Gå til innhold

Husnummer og utleie spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært mye snakk om bolignummer ved utleie av leilighet hybel den siste tiden. Jeg bor i et hus der huseier bor i 2 etg og jeg i 1.etg. Har eget bad,kjøkken og stue osv. Et hus, en felles inngang og da to leiligheter. Men jeg skjønner ikke, skal dette huset da ha to bolignummer ? (en for 1 og en for 2 etg?)

Anonymous poster hash: edf35...0b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det blir adressert til " yyy xxx, Osloveien 3, 2. Etg.

0000 oslo"

Skrevet

Men er boenheten min da lovlig ? Den har alt av rømningsveier, store vinduer osv osv.
Tenker da på hvis jeg skal søke bostøtte må jeg da bruke bolignummeret til hele huset og fortelle at jeg bor i samme hus som huseier bare i forskjellige etasjer?

Skrevet

Det har vært mye snakk om bolignummer ved utleie av leilighet hybel den siste tiden. Jeg bor i et hus der huseier bor i 2 etg og jeg i 1.etg. Har eget bad,kjøkken og stue osv. Et hus, en felles inngang og da to leiligheter. Men jeg skjønner ikke, skal dette huset da ha to bolignummer ? (en for 1 og en for 2 etg?)

Jeg kjenner ikke til dette fra før, men synes det høres slik ut om du leser her: http://www.kartverket.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Finn-bolignummer/

Det kan da se ut som du skal ha bolignummer H0101, og huseier H0201? Er det noen som vet mer?

Anonymous poster hash: 524a7...64c

Skrevet

Dere har to boenhetsnummer ja, men det av type Hxxx ikke a eller b

Anonymous poster hash: 1ce4a...eb7
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen . Nå ble jeg mye klokere :)
Mvh Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...