Gå til innhold

Hvor mye kom ditt bryllup på totalt? Dere som skal gifte dere;hva er deres budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange gjester har dere?

Vi klarer ikke å bli enig med oss selv på om vi vil ha stort eller lite bryllup. Derfor har vi ikke satt noen dato, og det er vanskelig å sette opp budsjett også...

Anonymous poster hash: c1f53...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha ca 40 gjester, så vil tro de fleste mener det er et medium stort bryllup :klo: eller lite..

Vi har et totalt budskjett på 100 000 kr, kunne vært mye mindre hadde vi ikke valgt det dyre lokalet.

Har da fribar inkludert i prisen. Kjole, dress, ringer osv

Jeg har brukt litt forskjellige bryllupssider på nettet, og bryllupsblader, der er det ofte en guide over hvordan sette opp et budsjett. Har og dratt litt nytte av hva de andre her på KG har brukt, da spesielt alkoholbudsjett :P

Skrevet

Vi håper å komme innen 75 000, men det er ikke krise dersom det kommer litt over. Noe det nok gjør mtp ringer og annet som ikke gjelder selve festen. Vi har invitert 50. Vi skal ha låvebryllup privat, hvilket medfører null i utgifter til lokale og "billig" alkohol da alt kan handles på polet.

Skrevet

100 000, vi hadde 50 gjester. Hadde ingen dyre løsninger, lokalet var gratis, så til og med "enkelt og rimelig" kan være dyrt. :)

Men det var verdt det!

Skrevet

Vi hadde 100 gjester, fint lokale, treretters og fri bar og hele pakka, men fikk det likevel under 100.000. Fornøyd med det egentlig

Anonymous poster hash: e8280...ffe
Skrevet

Vi ender på 80 gjester og tror det blir 100 000. Vi prøver å spare på alle områder, men alle småbeløpene blir store sammen. Vi lager mat selv og har billig lokale.

Anonymous poster hash: 7c6fc...0e9
Skrevet

Budsjettet er på 100 000 kroner.

38 gjester. Inkludert i budsjettet er blandt annet overnatting for gjestene og fri bar.

Vi kutter ut fotograf, sminke/frisør, blomsteroppsatser/bukett (skal kjøpe enkle blomster på torget samme dag) og bruker lite på dekorasjoner generelt.

Anonymous poster hash: bb548...9ea

Skrevet

11 gjester og bryllupet kom på ca. 30 000 kroner.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi var 46 i bryllupet vårt og det kom på 75.000.

Skrevet (endret)

Vi gifter oss i sommer og har bedt 50 gjester (og forventer at de fleste takker ja). Vi regner med at totalen lander på ca. 80.000,-, men det er ikke noe problem om det blir rundt 100.000 kr. Vi skal ha tre-retters middag og fri bar i et selskapslokale i byen vi bor i. Vi har tilbudt oss å betale for to netter på hotell for begges forlovere med partner, samt foreldrene til forloveden min og yngstesøsteren hans som er student og har dårlig råd og kjæresten hennes (de bor på en annen kant av landet). Vi skal også betale flybillettene til søsteren hans og kjæresten siden det betyr mye for min kjære at de kommer.

Vi sparer en del penger på følgende:

• Vi kommer ikke til å ha utgifter til fotograf da en av forlovedens beste venner er fotograf og har tilbudt seg å ta bryllupsbildene gratis. Vi må bare betale de faktiske kostnadene for å få utskrifter av bildene, så vi sparer mye på dette.
  • En venninne av meg som er frisør fikser hår og sminke gratis.
  • Kusinen min er blomsterdekoratør og skal lage brudebuketten og dekorasjoner til kirke og bordpynt mot at vi betaler for selve blomstene.
Endret av Christiane_W
Skrevet

Vi skal ha 35 gjester til middag, 70 til kaker og 60 til fest med fri bar.

Kommer på ca 70.000,-

Da betaler vi ikke noe for transport, hår, sminke, blomster eller dress til mannen.

Skrevet

Vi blir litt over 50 og regner med at det kommer på under 50.000. Og syns det er for mye :P

Skrevet

80 gjester

Ligger an til å bli ca 115000,-

Treretters middag og fri bar. Fest i lokale vi styrer selv og har derfor spart inn mye på mat og drikke. Sparer inn på alle områder bortsett fra klær og ringer. Der har vi kjøpt akkurat det vi ville ha. Klær til begge og ringer har kommet på 35000,-

Vi gleder oss veldig- men hver gang det kommer enda en ny utgift så ser vi på hverandre og sier "herregud, skal vi dra på tinghuset?" Til tider regner jeg på alle ferieturene vi kunne tatt for denne summen, eller tenker på at vi kunne ha kjøpt ny bil osv.. Men nå har vi kommet så langt i planlegginga at nå må vi bare holde for ørene og bare go for it!

Anonymous poster hash: 2dfc9...988

Skrevet (endret)

Budsjettet vårt er på 100.000 for festen. Antall inviterte er ca 140 stk. Blir fri flyt av alkohol under middag og avec til kaffe. Så skal vi ha betalbar med innkjøpspriser. For å invitere hele familien må vi gjøre deg sånn, men det blir billig da 😉 Lenge til enda, så vet ikke helt hvor mange vi blir. Klær kommer utenom. Vi har foreldre som har sagt de vil bidra, men tar ikke så mye høyde for det. Om vi har penger igjen, så blir det ett fint tilskudd til bryllupsreise, som vi skal ta ca 6 mnd etter bryllupet 😉

Endret av Blosa
Skrevet

Min eks og jeg hadde et budsjett på 100 000 kr, men det kom på 86 000 kr. Var 30 gjester.

Min samboer og jeg tenker oss et budsjett på mellom 100-150 000 kr, men da blir det nok mellom 80-100 gjester.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

70-75 gjester. 110.000 ser det ut som så langt. Det er horribelt dyrt, men jeg tror det blir verdt det:)

Anonymous poster hash: 55183...114

Skrevet

Vi hadde ca 50 000 hvor 25 000 var overnatting til alle gjestene. Droppet frisør, bryllupskake, fotograf, blomster og jeg kjøpte kjolen brukt på finn :-)

Skrevet

Vi var oss og to venner. Brukte i underkant av 2000,- på ringer og å spise ute etter vielsen.

Angrer ikke et sekund på at i gjorde det på den måten istedet for å svi av noen månedslønninger :)

• Liker 1
Skrevet

blir nok nærmere 40 000kr, blir maks 25 stk..

Anonymous poster hash: d51d5...083

Skrevet

Vi brukte 3500 på å gifte oss, det var det ringene kostet og vielsen var jo gratis.

Anonymous poster hash: 02234...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...