AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som har innmari lyst å kjøpe langrennsski. Har bare gått på ski 3 ganger da jeg var 8 år, så veldig nybegynner. Er et helt hav med ski der ute! Hvordan vite hvilke ski man skal kjøpe? Hvilket merke osv? Jeg vil ikke bare gå på "søndagstur" men bruke det mer til treningsturer osv. Kommer til å gå mest i lysløyper, både i og utenfor sporet. Aldri på fjelltur eller lignende. Er 163 cm høy og veier 60 kg, og tabellene på hvor lange ski jeg skal ha er forskjellig over alt, så jeg blir jammen ikke klok.. Tusen takk for svar! vil gjerne vite litt om ski før jeg drar til butikken sånn at jeg ikke blir solgt for lange ski/dårlige ski. Anonymous poster hash: 546a4...8ad
Aryamili Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Håper noen her kan hjelpe deg, for jeg hadde faktisk tenkt å si "gå på sportsbutikken og spør". Skjønner dog at du har lyst til å ha litt peiling før du går, så du er mer sikker på hva du er ute etter selv. Når det er sagt, har jeg kun gode erfaringer når jeg har fått hjelp i sportsbutikk Du kan jo gå innom flere, og se om svarene samsvarer? Er det jeg pleier å gjøre, få litt ulik input. Evt. ta med deg noen som kan litt, hvis du kjenner noen? 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Håper noen her kan hjelpe deg, for jeg hadde faktisk tenkt å si "gå på sportsbutikken og spør". Skjønner dog at du har lyst til å ha litt peiling før du går, så du er mer sikker på hva du er ute etter selv. Når det er sagt, har jeg kun gode erfaringer når jeg har fått hjelp i sportsbutikk Du kan jo gå innom flere, og se om svarene samsvarer? Er det jeg pleier å gjøre, få litt ulik input. Evt. ta med deg noen som kan litt, hvis du kjenner noen? Tusen takk for svar! Er dessverre bare gsport her jeg bor, men regner jo med at de har fått opplæring i hvordan man skal finne ski til kundene godt tips å ta med meg noen som har peiling forresten! Hadde ikke tenkt over det engang haha Anonymous poster hash: 546a4...8ad
Aryamili Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Tusen takk for svar! Er dessverre bare gsport her jeg bor, men regner jo med at de har fått opplæring i hvordan man skal finne ski til kundene godt tips å ta med meg noen som har peiling forresten! Hadde ikke tenkt over det engang haha Anonymous poster hash: 546a4...8ad Bare hyggelig, håper du finner gode ski! Elsker selv å gå på ski, og vet hvor viktig det er med riktig utstyr. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Da jeg og samboeren kjøpte ski (xxl) så måtte vi stå opp på skiene for å se om de passet i forhold til vekt og høyde og sånn. Ellers kan du lese tester på nett i forhold til merke og sånn. Anonymous poster hash: c7cad...9d9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Når du er så nybegynner som du er, så finnes det nesten ikke "dårlige" ski. Racingski krever bedre teknikk (definert tyngdeoverføring etc, samt at de er smalere) enn "markaski"-kategorien. Styr unna det absolutt billigste og få noen i butikken til å plukke ut ski som passer til deg, så går det sikkert bra! Anonymous poster hash: e7016...030
Snabeltann Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 De nye skiene fra salomon med integrert fell tror jeg er perfekt for deg. Da slipper du å tenke på smurning samtidig som de ikke er "smørefrie ski treige". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå