AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Min datter på 7 år har 3 fritidsaktiviteter i uka, hun trives godt med alle og elsker det hun driver med. Problemet er at det sliter meg helt ut. De dagene hun har en aktivitet får jeg ikke satt meg ned skikkelig før kl.21.00 om kvelden, det går i ett fra kl.06.30 - 21.00 om kvelden. Ofte er det ting i helgene også i forbindelse med disse aktivitetene. Jeg har nå lyst til å kutte ut minst en av disse aktivitetene, slik at jeg kan få litt pusterom. Men er dette for egoistisk av meg? Og ville du ha gjort det samme? Jeg får dårlig samvittighet, men samtidig så er dette helt utmattende for meg som mor. Jeg føler meg sliten og utslitt hele tiden. Må også legge til at jeg og barnefar er skilt, så jeg har all ansvaret for henne daglig, han har henne kun annenhver helg. Anonymous poster hash: df219...5bd
Gjest BonBon Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Er det fordi du må kjøre henne eller være tilstedet? Kanskje du kan slå deg sammen med andre foreldre hvor dere kjører annenhver uke og er sammen med barna, så får du hvertfall litt fri innimellom? 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Er det fordi du må kjøre henne eller være tilstedet? Kanskje du kan slå deg sammen med andre foreldre hvor dere kjører annenhver uke og er sammen med barna, så får du hvertfall litt fri innimellom? Jeg må både kjøre henne til og fra, samt være til stede. Jeg har ikke muligheten til å slå meg sammen med andre foreldre, da datteren min er den eneste i nabolaget driver med akkurat disse aktivitetene. Anonymous poster hash: df219...5bd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Kan hun ta buss til aktiviteten? Hvor nært dere bor det nærmeste barnet som driver med det samme? Anonymous poster hash: dd2c7...418
dillyduzit Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Hvor gammel er datteren din? Er det mulighet for buss? Selv om det ikke er noen av barna i nabolaget som holder på med det samme så finnes det vel noen i nærheten? Når jeg var ung hadde vi en avtalte om at vi ble plukket opp, neste uke plukket vi opp de to andre (kjøre i 5 min, altså ikke i nabolaget) 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Snakk me datteren din, spør hvilken hun evt kunne avsluttet evt tatt en pause fra. Bor barensfar så langt unna at det ikke er mulig for han å hjelpe til? Regner med at du har tenkt tanken da, men kunne hende han ble glad for det og datteren din og. Så kunne du tatt deg en kveld på sofaen med bena på bordet Du fortjener det. Anonymous poster hash: d9f71...7ce
Calleia Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har sagt max to aktiviteter pr.barn. Men er det ballidrett med trening flere dager i uka, får det holde med en aktivitet. 4
Gjest Mythic Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Jeg synes tre aktiviteter i uka for en 7-åring er alt for mye. Når får hun tid til å leke, slappe av og bare være barn? Barn i dag blir overaktivisert, og det er ikke bra! Jeg ville kuttet ut hvert fall en aktivitet en periode, slik at dere begge kan få litt mer tid til avkopling. Når hun blir større og får mer skolearbeid, vil tre aktiviteter i uka slite ut dere begge.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Hvor gammel er datteren din? Er det mulighet for buss? Selv om det ikke er noen av barna i nabolaget som holder på med det samme så finnes det vel noen i nærheten? Når jeg var ung hadde vi en avtalte om at vi ble plukket opp, neste uke plukket vi opp de to andre (kjøre i 5 min, altså ikke i nabolaget) Datter på 7 år, fall ikke noen jeg kjenner. buss er ikke et alternativ, da vi bor på et sted med lite kollektiv transport. De fleste i nabolaget og de som bor i nærheten har barn som driver med idrett (fotball, håndball, ishockey) Aktivitetene til dattera mi er i nabokommunen. Hun danser ballett, svømming, spiller piano, dette er det ingen i klassen som driver med, heller ikke noen i nærheten av der vi bor, i hvert Anonymous poster hash: df219...5bd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Hun må da bli sliten selv også? Kutt ut en av aktivitetene, om ikke to. Anonymous poster hash: 789d8...434 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Jeg må både kjøre henne til og fra, samt være til stede. Jeg har ikke muligheten til å slå meg sammen med andre foreldre, da datteren min er den eneste i nabolaget driver med akkurat disse aktivitetene.Anonymous poster hash: df219...5bd hva slags aktviteter er dette da? Tyrefekting? Anonymous poster hash: 22b9d...59c 2
Wonderbitch Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Jeg ville sagt til datteren at det ble for mye med tre aktiviteter og at hun måtte velge bort en. Hun blir sikkert litt skuffet, men forstår sikkert at det er mye og at du må sette grenser. Om hun f.eks kutter ut svømming kan hun jo fortsette å svømme en gang i blant selv om hun ikke gjør det fast. Hvis du vil gjøre det enklere kanskje du kan gi henne en liten trøstegave som hun kan holde på med hjemme? Male-sett, trylle-utstyr, lære henne å strikke eller noe sånt? Hehe høres litt dumt ut kanskje men hun trenger jo ikke å kjede seg når hun er hjemme heller, er jo masse man kan finne på som man ikke MÅ på ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 datteren min driver også med 3 aktiviteter, eller blir vel 4 med pianospillingen i 45 min rett etter skoletid en gang i uka. Hun går på ballett, ski og spiller håndball. Ski og håndball er sesongbasert. Vi bor heldigvis slik til at hun kan ta følge med andre barn til og fra. Men jeg er veldig glad i å støtte opp så jeg blir ofte med på litt treninger og slik. Ballett må jeg kjøre henne, alt det andre kan hun ta følge med andre til. På balletten er det ikke lov for foreldrene å være med inn, så da pleier jeg å trene mens hun er der. Vil jo kanskje anbefale deg å kutte ut en aktivitet om det tapper så mye energi. Så kan du heller fokusere på å støtte opp om de andre. Vi er en aktiv familie og jeg trener mye selv. Jeg er veldig glad min datter har arvet treningsgleden, og jeg stiller opp med skismøring og ekstra staver når det er trening og konkurranse Anonymous poster hash: 22b9d...59c 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 hva slags aktviteter er dette da? Tyrefekting?Anonymous poster hash: 22b9d...59c Hvorfor er du så spydig? Hvis du leser nøye igjennom tråden så er det nevnt hvilke aktiviteter dattera driver med. Til opplysning så er tyrefekting ulovlig i Norge, men det viste selvfølgelig ikke du Så nå har du lært noe nytt i dag og Anonymous poster hash: df219...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor kan ikke du kjøre henne på aktivitetene, gjøre noe annet mens hun er der (handling, husarbeid, trening), og så hente henne igjen etterpå? Jeg drv også med tre aktiviteter fra jeg var ganske liten, og syns det var helt supert. Nå er jeg passert 30 og sriver fremdeles med det samme, hadde blott helt knust som barn om jeg ble tvunget til å kutte noe. Går hun lei gir hun nok beskjed. Anonymous poster hash: 9a275...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor er du så spydig? Hvis du leser nøye igjennom tråden så er det nevnt hvilke aktiviteter dattera driver med. Til opplysning så er tyrefekting ulovlig i Norge, men det viste selvfølgelig ikke du Så nå har du lært noe nytt i dag og Anonymous poster hash: df219...5bd det var ikke spydig ment, men sier seg selv at når du starter en tråd så opplyser du i HI alt som skal opplyses! Det er dessverre du som er spydig her, håper du ikke overfører dette til datteren din. Vil du ikke ha råd, så la vær å lag tråd! Anonymous poster hash: 22b9d...59c 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Må du være til stede på piano og ballett? Og er alle aktivitetene så seint at du ikke får satt deg ned før klokka ni? Du kan jo bare be henne kutte ut en ting, ingen krise for en sjuåring det. Men jeg syntes beskrivelsen din ble veldig svartmalende. Vi har tre barn med 2-3 aktiviteter hver, og verken piano eller ballett foregår vel i timesvis? Hvis du ikke må være til stede kan du kanskje sette deg på café og slappe av litt? Hvordan er tidshorisonten, kan hun ordne mer selv om et år eller to?Anonymous poster hash: 8b954...c37 1
Bootybuilder Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor er du så spydig? Hvis du leser nøye igjennom tråden så er det nevnt hvilke aktiviteter dattera driver med. Til opplysning så er tyrefekting ulovlig i Norge, men det viste selvfølgelig ikke du Så nå har du lært noe nytt i dag og Anonymous poster hash: df219...5bd Tror AB var ironisk, men det skjønte kanskje ikke du, så lærte du noe nytt i dag og.... 6
Gjest Vinglepetra Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Feil tråd Endret 19. februar 2015 av Vinglepetra
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor kan ikke du kjøre henne på aktivitetene, gjøre noe annet mens hun er der (handling, husarbeid, trening), og så hente henne igjen etterpå? Jeg drv også med tre aktiviteter fra jeg var ganske liten, og syns det var helt supert. Nå er jeg passert 30 og sriver fremdeles med det samme, hadde blott helt knust som barn om jeg ble tvunget til å kutte noe. Går hun lei gir hun nok beskjed. Anonymous poster hash: 9a275...ec6 Du hadde sikkert overlevd selv om du måtte kutte ut en aktivitetAnonymous poster hash: 62d38...f71 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå