AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Kjøpte en liten pose nøtter i løsvekt, sjokonøtter og brente mandler. Det var 190 gram. Når jeg tok det i My Fitnesspal sier den at det er nesten TUSEN KALORIER. Er det sant? Kan det virkelig stemme?? Anonymous poster hash: 4dc3d...a8b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Ja, det er rundt 5-600 kcal pr 100 gram. Anonymous poster hash: 3a8a9...488 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Jepp. Posen inneholder rundt 1100 kalorier. Anonymous poster hash: b9106...af8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Da gikk jeg over dagens inntak med nesten 800 kcal bare fordi jeg tenkte jeg skulle unne meg bittelitt. Jiiiz! Jaja, bedre lykke i morra! Anonymous poster hash: 4dc3d...a8b
Lutetium 71 Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Nøtter inneholder vel en god del fett? Det drar opp kaloriinnholdet ganske bra. 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Ja, det er veldig mye kalorier i nøtter, men det er fordi det er mye fett i de tror jeg. Sunt vett, vel og merke, men er vel ikke akkurat lurt å spise for mye nøtter. En liten håndfull burde gå greit
Gjest rådyr Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Brente mandler og nøtter med sjokolade er ikke hverdagskost akkurat. Ellers er nøtter sunt, men kaloririkt. 4
Wonderbitch Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Det er litt dumt at alle artikler om å gå ned i vekt fremhever nøtter, oljer, avacado osv som sunne ting å spise på slankekur. Altså, det er jo sunt som bare det, men om folk ikke leser den lille skriften og bare tenker "dette er skikkelig slankemat ass!" mens de kaster innpå går de jo ikke akkurat ned i vekt. Jeg hadde ihverftfall lenge inntrykk av at frukt og nøtter var supersunt og veldig slankende. Haha kan tro jeg fikk sjokk:) Samme med olje- 900 kcal for en dl eller noe sånt. Så ser man de "små skvettene" tv- kokkene bruker Dessuten (mens jeg først er i gang) begynner jeg å bli litt lei av at alle antar man spiser lavkarbo, og at man derfor skal spise mye av disse tingene som er veldig kaloritette i et vanlig kosthold. Sorry avsporing. Jeg pleier å ha ca 5 nøtter som topping på forskjellige mellommåltid, skikkelig yummi Og den mengden er ikke mer enn ca 30 kcal. 2
Lutetium 71 Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Det som er litt kult er at "extra virgin økologisk olivenolje" har ca like mange kalorier som smult. 1
magicpie Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Dessuten (mens jeg først er i gang) begynner jeg å bli litt lei av at alle antar man spiser lavkarbo, og at man derfor skal spise mye av disse tingene som er veldig kaloritette i et vanlig kosthold. Hvor er det "alle" antar det? Her inne på KG? Det har jeg ikke lagt merke til, men...
tøydokka Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Ja, det stemmer at nøtter inneholder dritmye kalorier, men jeg opplever at jeg ikke tar opp alle kaloriene når jeg spiser rå nøtter med indre skall på. Altså, ikke det ytre, harde skallet, men det brune som er på mandler i løsvekt. Det er faktisk veldig individuelt og varierende hvordan vi klarer å nyttiggjøre oss ulike matvarer. Jeg tror at jeg kan spise mer nøtter enn det kaloriinnholdet i selve nøttene skulle tilsi uten å gå i kalorioverskudd. Jeg har nemlig merket at det kommer nøttebiter ut i avføringen, og viss jeg klemmer disse bitene inni dopapiret, så kommer det ut fett! Dermed er jeg overbevist om at mange av kaloriene kommer ut igjen. Jeg spiste dritmye mandler i desember og januar, for da var det så billig. (dritmye betyr 100-200 gram per dag) Jeg gikk ikke opp i vekt av det. Kanskje andres tarmer klarer å suge ut mer kalorier av nøtter, men jeg tror hvertfall for min del at jeg kan spise 100 gram mandler, som inneholder ca 600 Kcal, og oppta kanskje 400 Kcal, sånn røfft tippet..
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Nøtter inneholder mye sunt fett og pga dette er de veldig kaloririke. Det er bra å spise nøtter men pga kaloriene må man begrense seg. Nøttene som er trukket med sjokolade og dynket i salt er ikke like sunne. Anonymous poster hash: 9df77...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har nemlig merket at det kommer nøttebiter ut i avføringen, og viss jeg klemmer disse bitene inni dopapiret, så kommer det ut fett! Æsj! Anonymous poster hash: a1205...a6f 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Ja, det stemmer at nøtter inneholder dritmye kalorier, men jeg opplever at jeg ikke tar opp alle kaloriene når jeg spiser rå nøtter med indre skall på. Altså, ikke det ytre, harde skallet, men det brune som er på mandler i løsvekt. Det er faktisk veldig individuelt og varierende hvordan vi klarer å nyttiggjøre oss ulike matvarer. Jeg tror at jeg kan spise mer nøtter enn det kaloriinnholdet i selve nøttene skulle tilsi uten å gå i kalorioverskudd. Jeg har nemlig merket at det kommer nøttebiter ut i avføringen, og viss jeg klemmer disse bitene inni dopapiret, så kommer det ut fett! Dermed er jeg overbevist om at mange av kaloriene kommer ut igjen. Jeg spiste dritmye mandler i desember og januar, for da var det så billig. (dritmye betyr 100-200 gram per dag) Jeg gikk ikke opp i vekt av det. Kanskje andres tarmer klarer å suge ut mer kalorier av nøtter, men jeg tror hvertfall for min del at jeg kan spise 100 gram mandler, som inneholder ca 600 Kcal, og oppta kanskje 400 Kcal, sånn røfft tippet.. Hvorfor klemmer du på bæsjen din? Anonymous poster hash: 2d50d...e8a 1
Wonderbitch Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 Hvor er det "alle" antar det? Her inne på KG? Det har jeg ikke lagt merke til, men... Nei kanskje ikke så mye på KG, men ellers i samfunnet. Synes jeg da. F.eks folk som sier "Det er viktig å ha MYE fett i kostholdet sitt" Og det gjelder vel bare hvis man spiser lavkarbo tror jeg. Men kan hende det bare er folk i omgangskretsen min som er sånn:)
tøydokka Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor klemmer du på bæsjen din? Anonymous poster hash: 2d50d...e8a beste spørsmål ever!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå