Gå til innhold

Proteinpulver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å starte med proteinpulver, men jeg kan alt for lite om det. Jeg aner ikke hvilket jeg skal kjøpe, hvor mye jeg skal ha hver dag osv. Målet er å bygge muskler og redusere fettprosenten. Jeg har gått ned litt i fettprosent, men det går seint. Begynte å trene for ca 1 år siden. Trener (tung) styrke 2-3 ganger i uka og kondisjon 2-3 ganger i uka. Har tidligere talt kalorier, men det ble jeg litt demotivert av. Maten fikk altfor stort fokus og jeg tenkte på det omtrent hele tiden.

Trenger tips til hvordan jeg lan tilføre proteiner, enten i form av pulver eller annet. Og er det i det hele tatt nødvendig? Må legge til at jeg er litt redd for å legge på meg av dette. Vil jeg det?

Kvinne, 25 :)

Anonymous poster hash: 2ac24...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Tren mer styrke og kutt ned på cardio.

Om du går ned i fettprosent avhenger av totalt kcalinntak vs forbruk, og om du får i deg nok proteiner. Om du får i det nok protein via kost (1.5-2gr per kg kroppsvekt) per dag, trenger du ikke pulver. Om du ikke får i deg nok, kan du ta en shake med whey etter trening. :)

• Liker 2
Skrevet

Tren mer styrke og kutt ned på cardio.

Om du går ned i fettprosent avhenger av totalt kcalinntak vs forbruk, og om du får i deg nok proteiner. Om du får i det nok protein via kost (1.5-2gr per kg kroppsvekt) per dag, trenger du ikke pulver. Om du ikke får i deg nok, kan du ta en shake med whey etter trening. :)

Takk for svar :) Ønsker bedre kondisjon, så har ikke lyst å kutte cardio helt. Er uanaett bedre på styrke enn kondisjo, og gir mer på styrkeøktene enn ellers. Er usikker på om jeg får i meg nok proteiner gjennom maten. Tips til hva jeg kan spise? :)

Skrevet

Proteinrik mat - gresk yoghurt, cottage cheese, kjøtt-produkter, fisk, linser, bønner osv :)

Skrevet

Dropp proteinpulver. Det har ingen mening og kan skade nyrene dine. Spis kjøtt og fisk hver dag, egg og cottage cheese, og tren styrke. Du vil se resultater, men det tar tid.

Anonymous poster hash: 9a067...9ed
  • Liker 1
Skrevet

Proteinrik mat - gresk yoghurt, cottage cheese, kjøtt-produkter, fisk, linser, bønner osv :)

Takk for tips! :)

Skrevet

Dropp proteinpulver. Det har ingen mening og kan skade nyrene dine. Spis kjøtt og fisk hver dag, egg og cottage cheese, og tren styrke. Du vil se resultater, men det tar tid.

Ok, nei det vil jeg jo ikke. Takk for råd! :)

Ja, det tar nok tid. Jeg kjenner jo at det kommer seg, jeg blir sterkere og begynner å se musklene. Men jeg er langt ifra der jeg vil være. Må vel bare ha tålmodighet, selv om det er vanskelig.

Skrevet

Proteinpulver er tull. De fleste får i seg nok protein via kosten så lenge de får i seg proteinrik mat. De eneste som "trenger"proteinpulver er toppidrettsutøvere. Det har bare blitt trendy blandt sånne fitness babes å bruke det,derfor alle skal ha det, men det går rett ut av kroppen igjen.

Fitnesd folk vil jo helt sikkert benekte dette, men det er fordi de ikke vet så mye, alt de har lært, har de lært via fitnessbloggen og "bro science"fra sin omgangskrets.

Skrevet

Har du noe forskning som viser at det kan skade nyrene?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3661339/

Proteinpulver er tull. De fleste får i seg nok protein via kosten så lenge de får i seg proteinrik mat. De eneste som "trenger"proteinpulver er toppidrettsutøvere. Det har bare blitt trendy blandt sånne fitness babes å bruke det,derfor alle skal ha det, men det går rett ut av kroppen igjen.

Fitnesd folk vil jo helt sikkert benekte dette, men det er fordi de ikke vet så mye, alt de har lært, har de lært via fitnessbloggen og "bro science"fra sin omgangskrets.

Har du noe forsikning som viser at proteinpulver går rett ut av kroppen igjen? :)

Jeg er enig med deg i at de fleste ikke trenger det - men det er mange som ikke får i seg nok proteiner via kosten, tro det eller ei :) Når kroppen får aminosyrer vil den nyttiggjøre seg av det, enten om det forbrennes som energi eller lagres. Blir litt som å si at man kan drikke brus fordi "kroppen tisser ut sukkeret igjen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...