AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Lurer på hva folk mener om dette? Vi har vært sammen i 6 år, 1år av dette forholdet har kjæresten min sittet inne. Han mener selv han er uskyldig dømt(vet selvfølgelig at veldig mange sier det), men jeg har også en følelse av at han er det. Vi bor i en veldig liten by der "alle kjenner alle" å det er ingen som sier de tror han er skyldig. Han er en veldig fin fyr(gjennom mine øyne) og vi har det utrolig bra sammen. Men i det siste så har jeg egentlig begynt å tvile litt på om det er dette jeg vil! Ikke at jeg tror han er skyldig, men fordi han faktisk har sittet inne. Jeg føler det som en belastning at han har denne dommen på seg, selv om jeg ikke tror det stemmer. Og jeg er redd det kan bli vanskligheter senere i livet. Hva mener/syntes dere? Anonymous poster hash: bd586...d1b
Compaq Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Tja, kommer helt an på hva han hadde sittet inne for. 5
Gjest Olivia Benson Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Det spørs jo selvfølgelig hva han sitter inne for, men sånn generelt foretrekker jeg jo menn som ikke er i fengsel. I ditt tilfelle hadde jeg brutt forholdet. At han ikke tar ansvar for det han har gjort, men istedet bedyrer sin uskyld er definitivt dealbreaker. Finner det usannsynlig at han er dømt uskyldig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Kommer an på hvorfor vedkommende satt inne. En del ting hadde ikke akkurat vært populært på jobben akkurat, dessuten handler det om holdninger til andre mennesker og dyr. Anonymous poster hash: ea62a...5cb
Gjest Caress Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Kommer helt an på situasjonen. Jeg kunne lett ha havnet i fengsel selv hadde jeg ikke vært en relativt heldig jævel, og jeg har ingen problemer med å forstå at noen ganger sklir man ut og at det ikke nødvendigvis har noe å si på personens karakter. Men det spørs veldig på hva det var han satt inne for og hvordan han forholdt seg til det. En voldtektsmann kunne jeg aldri vært sammen med, ei heller en som hadde mishandlet noen, det så være et dyr eller et menneske.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Nei, jeg hadde nok ikke det. Kriminelle utgjør en marginal del av befolkningen. De aller fleste mennesker har impulskontroll og moral til å holde seg innenfor lovens grenser. Om han er kjekk/sjarmerende/intelligent eller vi har god kjemi er lite relevant for meg - det finnes massevis av menn med tilsvarende egenskaper som ikke er kriminelle. Skyldspørsmålet er opp til retten å bestemme, det er de som har denne ekspertisen. Jeg vil heller ikke gamble med min egen lykke på at de skulle ta feil - det er simpelthen ikke verdt det. Anonymous poster hash: d2853...ed4 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Det spørs jo selvfølgelig hva han sitter inne for, men sånn generelt foretrekker jeg jo menn som ikke er i fengsel. I ditt tilfelle hadde jeg brutt forholdet. At han ikke tar ansvar for det han har gjort, men istedet bedyrer sin uskyld er definitivt dealbreaker. Finner det usannsynlig at han er dømt uskyldig. Men nå foregår justismord også her i Norge. Kanskje ikke på mindre saker som dette, men det forekommer mer enn man vil innrømme. Anonymous poster hash: bd370...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 En jeg kjenner har også sittet inne. Erfaringen derfra har gjort ham styrket, han har fått livet på stell, og er glad for at han har fått "en ny sjanse". Han jobber ti ganger hardere enn alle andre, og er motivert for å ikke gjøre dumme feil igjen. Så det er ikke nødvendigvis dumt at han har sittet inne. Det er ikke før man når bunnen, at en skjønner at man må jobbe seg opp. Men det spørs jo helt klart hva han har sittet inne for, og hva slags person han er. Det er for mange ukjente variable i dette bildet, og det er ikke et tilfelle som er likt alle andre. Så du får bruke tiden, fornuften, og din magefølelse på å finne ut av dette. Anonymous poster hash: 737df...4a5 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Men nå foregår justismord også her i Norge. Kanskje ikke på mindre saker som dette, men det forekommer mer enn man vil innrømme.Anonymous poster hash: bd370...9d6 Det er jeg klar over. De fleste som sitter i fengsel sitter der likevel for en grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Ja det kunne jeg faktisk - kjæresten min har sittet inne et par ganger før og venter på en ny rettsak nå. Usikkert hvor lang dom han får nå (men han blir dømt, det vet han), kanskje mellom ett og tre år. Jeg har alltid vært veldig 'ordentlig' selv, så skjønner på en måte ikke helt hvorfor det ikke plager meg mer. Det blir bare vanskelig å være uten ham så lenge. Alle dommene er for narkotikasmugling.Anonymous poster hash: b8b4b...452
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Ja det kunne jeg faktisk - kjæresten min har sittet inne et par ganger før og venter på en ny rettsak nå. Usikkert hvor lang dom han får nå (men han blir dømt, det vet han), kanskje mellom ett og tre år. Jeg har alltid vært veldig 'ordentlig' selv, så skjønner på en måte ikke helt hvorfor det ikke plager meg mer. Det blir bare vanskelig å være uten ham så lenge. Alle dommene er for narkotikasmugling.Anonymous poster hash: b8b4b...452 Og her sitter jeg og lurer på hvor de "ordentlige" jentene er. Tydeligvis med de kriminelle. Så da burde vel jeg bli kriminell selv, om jeg skal få meg en ordentlig dame, eller? Anonymous poster hash: 737df...4a5 3
Gjest Olivia Benson Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Og her sitter jeg og lurer på hvor de "ordentlige" jentene er. Tydeligvis med de kriminelle. Så da burde vel jeg bli kriminell selv, om jeg skal få meg en ordentlig dame, eller?Anonymous poster hash: 737df...4a5 På grunn av dette ene innlegget skal du legge om hele livsstilen din? 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Jeg ville bedt om å få full innsyn i dolumentene for å avgjøre om et forhold var aktuelt. Dette fordi en dom som medfører fengsel kan ha utallige årsaker og fordi jeg ikke kan tillate meg å leve uvitende i et forhold med en person som har en dom på seg. Tross alt vil et forhold med en dømt person medføre konsekvenser for meg, og da vil jeg vite sannheten.Anonymous poster hash: 78409...550 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 korr: dokumenteneAnonymous poster hash: 78409...550
TheHairyToothfairy Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Og her sitter jeg og lurer på hvor de "ordentlige" jentene er. Tydeligvis med de kriminelle. Så da burde vel jeg bli kriminell selv, om jeg skal få meg en ordentlig dame, eller? Anonymous poster hash: 737df...4a5 sannsynligvis er det deg. ikke de. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Og her sitter jeg og lurer på hvor de "ordentlige" jentene er. Tydeligvis med de kriminelle. Så da burde vel jeg bli kriminell selv, om jeg skal få meg en ordentlig dame, eller? Anonymous poster hash: 737df...4a5 Slike innlegg slutter aldri å forbause meg. At noen menn genuint tenker at ett ligg eller å ha dame ved et eller annet punkt, uansett hvem, er definisjonen på suksess. Mesteparten av befolkningen har sex og/eller en partner en eller flere ganger i livet. Det betyr at en mann som er kriminell, en mann som er advokat, en mann som er overvektig og en mann som er tynn alle kan på et punkt si at de har dame. Betyr det at du skal omfavne alle deres negative egenskaper for å få samme resultat? Og hvorfor velge de negative? Folk er forskjellige og for de fleste er det å få en mann eller kvinne i livet sitt innen rekkevidde. Slutt å syt over valgene andre tar som ikke inkluderer deg. Og det er du som er problemet. Anonymous poster hash: d2853...ed4 5
VampireLadyXXL Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Er det små drittsaker, så ja. Er det noe tungt kriminelt, nei takk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 tipper alt utenom voldtekt går greit, det er liksom den eneste forbrytelsen kvinner ikke finner turn on. Anonymous poster hash: 9eb58...15c 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 tipper alt utenom voldtekt går greit, det er liksom den eneste forbrytelsen kvinner ikke finner turn on. Anonymous poster hash: 9eb58...15c Finner ingen forbrytelser turn-on. Tror ikke det er så vanlig, egentlig. 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Finner ingen forbrytelser turn-on. Tror ikke det er så vanlig, egentlig. Det er ganske vanlig at kvinner syns det er mer turn on med en mann som sitter inne for forbrytelser resultert av et ustyrlig sinne og hat mot noe enn en fyr som har vært arbeidsledig pga depresjon eller noe. Kanskje er det beste å ha et rent rulleblad, men å være eks-forbryter er langt i fra det verste man kan være for å dra damer. Anonymous poster hash: 9eb58...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå