Gå til innhold

Underliv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på snart 18 år som har et ganske så kleint og (jeg vil si) stort problem når det gjelder underlivet. For 3-4 år siden har jeg slitt med kløe i underlivet. I starten var det mark. Jeg fikk medisin for dette, men har slitt med en kløe siden. Jeg er sår og føles som jeg har sprekker i rumpa, noe som kanskje kan forklare hvorfor jeg klør der? Det kan hende jeg blør etter avføring også.

Jeg har en dårlig opplevelse av å gå til legen når det gjelder slike ting. Fordi når jeg først var til legen (for 4 år siden, på grunn av mark) lo han litt av meg, og har siden vært redd for å dra til legen på grunn av dette. Det høres latterlig ut, men sånn har det da blitt. Jeg føler mitt problem setter en stopper med det å ha samleie, jeg har ikke hatt sex fordi jeg ikke vil eller tørr ikke å ha på grunn av dette.

Jeg har vært til legen 2 eller 3 ganger etter dette og fått salver for sopp, men ikke noe av dette har funket. Jeg har prøvd å ungå legen siden, så trenger derfor desperat hjelp fra dere som leser dette! Hva tror dere det kan være?? Kort oppsumert: sår, blør etter avføring og kløe. (Ganske sikker på at det ikke er sopp).

Anonymous poster hash: ca26a...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på snart 18 år som har et ganske så kleint og (jeg vil si) stort problem når det gjelder underlivet. For 3-4 år siden har jeg slitt med kløe i underlivet. I starten var det mark. Jeg fikk medisin for dette, men har slitt med en kløe siden. Jeg er sår og føles som jeg har sprekker i rumpa, noe som kanskje kan forklare hvorfor jeg klør der? Det kan hende jeg blør etter avføring også.

Jeg har en dårlig opplevelse av å gå til legen når det gjelder slike ting. Fordi når jeg først var til legen (for 4 år siden, på grunn av mark) lo han litt av meg, og har siden vært redd for å dra til legen på grunn av dette. Det høres latterlig ut, men sånn har det da blitt. Jeg føler mitt problem setter en stopper med det å ha samleie, jeg har ikke hatt sex fordi jeg ikke vil eller tørr ikke å ha på grunn av dette.

Jeg har vært til legen 2 eller 3 ganger etter dette og fått salver for sopp, men ikke noe av dette har funket. Jeg har prøvd å ungå legen siden, så trenger derfor desperat hjelp fra dere som leser dette! Hva tror dere det kan være?? Kort oppsumert: sår, blør etter avføring og kløe. (Ganske sikker på at det ikke er sopp).

Anonymous poster hash: ca26a...bcb

Det kan være hemorider.

Skrevet

Det kan være hemorider.

Hææ...på "Kultur, litteratur og musikk" Er hemorider en ny roman eller musikksjanger?

Skrevet

Hææ...på "Kultur, litteratur og musikk" Er hemorider en ny roman eller musikksjanger?

Haha, det la jeg ikke merke til. Uansett, jeg svarte kun på,spørsmålet til TS.,det er hun som har lagt det under denne kategorien. :)

Skrevet

Du er bare atten år, så skjønner at du er fortvilet. Ikke noe kjekt med en sånn lege. Du kan prøve å få en kvinnelig lege som kan undersøke deg i underlivet og anus. Du må nok bare komme deg til lege for å få den riktige diagnosen og salvene eller medisinene.

Hvis du ikke klarer den usympatiske legen du har nå, så bytt på Helfo. Eller få en annen lege ved samme legekontor, helst en kvinne. Si ifra til legesekretæren når du ringer at du ikke er trygg hos fastlegen.

Det kan være hemoroider som en sa. Det kan være kondylomer, som er vanlig å få når man er ung.http://www.ung.no/sexogsamliv/kjonnssykdommer/2247_Kj%C3%B8nnsvorter_-_kondylomer.html

Eller, det kan være noe annet. Kun en lege kan svare.

Anonymous poster hash: 619f5...0c1
Skrevet

Når du er 18 år kan du gå på Helstasjonen for ungdommer, enten til legen eller bare snakke med en helsesøster og få henvisning til en kvinnlig gynekolog. Alle disse yrkesgruppene er vant til å omgåes problemer tilsvarende ditt, og unge kvinner. Dette vil derfor 99% sikkert bli en bedre opplevelse for deg enn det du har erfart så langt. Søk på kommunen din, og finn ut hvor helsestasjonen for ungdom holder til. Det er helt unødvendig å gå og plages når du kan få hjelp.

Anonymous poster hash: a8a8d...d96

Skrevet

Det kan være sopp når det klør og sprekker opp. Deu burde fp Duflucan på resept om soppdrepende salve ikke har fungert. For at soppdrepende salve, som Canesten, skal fungere, må den forøvrig tas med en vagitorie.

Anonymous poster hash: 015bf...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...