Gå til innhold

Åpningstider FUS barnehager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Barnehagen vår blir privatisert, og skal bli en FUS barnehage.

Dere som har barn i denne kjeden, hvordan er åpningstidene der?

Grunnen til at vi ønsket kommunal bhg, var nemlig at de hadde åpent jul, påske og juli, noe som er viktig for oss.

Nå er jeg redd de private eierne stenger bhg i disse feriene, og det er helt krise, da jeg max kan få 1 uke ferie i juli.

Anonymous poster hash: eecee...9e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Barnehagen vår blir privatisert, og skal bli en FUS barnehage.

Dere som har barn i denne kjeden, hvordan er åpningstidene der?

Grunnen til at vi ønsket kommunal bhg, var nemlig at de hadde åpent jul, påske og juli, noe som er viktig for oss.

Nå er jeg redd de private eierne stenger bhg i disse feriene, og det er helt krise, da jeg max kan få 1 uke ferie i juli.

De private bestemmer åpningstidene selv. Her er det slik at de kommunale bhg følger skoleruta, det er veldig vanlig. Mens de private gjør som de vil. Vi har FUS barnehage og det er åpent hele året.

Anonymous poster hash: 28c7e...cd7

• Liker 1
Skrevet

Min går i en FUS barbehage og de følger åpningstidene til de kommunale barnehagene. Men de har åpent lenger i ukedagene (06.45-17)

Skrevet

Mine jenter går i FUS barnehage. De har åpent hele året og åpningstidene er 6.45-17.00, dette er sikkert forskjellig fra bhg til bhg, men slik er det ihvertfall i vår.

Skrevet

Takk for svar.

Det høres jo lovende ut. Kansje vi får beholde det tilbudet vi har hatt.

Hører gjerne fra flere.

TS

Skrevet

Takk for svar.

Det høres jo lovende ut. Kansje vi får beholde det tilbudet vi har hatt.

Hører gjerne fra flere.

TS

er jo bare å ta kontakt med barnehagen og høre hva slags tilbud de skal ha. Det er veldig sjelden de kommunale har åpent hele året, dette er mest vanlig hos de private.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvordan det er hos FUS, men jeg jobber i privat bhg. Å hos oss må alle barna ha 4uker ferie i løpet av bhg året.

Det er fordi vi mener at barn også har rett på fri fra bhg, og fordi juli er betalingsfri mnd.

Skrevet

Våre går i FUS bhg og de har krav om 3 uker sammenhengende sommerferie for barna en gang mellom mai og august/september tror jeg det er. Og det er jo uansett noe som er sunt for barna. Vår FUS bhg er oppe fra 06:45-17:15 (henting senest kl 17).

Anonymous poster hash: 30641...71f
  • Liker 1
Skrevet

Til dere to sisste:

Det er ikke snakk om at barna ikke skal få ferie, altså! Tror faktisk de har mer enn mange andre, bare ikke i juli...

Vi pleier som regel å ha noe ferie i juni og resten i august/september.

Derfor er vi avhengi av at den nye eieren fortsetter med sommerbhg i juli, ellers må vi prøve å søke oss over til en annen kommunal bhg, da alle de kommunale i området her har tilbud som sommerbhg, selv om det av og til er i en annen bhg,

Men det virker jo på svarene her, som flere av disse bhg er åpne hele året, så sa krysser vi fingrene for at de opprettholder de tilbudet vi har hatt hele tiden:)

TS

Skrevet

Barna våres har fortsatt ferie, det er plikter i vår bhg at barna skal ha 3 uker sammenhengende ferie på sommeren, men vi velger selv hvilke uker de skal ha fri.

Skrevet

Da jeg jobbet i FUS hadde barnehagen åpen fra 0645-1715, og åpen hele året (selv om barna selvsagt skal ha ferie)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvordan det er hos FUS, men jeg jobber i privat bhg. Å hos oss må alle barna ha 4uker ferie i løpet av bhg året.

Det er fordi vi mener at barn også har rett på fri fra bhg, og fordi juli er betalingsfri mnd.

Dette er likt i alle barnehager, det TS spørr om er om barnehagen er oppe hele året slik at man kan VELGE selv når man tar disse 3 ukene. For noen passer det bedre å ha disse i juni eller august istedet for juli. Les HI!

Skrevet

Våre går i FUS bhg og de har krav om 3 uker sammenhengende sommerferie for barna en gang mellom mai og august/september tror jeg det er. Og det er jo uansett noe som er sunt for barna. Vår FUS bhg er oppe fra 06:45-17:15 (henting senest kl 17).

Anonymous poster hash: 30641...71f

det er ikke det TS spørr om.

• Liker 1
Skrevet

Vår fus har åpent alle "svarte dager" i jul og påske. Er åpent fra 7 til 16.30.

Anonymous poster hash: a3a6e...f4e

Skrevet

Vår fus har åpent alle "svarte dager" i jul og påske. Er åpent fra 7 til 16.30.

Sommeren husker jeg ikke da vårt barn begynte der i høst, men tror de er åpent hele sommeren.

Skrevet (endret)

Dette er likt i alle barnehager, det TS spørr om er om barnehagen er oppe hele året slik at man kan VELGE selv når man tar disse 3 ukene. For noen passer det bedre å ha disse i juni eller august istedet for juli. Les HI! Anonymous poster hash: 28c7e...cd7

Slapp helt av.

Det skulle stå under. At vi har stengt 2uker i juli nettopp pga dette.

Men det kom av en eller annen grunn ikke med.

Skriver på mobilen, så hender det blir litt feil.

Du leser tydelig ikke det jeg skriver heller, da du skriver at det er likt med 3uker i alle bhg. Hos oss er det 4!!!

Endret av MissPierce
Skrevet

Slapp helt av.

Du leser tydelig ikke det jeg skriver heller, da du skriver at det er likt med 3uker i alle bhg. Hos oss er det 4!!!

Ro deg ned, poenget mitt er at de fleste barnehager opererer med 3 eller 4 ukers ferie om man har oppe hele året. De som er stengt en måned på sommeren har jo ferie da. Ergo: DET ER LIKT!!!!!!

Skrevet

Slapp helt av.

Du må virkelig ha ting inn med teskje om du ikke skjønner at jeg sikter til at disse ferieukene som de skal ha er likt uansett om det er 3 eller 4 uker :P Educate yourself!

Skrevet (endret)

Ro deg ned, poenget mitt er at de fleste barnehager opererer med 3 eller 4 ukers ferie om man har oppe hele året. De som er stengt en måned på sommeren har jo ferie da. Ergo: DET ER LIKT!!!!!! Anonymous poster hash: 28c7e...cd7

Du må virkelig ha ting inn med teskje om du ikke skjønner at jeg sikter til at disse ferieukene som de skal ha er likt uansett om det er 3 eller 4 uker :P Educate yourself! Anonymous poster hash: 28c7e...cd7

Snakker om å begynne å ro :)

Hos oss må man ha 4uker i løpet av bhg året. Men kun 2 uker sammenhengende da det er stengt. Resten kan deles opp, men minst 2 dager etter hverandre. Å det må meldes fra dag 1 som fri.

Noen steder må man ha 3 eller 4 uker sammenhengende fri om sommeren.

Noen har da stengt, mens andre har åpent.

Andre igjen holder det med 3 eller 4 uker tilsammen i løpet av året.

Greit at det på en måte er likt. Men det er fortsatt ikke helt likt.

Å det har jo mye å si for foreldrene hvordan deres bhg oppererer.

Endret av MissPierce
Skrevet

FUS-barnehagen mine barn går i har lenger åpent enn de kommunale og har åpent alle dager utenom helligdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...