Gå til innhold

Sultfølelse rett etter mat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt det sånn perioder før også, og nå kom det tilbake.. RETT etter jeg har spist noe(eller et måltid) så får jeg en sultfølelse? Liksom øverst i magen. Det er kjempe irriterende! Vet noen av dere hva dette skyldes?

Anonymous poster hash: f6fde...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er muligens noe som ikke er helt bra i magen. Blir du lett oppblåst? Har du ofte diare eller forstoppelse?

Kjenner du denne sultfølelsen etter hvert måltid eller dukker den opp ved noen typer mat?

Spiser du bra mat?

Anonymous poster hash: 47f5d...d5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligens noe som ikke er helt bra i magen. Blir du lett oppblåst? Har du ofte diare eller forstoppelse?

Kjenner du denne sultfølelsen etter hvert måltid eller dukker den opp ved noen typer mat?

Spiser du bra mat?

det dukket opp etter jeg drakk en smoothie og etter jeg spiste en brødskive.. så jeg tror inke det har noe med typen mat. Kan like godt komme etter uansett hva jeg har spist.. rart. Jeg spiser sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det dukket opp etter jeg drakk en smoothie og etter jeg spiste en brødskive.. så jeg tror inke det har noe med typen mat. Kan like godt komme etter uansett hva jeg har spist.. rart. Jeg spiser sunt!

Smoothie med (frukt)sukker og brød med karbohydrater er mat som raskt får det til å rumle i magen etterpå.

Spiser du nok protein?

Selv om du spiser sunt er det ikke sikkert du spiser riktig mengde. Dersom du spiser mye brød og smoothies får du ikke i deg nok protein og fett. Brød og smoothies er to ting du burde spise mindre av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan rett og slett være at du spiser for lite til hvert måltid. En smoothie og en brødskive er et relativt lite måltid.

Hos meg er det slik at jeg "vekker" sulten ved å spise. Jeg er ikke sulten når jeg setter meg ned for å spise, men når kroppen først får mat kommer den plutselig på at den er sulten likevel. Så "småspising" for meg medfører at jeg er kjempesulten etter hvert måltid. Jeg kan ikke kjøre på med masse små måltider hele dagen, da er jeg kronisk sulten. 3 skikkelige måltider, og jeg er aldri sulten.

Anonymous poster hash: dbd24...b12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det over etter en stund? Blir det bedre om du spiser litt til? Kanskje er du rett og slett mer sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det over etter en stund? Blir det bedre om du spiser litt til? Kanskje er du rett og slett mer sulten?

jeg har fått det etter jeg spiste mye mat også, så tror ikke det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn! Særlig etter store, tunge middager, som biff med ovnsbakte/fløtegratinerte poteter og grønnsaker til. Kjæresten sitter der og holder på å omkomme fordi han er så mett, og jeg sitter der og er mer sulten :laugh: og helt ufattelig søtsugen! Aner ikke hva det kommer av! Jeg pleier å tvinge meg selv til å vente en halvtime før jeg spiser noe mer når jeg har det sånn, og det hjelper litt, for da har maten sunket litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg opplever også dette i perioder. Uansett hvor sunt jeg spiser, uansett mengde så kan jeg føle meg kjempe sulten igjen kort tid etter jeg har spist. Jeg aner ikke hva det kommer av, men du er ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spiser spaghetti (selv grov), så blir jeg først stappmett kjempefort, selv etter en normal porsjon. En halvtime senere er jeg skrubbsulten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det sånn selv for tiden og sliter litt med hard mage akkurat nå, vet ikke om det er en sammenheng.

Anonymous poster hash: d5f3d...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt skal jeg fortelle deg. Magekatarr, magesår, for mye magesyre, reflux, cøliaki, eller rett og slett at du spiser for lite osv. Som nevnt tidligere, mat kan vekke sulten om man spiser for lite.

Du kan prøve syredempende, og så se om det blir bedre, men hvis det vedvarer så vil jeg anbefale deg å gå til lege med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
  • 6 år senere...
Annonse

Jeg hadde dette i en periode over 4 år. Sultfølelse/vondt i magen, selv om jeg visste at jeg burde være mett. og noen ganger, eller etterhvert med litt vondt bak på samme punkt på ryggen. Det viste seg å være magesår. Har nå fått behandling for dette og har det ikke sånn lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...