Gå til innhold

Reise til Haugesund

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor langt er det og reise fra Stavanger til Haugesund?

hvordan kommer man seg til Haugesund

Anonymous poster hash: 0e191...269
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timer med buss :) Nettbuss4you er billigst, hvis du er under 28 tror jeg. Kystbussen går også.

Skrevet

2 timer med buss :) Nettbuss4you er billigst, hvis du er under 28 tror jeg. Kystbussen går også.

en vei? er det ikke båt også du kan ta?

Skrevet

Hvis du har bil og båt tar det ca 1,5-2 timer. Spørs om de fortsatt holder på med veiarbeid på Stavangersida. Og hvordan du kjører da så klart...
Kystbussen kjører samme ruta omtrent, men med stopp så beregner de rundt 2 timer en vei.

Skrevet

en vei? er det ikke båt også du kan ta?

Hurtigruta er visst nedlagt.

Anonymous poster hash: 51936...b71

Skrevet

en vei? er det ikke båt også du kan ta? Anonymous poster hash: 0e191...269

Båten er kjempedyr.

Skrevet

Det er kjapp tur. 1,5 timer ca. Det er en ferjereise også, overfart på rundt 25 minutter, men det tar selvsagt lengre tid (vente på ferja, tar litt tid å kjøra av ferja).

Men med buss, f.eks. Kystbussen tar det litt ekstra tid (siden den skal stoppe litt på turen).

Anonymous poster hash: e4250...5ad
Skrevet

Kan du ta båt som tar 25 min?

Skrevet

Kan du ta båt som tar 25 min?

Det er jo bare over fjorden. Du skal likevel til og fra ferjekaiene. Altså fra Stavanger til ferjekaien, og så båttur på 25 minutt, og så videre fra ferjekaien til Haugesund.

Det går ikke båt fra sentrum til sentrum lenger. Det er lenge siden hurtigruta ble nedlagt. Nå er det bil eller buss. Den båten som ble nevnt er bare en liten del av buss/bilstrekningen.

Skrevet

Du kan ta båt som tar 25 min, men du kommer deg ikke fra Stavanger til Haugesund på den måten.

Tidligere gikk det en hurtigbåt (Flaggruten) fra Stavanger til Haugesund, men denne er nedlagt. Den turen tok rundt 2 timer.

Skal du reise kollektivt må du ta buss fra Stavanger til Haugesund. Og via den turen er det en fergestrekning mellom Mortavika og Arsvågen (Boknafjorden), og overfarten tar rundt 25 minutter.

Andre måter å komme seg fra Stavanger til Haugesund på er selvsagt å kjøre bil selv.

Anonymous poster hash: e4250...5ad
Skrevet (endret)

Hurtigruta er visst nedlagt.

Anonymous poster hash: 51936...b71

Endret av Kjetil E

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...