12. august 2004 #6 Skrevet 12. august 2004 Jeg kan forstå at du synes det er frekt, men jeg skjønner også søsteren din. Kanskje barna trenger disse tingene? Jeg har en svigermor som hele tiden kjøper klær som er akkurat passe for barna eller så er de akkurat for små. Enda jeg sier spesifisert i fra at barna våre bruker den og den størrelsen i klær. Det burde jo jeg faktisk vite best av oss 2, siden jeg er moren deres og jeg kjøper jo tross alt klær til dem jeg og. Skulle jeg brukt den størrelsen svigermor kjøper i klær til barna, ja da hadde ikke de klærne passet i mer enn et par mnd. Så her byttes det rett som det er. Jeg synes også det er greit å sitte opp en liste over ting barna våre trenger, f eks nattøy, undertøy, sokker osv osv. For meg må jo folk få gi hva de selv vil i gave, men det er jo kjekkest hvis det er ting de trenger. Hvorfor ikke bare si dette til henne da?
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. august 2004 #7 Skrevet 12. august 2004 Jeg synes du skal fortsette med å gi penger eller gavekort. Jeg ville iallefall ikke ha kjøpt noe når jeg vet at det blir byttet.
Sita Skrevet 12. august 2004 #8 Skrevet 12. august 2004 Jeg synes du skal fortsette med å gi penger eller gavekort. Jeg ville iallefall ikke ha kjøpt noe når jeg vet at det blir byttet. :enig_animasjon:
Gjest GreenSky Skrevet 12. august 2004 #9 Skrevet 12. august 2004 Hvorfor er det frekt å bytte gaver? Er det ikke bedre å bytte til noe som en liker?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. august 2004 #10 Skrevet 12. august 2004 Joda, men når det er HVER gang... så føler man på en måte at det er helt håpløst, for personen liker ikke det man kjøper uansett. Spesielt er det trist når man har lagt mye omtanke i presangen.
Gjest GreenSky Skrevet 12. august 2004 #11 Skrevet 12. august 2004 De har tydeligvis svært forskjellig smak. Hvorfor ikke godta dette, og kjøpe etter en ønskeliste, i stedet for bomkjøp gang på gang. Eller penger. Slik blir alle fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå