Gå til innhold

holder på å knekke totalt sammen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini sover ikke.snart 8 mnd, og finner ikke søvnen selv. Ikke ved byssing, bæring osv. Ikke senga. Ikke vugga. Ikke vogna. Jeg sover lite og bf(sambo) har andre ting å gjør på. Jeg trenger tips og råd før jeg blir gal! Hvordan legge mini? Rutinene her hjemme er grøt, bad, pusse tenner og stelle, og synge. Legger han i senga og han griner til. Sitter ved siden av å styrker og trøster. Tar han opp, roer han og legger han ned. Dette foregår i alt fra 2-4 timer. Ender ofte opp med at han blir med på stua og sovner i vippestol med vibrering.

Hvordan legger derre ungene deres?

Forresten, hver eneste tråd her inne er det noen som skal være frekk eller usaklig, jeg ønsker ikke svar fra dere.

Anonymous poster hash: 5faed...bd2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsov ganske lenge; ved åtte måneders alder var hun rett og slett ikke klar for å sove alene, så vi la oss i senga og holdt rundt henne til hun sovnet. Sikkert mange som vil mene vi skjemte henne bort, men for oss var det den beste løsningen. Å venne henne til å sovne i egen seng gikk strålende da hun ble littegrann eldre. Å ligge inntil en av oss og kjenne kroppsvarmen var det eneste som roet henne da hun var yngre.

Anonymous poster hash: 9ec0c...b5d
  • Liker 2
Skrevet

Vi samsov ganske lenge; ved åtte måneders alder var hun rett og slett ikke klar for å sove alene, så vi la oss i senga og holdt rundt henne til hun sovnet. Sikkert mange som vil mene vi skjemte henne bort, men for oss var det den beste løsningen. Å venne henne til å sovne i egen seng gikk strålende da hun ble littegrann eldre. Å ligge inntil en av oss og kjenne kroppsvarmen var det eneste som roet henne da hun var yngre. Anonymous poster hash: 9ec0c...b5d

Det funker dessverre ikke hos oss, da han krabber ut av senga og detter ned. Uansett får jeg ikke han til å sovne ved å inntil han heller, ligger bare å makker og blir kjempe sint

Skrevet

Mini sover ikke.snart 8 mnd, og finner ikke søvnen selv. Ikke ved byssing, bæring osv. Ikke senga. Ikke vugga. Ikke vogna. Jeg sover lite og bf(sambo) har andre ting å gjør på. Jeg trenger tips og råd før jeg blir gal! Hvordan legge mini? Rutinene her hjemme er grøt, bad, pusse tenner og stelle, og synge. Legger han i senga og han griner til. Sitter ved siden av å styrker og trøster. Tar han opp, roer han og legger han ned. Dette foregår i alt fra 2-4 timer. Ender ofte opp med at han blir med på stua og sovner i vippestol med vibrering.

Hvordan legger derre ungene deres?

Forresten, hver eneste tråd her inne er det noen som skal være frekk eller usaklig, jeg ønsker ikke svar fra dere.

Samboer har andre ting og gjøre på? Han må avlaste deg sånn at du får litt pause. Hvordan sover han om du legger han i sengen din sammen med deg da?

Anonymous poster hash: 0305c...9da

Skrevet

Samboer har andre ting og gjøre på? Han må avlaste deg sånn at du får litt pause. Hvordan sover han om du legger han i sengen din sammen med deg da? Anonymous poster hash: 0305c...9da

Samboer og hjelp er en tapt sak.

Legger jeg han i sengen vår, ligger han og makker og er kjempesint.

Skrevet

Har du prøvd opp-ned-metoden?

Ha rutiner som vanlig, syng for barnet, legg det ned i sengen, gå ut. Når barnet gråter går du inn igjen, trøster til barnet er rolig (dvs ikke gråter og puster rolig, men ikke sover), legger ned, går ut. Repeat.

Det fungerte her. Innbiller meg at jeg lærte barna at vi alltid kommer når de gråter, men at vi heller ikke sitter ved siden av dem når de skal sove. Den første uka var en tålmodighetsprøve, da brukte jeg sikkert to timer hver kveld før de sovnet. Men deretter gikk det mye bedre.

Du vet det sikkert selv, men samboeren din høres også ut som en problem som må tas tak i. Det er ikke greit å melde seg ut på den måten. Han lesser ansvaret på deg, og det kan til syvende og sist gå utover barnet også når du blir sliten nok.

Skrevet

Har du prøvd opp-ned-metoden?

Ha rutiner som vanlig, syng for barnet, legg det ned i sengen, gå ut. Når barnet gråter går du inn igjen, trøster til barnet er rolig (dvs ikke gråter og puster rolig, men ikke sover), legger ned, går ut. Repeat.

Det fungerte her. Innbiller meg at jeg lærte barna at vi alltid kommer når de gråter, men at vi heller ikke sitter ved siden av dem når de skal sove. Den første uka var en tålmodighetsprøve, da brukte jeg sikkert to timer hver kveld før de sovnet. Men deretter gikk det mye bedre.

Du vet det sikkert selv, men samboeren din høres også ut som en problem som må tas tak i. Det er ikke greit å melde seg ut på den måten. Han lesser ansvaret på deg, og det kan til syvende og sist gå utover barnet også når du blir sliten nok.

ja har prøvd opp ned metoden :( har vurdert ferber men det virker så brutalt, tørr ikke.

Ja. Samboer er et problem. Vurderer å gå fra han (ikke pga dette, lang historie) men det er jo en annen sak... Har bestilt møte med banken for å høre hvor mye jeg alene får i lån om vi selger her. Har ikke vært bra mellom oss siden jeg ble gravid. Kanskje derfor det er så slitsomt at mini ikke klarer å legge seg.

Skrevet

Her satt jeg ved barnesengen og strøk og sang gutten til søvn når han var på samme alder. Det gikk seg til etter hvert altså. Men det virker som et vondt år når det står på. Det kunne ta en time eller to forresten.

Skrevet

ja har prøvd opp ned metoden :( har vurdert ferber men det virker så brutalt, tørr ikke.

Ja. Samboer er et problem. Vurderer å gå fra han (ikke pga dette, lang historie) men det er jo en annen sak... Har bestilt møte med banken for å høre hvor mye jeg alene får i lån om vi selger her. Har ikke vært bra mellom oss siden jeg ble gravid. Kanskje derfor det er så slitsomt at mini ikke klarer å legge seg.

:klem:

Kan moren din komme og hjelpe deg litt?

Skrevet

Først av alt: Har dere noen som kan være barnevakt over natten? Om dere har det - be om barnevakthjelp så du kan få sove litt. Å gå lenge uten tilstrekkelig med søvn sliter på det meste. Er nok ikke uten grunn at langvarig søvnmangel er en av de verste torturmetodene.

Så til søvnproblemet til barnet. Jeg brukte samme metode som Ciara. Og kvelder det var riktig ille satte jeg henne i bilstolen og kjørte en runde. Bar henne sovende inn i senga. Det er ingen langvarig løsning, men når man er trøtt som en strømpe....;)

Anonymous poster hash: fcde4...170

Skrevet

Her satt jeg ved barnesengen og strøk og sang gutten til søvn når han var på samme alder. Det gikk seg til etter hvert altså. Men det virker som et vondt år når det står på. Det kunne ta en time eller to forresten.

Her går det gjerne rundt 3-4 timer og det funker veldig dårlig, blir så sliten av det.

:klem:

Kan moren din komme og hjelpe deg litt?

Først av alt: Har dere noen som kan være barnevakt over natten? Om dere har det - be om barnevakthjelp så du kan få sove litt. Å gå lenge uten tilstrekkelig med søvn sliter på det meste. Er nok ikke uten grunn at langvarig søvnmangel er en av de verste torturmetodene.

Så til søvnproblemet til barnet. Jeg brukte samme metode som Ciara. Og kvelder det var riktig ille satte jeg henne i bilstolen og kjørte en runde. Bar henne sovende inn i senga. Det er ingen langvarig løsning, men når man er trøtt som en strømpe....;)Anonymous poster hash: fcde4...170

.

Familien min bor langt unna.. Tror ikke jeg kan be venninner hjelpe til med dette.. Er ganske ung, og tror ikke venninnene mine er helt klar for dette.

Bilkjøring er en fantastisk ting, hadder aldri klart meg uten!! Hehe

Skrevet

Men det må da gå seg til uansett, alle unger lærer vel å sovne selv på et tidspunkt? Hehe. Jeg sov selv ikke før jeg var 2 år gammel. Kanskje karma tar igjen:-)

Ts

Skrevet

Skjønner det med barnevakt, men kanskje venninner eller samboer kan ta barnet på dagtid lørdag / søndag så du får sove? Jeg er mer bekymret for din søvnmangel enn barnets mangel på å falle til ro. Babyen vil mest sannsynlig finne søvnen selv etterhvert, men det er viktig at du ikke knekker sammen. Her må samboer trø til. Han har en familie å ta vare på!

Skrevet

Du kan ikke ta kveldsstellet og så sette han i vippestolen og bære han inn i senga etterpå? Huff, det er tungt med søvnmangel! Sovner han greit på dagen?

Skrevet

Men det må da gå seg til uansett, alle unger lærer vel å sovne selv på et tidspunkt? Hehe. Jeg sov selv ikke før jeg var 2 år gammel. Kanskje karma tar igjen:-)

Ts

Jeg tror hvertfall det er viktig at du ikke tar han opp og setter han i vippestolen med vibrering. Det er gode sjanser for at han har blitt vant til det og forventer denne behandlingen (pappaen her gjorde noe lignende med vårt barn og det tok tid før vi fikk brutt det mønsteret)... Men det finnes sånne føtter som man kan sette på som gjør at sengen vugger og det finnes kosedyr med musikk på. Sånn for å kunne gjenskape litt samme følelsen for barnet..?

Skrevet

Har du forresten prøvd lydbok? Babyen er liten, men en rolig stemme som leser / synger kan være verd å prøve?

Skrevet

Min første likte ikke å sove, og vi endte opp med å enten amme ham i søvn (husker ikke når jeg sluttet med det, men han var eldre enn 8 måneder iallfall) eller trille ham i vogna over dørstokken.

Skrevet

Du er ikke alene, det skal du vite. Her har mini enda ikke lært seg å sovne selv, og han er avhengig av pupp for å sovne. Kan ikke røre ham etter at han er sovnet, så han må ligge i voksensenga.

Han er to år... :(

Anonymous poster hash: 6a7d7...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...