Gå til innhold

Redd for avslag på overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det tar så lang tid å få svar. Imens må vi leve på oppsparte midler. Er redd for at jeg skal få avslag på overgangsstønaden. Nav tar jo individuelle vurderinger så kan jo ikke vite. Jeg har barnet 65% og faren 35%. Tror dere jeg får avslag på dette? Er går under alle de andre kriteriene for å få overgangsstønad, er bare redd de ikke mener at jeg har barnet klart mer som det står.

Anonymous poster hash: d1b36...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det tar så lang tid å få svar. Imens må vi leve på oppsparte midler. Er redd for at jeg skal få avslag på overgangsstønaden. Nav tar jo individuelle vurderinger så kan jo ikke vite. Jeg har barnet 65% og faren 35%. Tror dere jeg får avslag på dette? Er går under alle de andre kriteriene for å få overgangsstønad, er bare redd de ikke mener at jeg har barnet klart mer som det står.

Vi har samme ordning og jeg fikk overgangsstønad. Dette går nok helt fint. Du må ha 60/40 eller mer. :)

Anonymous poster hash: fa78d...19d

Skrevet

Vi har samme ordning og jeg fikk overgangsstønad. Dette går nok helt fint. Du må ha 60/40 eller mer. :)

Hvor lang tid tok det å få svar og penger? Fikk du etterbetalt? Kommer til å gå rundt som et nervevrak frem til jeg får svar.

Skrevet

Noen som har fått avslag?

Skrevet

Hvor lang tid tok det å få svar og penger? Fikk du etterbetalt? Kommer til å gå rundt som et nervevrak frem til jeg får svar.

Tror det tok 2-3 uker, men det var raskere enn normalen. Man får etterbetalt OS fra søketidspunkt ja, og evt stønad til barnetilsyn fra faktisk samlivsbrudd. Mener det var sånn.

Skrevet (endret)

Jobber eller studerer du mer enn 50% (hvis barnet er over året)?

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Jobber eller studerer du mer enn 50% (hvis barnet er over året)?

Nei. Jeg vil begynne å studere til høsten.

Skrevet

Du må være i jobb/aktiv jobbsøker eller i utdannelse for å få OS etter at barnet er 1 år. Barnet må også ha dokumentert barnepass eller du må fremlegge at du har søkt barnehageplass, men ikke fått.

Anonymous poster hash: 549a4...677

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da?

Du må være i aktivitet mer enn 50% for å få os.

Skrevet

Da har du ikke rett på OS før til høsten.

• Liker 1
Skrevet

Da har du ikke rett på OS før til høsten.

Får bare søke jobber da. Har allerede søkt jobber i 9 mnd.

Skrevet

Du må være i jobb/aktiv jobbsøker eller i utdannelse for å få OS etter at barnet er 1 år. Barnet må også ha dokumentert barnepass eller du må fremlegge at du har søkt barnehageplass, men ikke fått.

Anonymous poster hash: 549a4...677

Jeg får fortsette med å søke jobber. Barnet har gått i barnehage siden høsten.

Skrevet

Er du registrert som arbeidssøker hos nav? Kan være du har rett på det da, men snakk med nav :)

• Liker 1
Skrevet

Er du registrert som arbeidssøker hos nav? Kan være du har rett på det da, men snakk med nav :)

Registrerte meg i fjor sommer. Har ikke gjort noe siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...