Katrinemor Skrevet 11. august 2004 #1 Skrevet 11. august 2004 Hei alle sammen! Ja nå nærmer det seg sakte men sikkert vårt . Vi bestemt oss for å gifte oss den 23. juli 2005 i januar i år og tiden flyr av gårde. Vi har stort sett alt planlagt og bestilt noe, men ikke bryllupsreisen. Vi er en STORFAN av Rhodos, men vi har kunnet tenkt oss en annen romantisk plass der vi aldri har vært tidligere. Og det er dere der ute kommer inn. Jeg har kunnet tenkt meg en lite referat fra der dere har vært på bryllupsreise, kor lenge, under oppholdet (ja da tenker jeg på mat og drikke, event. suvernier) og eventuelt hva reisen kom seg på totalt med lommepenger.
Måne Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Ehhh...jeg svarer selv om jeg ikke har vært på bryllupsreise...enda Vi skal til Azorene....sukkk... koster jo litt mer enn "vanlig" sydenreise, men det er jo bryllupsreise. Vet jo ennå ikke hvordan det er der da... Hvis det skal holdes rimelig kan man jo gjerne satse på Helllas, men kanskje til et sted ikke "alle" har vært. (for noen år siden var vi på Chios, likte oss fantastisk godt - det var lite turister der den gangen hvertfall - ikke så dyrt heller...) Vil reise nå, nå, nå....
Seterjenta Skrevet 12. august 2004 #3 Skrevet 12. august 2004 Ehhh...jeg svarer selv om jeg ikke har vært på bryllupsreise...enda Henger meg på her jeg Vi drømmer om Aruba vi..... Veldig dyrt, men min kjære vil så gjerne at det skal være en helt spesiell tur, og det var han som fant reisemålet på nett i fjor Regner med at bare turen kommer på mellom 25-30000,-.
blyg Skrevet 12. august 2004 #4 Skrevet 12. august 2004 Hei. Vi var i Dubai og på Maldivene. Du kan lese mer om det i dagboken min. Det var en nokså dyr tur, men en heeeerlig bryllupsreise!!! Er å anbefale!! blyg
Martha Stewart Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Jeg tror bryllupsreisen vår vil gå til Paris og Rivieraen neste år... Har vært begge steder før, og det er perfekte omgivelser for romantikk!! :hjerter2: Både den franske og den italienske riviera er å anbefale, vet ikke helt hva vi velger - kanskje begge. Ellers er jo Toscana fantastisk, det bør man bare få med seg før eller senere!
apriljente Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Vi har heller ikke vært på bryllupsreise ennå, men har bestilt tema tur fra StarTour. Først en uke bade og slappavferie litt sør for Roma. Guiding i Roma og så en sykkeltur i klassiske Toscana siste uka. Hele turen koster rundt 30 000 :o
Lothlorien Skrevet 13. august 2004 #7 Skrevet 13. august 2004 Vi reiser fem dager etter bryllupet, og da går turen til Maldivene i første omgang. Der skal vi være i 12 netter. Deretter drar vi videre til Dubai i fem netter. Det blir en lang tur, og hele tre dager går bort bare i ren reisetid. Dette kommer på 40 000, men inkluderer helpensjon på hele reisen. Ser ut til at det er tilnærmet paradis med hvite strender, klart vann og fantastisk service. Vet det høres dyrt ut, men vi regner med at vi ikke trenger like mye lommepenger siden vi kun betaler for drikke.
Martha Stewart Skrevet 13. august 2004 #8 Skrevet 13. august 2004 Vi har heller ikke vært på bryllupsreise ennå, men har bestilt tema tur fra StarTour. Først en uke bade og slappavferie litt sør for Roma. Guiding i Roma og så en sykkeltur i klassiske Toscana siste uka. Hele turen koster rundt 30 000 :o Bare et tips: Flere ganger når vi har bestilt ferietur, har vi bestilt både fly og hotell direkte på internett, dvs ikke gått gjennom reisebyrå... Sist vi var i USA sparte vi over 10 000 på å gjøre det slik, sammenliknet nemlig med StarTours priser for nøyaktig samme sted... Men hvis man vil ha temareise med guidet sykkeltur eller liknende, så må vel dette bestilles gjennom reisebyrå...
IdaC Skrevet 14. august 2004 #9 Skrevet 14. august 2004 Til Lothlorien! Du sier dere betaler 40000 for en sånn tur. Vi planlegger en lignende tur, bare mauritius istedenfor, og 9 netter der og 7 i dubai. Kun med frokost kom dette på ca 50000. Hvor har dere bestilt, hvilket byrå? Håper du kan svare på dette, for det ville vært kjekt å få spart disse pengene.
Lothlorien Skrevet 14. august 2004 #10 Skrevet 14. august 2004 Vi har brukt Ticket. Jeg aner ikke hvorfor prisen ble såpass bra, men jeg tror kanskje at vi har hatt en dyktig agent hos reisebyrået som har tatt seg tid til å sjekke de ulike alternativene. Send meg en pm hvis du vil ha navn, tlfnr og epost adresse til agenten vi brukte.
-ida- Skrevet 16. august 2004 #11 Skrevet 16. august 2004 Vi skal snart reise til Tobago og det gleder jeg meg til.
lene Skrevet 17. august 2004 #12 Skrevet 17. august 2004 Vi skal til egypt . Der er edet litt historie å se, samt sol og flotte badestrender! Turen koster ca 10000 for 2 pers, så kommer jo kost og lommepenger i tillegg da. Og hvis du ikke må reise en spes dag, kan en jo alltids vente til det kommer restplasser!
Lavida Skrevet 17. august 2004 #13 Skrevet 17. august 2004 Vi planlegger 3 uker i Sør-Afrika Giftet oss i juli, men turen blir ikke før over jul. Da får vi spart opp litt penger igjen, også er det så godt å forlate vinter-Norge på den tiden! Regner med å bruke 50-60000,- til sammen. Det var forøvrig mannen som foreslo dette landet med følgende forklaring: Der kan vi få storbyferie i Cape Town, opplevelser på safari og avslapning på lange strender ved det indiske hav. Gleder oss Ellers kan Thailand anbefales, vi var to uker i Krabi-området for noen år siden. Der er det fantastisk vakkert og ikke så mye turister enda. Vi brukte totalt 21000,- på oss to, for reise, kost, losji og endel aktiviteter. Og det var midt i høysesongen! Bodde riktignok ganske enkelt, men man trenger ikke legge i mye ekstra for å bo flott der. Lykke til med planleggingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå