Gå til innhold

Hvis wifi og mobildata er slått på samtidig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir det dyrere? Jeg glemmer ofte å slå av mobildata når jeg kommer hjem fks og det står begge på en stund før jeg kommer på det og slår av..er dette veldig dumt?

Anonymous poster hash: 65333...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste mobiler foretrekker wifi over mobildata, så hvis du er koblet på wifi er det det den vil bruke av.

Anonymous poster hash: 2d0d9...17b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både mobildata OG wifi tilgjengelig velger de fleste mobiler automatisk wifi. Så det skal i grunnen ikke være nødvendig å slå av mobildata

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det dyrere? Jeg glemmer ofte å slå av mobildata når jeg kommer hjem fks og det står begge på en stund før jeg kommer på det og slår av..er dette veldig dumt? Anonymous poster hash: 65333...e7e

Gå inn på www.myip.dk

Da ser du hvilken ip du har. Som regel står det hvilken nettleverandør du er tilkoblet også. Når du er hjemme skal du få samme ip som pcen din har.

Mobilen kan bare ha en ip om gangen. Samme med pcen

Anonymous poster hash: 5b443...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.myip.dk

Da ser du hvilken ip du har. Som regel står det hvilken nettleverandør du er tilkoblet også. Når du er hjemme skal du få samme ip som pcen din har.

Mobilen kan bare ha en ip om gangen. Samme med pcen

Vel, det er ikke mobilen som har IP-adresse, men nettverksportene. Dermed kan hver port ha hver sin adresse. En pc kan fint ha 10 nettverkskort med hver sin adresse, hva nå man skal med det...

Port = nettverksadapter = Wifi eller Mobildata

Men hvordan switchingen mellom disse fungerer aner jeg ingenting om og operativsystemet skal naturligvis bare bruke en om gangen. Har du wifi med dårlig dekning eller forbindelse som faller ut stadig vekk så vil jo mobildata bli brukt stadig vekk også. Men du har jo rett i at du kan sjekke adressen.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke mobilen som har IP-adresse, men nettverksportene. Dermed kan hver port ha hver sin adresse. En pc kan fint ha 10 nettverkskort med hver sin adresse, hva nå man skal med det...

Port = nettverksadapter = Wifi eller Mobildata

Men hvordan switchingen mellom disse fungerer aner jeg ingenting om og operativsystemet skal naturligvis bare bruke en om gangen. Har du wifi med dårlig dekning eller forbindelse som faller ut stadig vekk så vil jo mobildata bli brukt stadig vekk også. Men du har jo rett i at du kan sjekke adressen.

Ja det er en enkel måte å finne ut om mobilen har ip fra mobilnettet eller wifi nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...