AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Har laget tacokrydder som ble altfor sterktetter vår smak. Mye sterkere enn det ferdiglagede man får kjøpt. Ingrediensene jeg har brukt er chilipulver paprikapulver spisskumin hvitløkspulver koriander svart pepper salt Er det andre ting enn chillipulveret jeg bør kutte ned på for å få en mildere variant?Anonymous poster hash: e91cd...511
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 sukker Anonymous poster hash: bd88c...9af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Ønsker ikke å bruke sukker. Poenget med p lage det selv er å gjøre det sunnere, og da blir det dumt å legge til sukker.Anonymous poster hash: e91cd...511 2
melly666 Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Spisskumin er veldig sterkt, så jeg ville prøvd å ta mindre av det. Hvis det blir veldig sterkt kan du prøve å gjøre det mildere med litt rømme/Crème Fraîche.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Takk for tips Brukte rømme, men likevel svir det til og med etter endt måltid.Anonymous poster hash: e91cd...511
Pringle Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Dette tenker jeg: De blandingene du til nå har kjøpt, er tilsatt fyllstoffer, eller har vært/blitt gamle eller oppbevart med lufttilgang. Hvis blandingen du har laget nå, er god, bruk den, men mindre av den. Google ellers oppskrifter på krydderblandinger. Edit: Skriveslurv Endret 19. februar 2015 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Spisskumin er veldig sterkt, så jeg ville prøvd å ta mindre av det. Hvis det blir veldig sterkt kan du prøve å gjøre det mildere med litt rømme/Crème Fraîche. Spisskummin er da ikke sterkt? Det har en karakteristisk og dominerende smak, men det er da ikke sterkt på samme måte som chili, cayenne og sort pepper? Anonymous poster hash: c28f7...8bd 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 (Denne hører vel forresten hjemme på "Mat og drikke", ikke "Kosthold, trening og sport"?) Anonymous poster hash: c28f7...8bd 1
FantasDick Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Jeg synes pepper gir en mer subtil "heat" mens chili "brenner" litt mer. Jeg hadde nok kuttet ned på chili først. Ville også tilsatt litt sukker eller annet søtstoff (jeg bruker sukrin i mine krydderblandinger).
Popc0rn Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er ikke fan av å tilsette søtt i alt. Jeg tilsetter søtt i festmat, men aldri til hverdags. Så hvis jeg lager taco til bare meg, så null søtning. Har jeg middagsbesøk, så tar jeg i litt søtning (sukrin gold). Litt søtt gjør at de andre smakene kommer bedre frem og det hele blir mer balansert, men er som sagt ikke fan av å tilsette søtning alltid. Spisskummen er jo tacokrydderet. Uten spisskummen blir det IKKE taco. Jeg ville kuttet ut chili og prøve om det er OK uten chili, eller om du vil ha litt chili i, eller kayennepepper. Jeg bruker kayennepepper. Det er sannsynligvis ikke for sterkt når du kutter ut chili. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Tusen takk for gode svar! Er nok postet under feil forum, ja. Oppdaget ikke at det var et annet forum for mat før jeg postet, så da ble den under kosthold. Ikke så lett å navigere på en liten mobilskjerm.Anonymous poster hash: e91cd...511
Supraspinatus Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Chilipulver er jo heller ikke chilipulver. Det finnes ørten varianter av paprikafrukter ved variabel styrke. Bytt ut chilipulveret (eller er det cayennepepper du har brukt?) med en mildere variant. Røkt paprika er veldig godt. Bruk fersk eller syltet jalapeños til å justere styrken. De er relativt milde og blir fort nøytralisert av litt rømme eller ost. Anbefaler også å bruke fersk hvitløk i stedet for pulveret, men det gir en noe annen smak. Ev kan du erstatte det med løkpulver som bringer mye god smak inn i retten. Litt kyllingkraft eller fond bidrar også til god fylde. Endret 22. februar 2015 av Supraspinatus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå