Gå til innhold

Katten tisser inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en katt som begynte å være ute for en stund siden.. Den bæsjer ute, men den tisser alltid inne.. Ofte på gulvet på vaskerommet, av og til andre steder.. Vi begynner å bli lei og syns det er ekkelt med urinlukt på vaskerommet..Hvordan får vi den til å tisse ute?? kattekassa er jo den for stor for for lenge siden,,

Jeg har mest lyst til å kvitte meg med hele katta, men barna blir jo lei seg om den bare forsvinner også,.

Anonymous poster hash: ee303...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en større sandkasse? og plasser den der katten tisser

• Liker 2
Skrevet

Kjøp en større sandkasse? og plasser den der katten tisser

Ja.. Kunne gjort detx Men poenget at katten er så stor at den burde lære seg å

Tisse ute.. Men ikke gjør det..

Skrevet

Vet den hvordan den bruker kattekassa? Hvis ikke må du lære den det, hvis den vet hvordan den bruker den, og har brukt den fint før, må du ta han til dyrlegen., katten tisser vel inne fordi den har lyst til det..

Anonymous poster hash: 357ba...c46

Skrevet

Ja.. Kunne gjort detx Men poenget at katten er så stor at den burde lære seg å

Tisse ute.. Men ikke gjør det..

Er det ikke bedre at den tisser i en kattekasse enn at den tisser på gulvet?

Skrevet

Noen katter føler seg tryggere inne og trives best med å gå på kattedo inne. Det koster deg lite arbeid og penger, så bare sett frem kattedoen og la den bruke det. Jeg ser ikke problemet?? Du har jo til og med et vaskerom kattedoen kan stå på.

Ikke alle katter går ut når de blir voksne.

• Liker 1
Skrevet

Mange katter bruker jo faktisk å tisse inne på kattedo da, de kan ikke bare holde seg fordi de er inne.

Anonymous poster hash: 8d122...a42

Skrevet

Har du prøvd å sette kattedoen ute?

Vår katt turte ikke gå ut på grunn av en ukastrert hannkatt, som angrep henne eller jaget henne opp i et tre hver gang han fikk sjansen :frustrert: Så hun tisset inne! Det ble bedre da naboen endelig fikk kastrert udyret sitt! Kan ikke være det som er problemet?

Anonymous poster hash: 2b9e6...04d
Skrevet

Hvis du bare har fjernet kattekassen så skjønner du vel hvorfor katten tisser på gulvet??? "Vil bare kvitte meg med den" ja kanskje du skal gjøre det så katten kommer til noen som faktisk bryr seg om den!!

Anonymous poster hash: 893f6...de3

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste katter foretrekker å ha en do inne. Ikke nødvendigvis fordi de alltid bruker den, men fordi den lukter sterkest av dem selv, noe som betyr at katten har et sted som er sitt.

Når du nå har tatt bort den aller største tryggheten katten hadde, så lager den seg nye tryggheter, ved å tisse på strategiske steder for at huset igjen skal lukte av "MEG".

Sett opp kassa på nytt, og la pus bruke den når den vil.

Hvis du ikke vil ha kattekasse inne fordi du tror pus er "for stor" til å bruke kattekasse, har du misforstått.

Hvis du ikke vil ha kasse inne fordi du synes det er ekkelt, bør du vurdere å omplassere pus.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...