Gå til innhold

galskap å innføre dyrepoliti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det galskap å innføre dette? Politiet klager ofte på at de har for få ressurser. Hva vil skje nå? Skal mennesker måtte lide enda mer pga. dyr?

Anonymous poster hash: 915f7...952
Videoannonse
Annonse
Gjest Gurgemeie
Skrevet

Skal dyr måtte lide enda mer pga mennesker?

• Liker 10
Skrevet

Skal dyr måtte lide enda mer pga mennesker?

Nei, men man må jo prioritere ressursene sine.

Anonymous poster hash: 915f7...952

• Liker 1
Skrevet

Hvordan lider mennesker enda mer pga av dyr?

Veldig ofte så legger mennesker selv opp til problemene. Ikke alle, men mange. Dyr får lide pga av hensynsløse , slemme mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Så vidt jeg har forstått trenger ikke dyrepolitiet å være utdannet politi. Det skal vel fungere mer som et slags barnevern bare for dyr?!

Så samarbeider de tett med politi i saker hvor det er nødvendig.

Galskap at det ikke er opprettet for lenge siden spørr du meg..

Anonymous poster hash: 636c5...9ec

• Liker 7
Skrevet

Dyrepoliti er vel greit det, men hva slags utdannelse skal de ha? Bare det ikke er overhysteriske folk som skal redde alle dyrene i heeele verden.

Norge er helt på jordet når det gjelder å lage lover. Feks den at hunder SKAL luftes minst 3 ganger hver dag. Når jeg drar ut i skogen kl 9 om morningen, med hunden, og kommer hjem kl 19-20 på kvelden så MÅ jeg altså lufte hunden 2 ganger til den dagen. Er glad jeg har en liten hund som er lett å bære ut, og ikke en st. bernhard eller gd.

Anonymous poster hash: 1c241...f12
Skrevet

Dyrepoliti er vel greit det, men hva slags utdannelse skal de ha? Bare det ikke er overhysteriske folk som skal redde alle dyrene i heeele verden.

Norge er helt på jordet når det gjelder å lage lover. Feks den at hunder SKAL luftes minst 3 ganger hver dag. Når jeg drar ut i skogen kl 9 om morningen, med hunden, og kommer hjem kl 19-20 på kvelden så MÅ jeg altså lufte hunden 2 ganger til den dagen. Er glad jeg har en liten hund som er lett å bære ut, og ikke en st. bernhard eller gd.

Jeg fatter ikke hvordan slike som deg tenker. Tenker du slik om barnvevernet også? "Ånei, håper de ikke blir slike overhysteriske som skal redde alle barn i heeeele verden" Nei, for det er jo veldig dumt med folk som gjør en innsats og en forandring, mens slike som deg sitter på rumpa og klager over at du er redd folk faktisk vil gjøre en forskjell. Hva i all verden er problemet med det egentlig? Skjuler du noe selv du er redd for å bli avslørt, om ikke så ville det vel vært totalt likegyldig for deg hva et dyrepoliti vil fokusere på?

Nei, Norge er helt på jordet når det kommer til lover om dyrevelferd. I Amerika er det mye strengere, også i Sør Afrika. Norge kommer ganske langt ned på lista. Disse nye lovene er til for å kunne slå hardere ned på vanskjøtsel. Før var vann/mat og at hunden hadde tilgang på skjul fra vind og kulde som var loven, og mattilsynet kunne ikke gjøre stort selv om de visste at dyr led, med disse lovene er det enklere å fjerne dyret fra uansvarlige eiere. Du evner vel å forstå selv at du ikke trenger å lufte hunden din to ganger til etter å ha vært ute hele dagen... Og ja, jeg er helt enig i at 3 turer om dagen er minimum når det kommer til at den må få gjort fra seg om det gjelder korte turer. At noen i det hele tatt kan klage over at dyrevelferd skal bli viktigere i dagens samfunn er et mysterium for meg.

• Liker 1
Skrevet

Måten du overdramatiserer, fantaserer og krisemaksimerer på, er galskap. Det er nå satt sammen et utvalg som skal finne løsninger på det som du stiller spørsmål til i HI. Snakk om å lage problemer av ingenting.

Skrevet

Hva slags mental stimuli gir du hunden din, når du klager på at man må gå 3 turer om dagen?

Jeg synes forresten det er bra å innføre dyrepoliti, egentlig.

Anonymous poster hash: f79fc...c62

• Liker 1
Skrevet

Du må ikke se på det slik at dyrepoliti er til for å skape rettferdighet i dyreverdenen, men for å straffe mennesker som behandler dyr dårlig.

Politiet er der på grunn av mennesker som torturerer og skader andre dyr. Hadde det ikke vært for disse kriminalitetene, hadde ikke dyrepoliti vært nødvendig.

Skrevet

Rspca som de har bl.a i England
http://www.rspca.org.uk/home

Driver med opplæring som faktisk holder høy kvalitet.

Det er ikke galninger som vil redde verden,men som bruker lovverk til å hjelpe,fjerne eller annet innenfor dyrehold

Politiet i Norge skal ikke ha noe med det å gjøre,har jeg hørt.Men alikevel vil Politiet bli involvert,når en eier av et dyr blir anmeldt for vold ,uaktsomhet osv.

Og selvfølgelig trenger vi DyrePoliti i Norge.Dyra har nesten ingen rettigheter eller forsvar her..Skam i år 2015

Skrevet

Galskap? Nei. Heller mer det beste som kommer til å skje på lang, lang tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...