Gå til innhold

Alkohol fra Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan jeg ta med meg fra Sverige når jeg bare kjøper vin og annet under 22%? Og er dette forresten annerledes når man er under 20 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Sverige er det 20-års grense for å kjøpe alkoholholdige varer over 3,5 %.
Skrevet

Sånn jeg forsto det kan vel fortsatt foreldrene mine kjøpe alkoholkvota mi i for eksempel vin. Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet (endret)

Sånn jeg forsto det kan vel fortsatt foreldrene mine kjøpe alkoholkvota mi i for eksempel vin. Eller er jeg helt på bærtur?

Alt. Kvote - alder over 20 år I praksis 1. 1 liter brennevin (over 22 % - max 60 %) 1 liter brennevin, 1,5 liter vin og 2 liter øl 1,5 liter mellom 2,5 % og 22 % 2 liter mellom 2,5 og 4,7 % 2. 3 liter mellom 2,5 % og 22 prosent 3 liter vin og 2 liter øl 2 liter mellom 2,5 og 4,7 % 3. 5 liter mellom 2,5 % og 4,7 % 5 liter øl Alt. Kvote - alder over 18 år I praksis 1. 3 liter mellom 2,5 % og 22 prosent 3 liter vin og 2 liter øl 2 liter mellom 2,5 og 4,7 % 2. 5 liter mellom 2,5 % og 4,7 % 5 liter øl I tillegg (over 18 år) 200 gram sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer 200 blad sigarettpapir 10 kg til sammen av kjøtt og kjøttvarer, ost og fôrvarer (ikke hund og kattemat)

http://www.abcnyheter.no/reise/faktainnhold/081219/tollbestemmelser

Gammel kvote fra 2012. Om jeg ser det rett kan de ta din kvote men da for drikke med 3,5%..

mulig jeg tar alvorlig feil..

Endret av dillyduzit
Skrevet

... Det er aldersgrensen i sverige for folk under 20?

Skrevet

Hvis du ikke kjøper tobakksvarer kan du ta med 1,5 liter ekstra med vin.

Anonymous poster hash: c14d3...8d6
Skrevet

Hvis du er under 18 får du ikke kjøpt noenting annet enn light øl med 3,5 % i Sverige :(

Et lite triks jeg og mine venner benyttet oss av var å kjøre til Sverige, kjøpe bacon og alt annet vi skulle ønske også tok vi ferjen til Sandefjord, og fikk taxfree priser på alt under 22%. (Ettersom vi ikke var over 20 år) Vi fikk jo kjøpt på ferjen til Norge, siden da gjelder norske regler, ettersom vi skal inn i Norge.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...