Gå til innhold

HJELP! hunden røyter noe helt forferdelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en blanding av Golden/Labrador på 1 år og han røyter noe helt jæv....! Han er hvit i tillegg så det ser jo ikke ut.

Jeg støvsuger maaaaange ganger om dagen.... og jeg er så lei.

Har kjøpt furminator som tar mye hår, men det stopper jo ikke.

Jeg tar i mot ALLE tips.

Foret jeg bruker er; Appetitt.

Skrevet

Golden og kab er kjent for å røyte mye + at det er midt i røytesesongen.. Prøv å bytte for til f.eks Orijen eller Vom og Hundemat, og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: b7d20...d66

Skrevet

Nå er det røytetid, så ikke rart. I tillegg burde du bytte til et kvalitetsfòr og ikke dårlig kvalitet fra FK

Anonymous poster hash: 93c9d...881
Skrevet

Fiskeolje hjelper litt sies det. Men nå er det jo midt i værste røyteperioden da, så ikke sikkert olja hjelper, men du kan jo prøve😉

Skrevet

Hei!

Anbefaler deg å bytte fra tørrfor til råfor om du har mulighet. Jeg bruker vom og hundemat 100% kylling, og hunden min røyter lite :) Tilsetter også selolje i foret.

Ellers finnes det børster som er designet for å ta av løs pels. Tror de heter "furminator".

Skrevet

Du bør bytte fôr, helst råfôr som Vom og hundemat med laks. De aller fleste som går over til dette fra tørrfôr merker forbedring på hundens røyte. Hvertcall burde du tilsette omega 3 når du gir tørrfôr.

Anonymous poster hash: da5c8...8c3

Skrevet

Har en Labrador som jeg forer med vom og hundemat, samt gir henne fiskeolje hver dag og akkurat nå røyter hun ikke i det hele tatt. Hun gikk en periode på tørrfor og da var det mye mer røyting for å si det slik (hårløse flekker på magen bl.a.). Anbefalingen min blir derfor som de over meg skriver, prøv et annet for samt fiske-/selolje.

Anonymous poster hash: 5e79f...637

• 3 uker senere...
Skrevet

Takker for mange svar.

Foret er nå byttet så får vi se om det hjelper.

Har etter råd byttet til Eukanuba med laks (de solgte ikke vom og hundemat)

Valgte foret med laks da det inneholder Omega. Burde jeg i tillegg bruke fiskeolje?

En annen ting jeg lurer på er om det finnes noen type hundebørste som man kan sette på støvsugeren?

Hver gang jeg støvsuger (som jo er ganske ofte) kommer han for å bli støvsugd hehe. Han synes det er godt, men virker som han faktisk røyter enda mer etter det....Men mulig det finnes en bra børste til det.

AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring er det ikke mye som hjelper mot røyting i røyteperiodene, vinterpelsen skal jo av. Du får bare fortsette med furminatoren, det er det beste tipset jeg har.

Anonymous poster hash: 25167...f52

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Dersom hunden ikke røyter så mye til vanlig, så er det bare dumt å bytte fôr nå.

Under røyteperioden så må pelsen av. Er liksom ikke slik at man kan bytte fôr også blir vinterpelsen borte på en magisk måte :fnise:

Men en normal røytetid varer jo ikke en evighet. Den verste røytingen varer i 2-3 uker, også kan de røyte litt mer enn vanlig før og etter.

Har man dyr så er det slike kameler man bare må svelge. Dessverre. Jeg føler med deg altså. Har selv hatt mange hunder og nærmest bodd i pels i perioder og støvsugd 5-6 ganger om dagen :ler: men det kan ikke bare være kos å ha dyr :P

Skrevet

Dersom hunden ikke røyter så mye til vanlig, så er det bare dumt å bytte fôr nå.

Under røyteperioden så må pelsen av. Er liksom ikke slik at man kan bytte fôr også blir vinterpelsen borte på en magisk måte :fnise:

Men en normal røytetid varer jo ikke en evighet. Den verste røytingen varer i 2-3 uker, også kan de røyte litt mer enn vanlig før og etter.

Har man dyr så er det slike kameler man bare må svelge. Dessverre. Jeg føler med deg altså. Har selv hatt mange hunder og nærmest bodd i pels i perioder og støvsugd 5-6 ganger om dagen :ler: men det kan ikke bare være kos å ha dyr :P

Ser den og hadde det bare vært i "perioder" han hadde røytet så hadde det jo gått greit, men her snakker vi om røyting som har vart i mange måneder og da er jo forbytte noe som anbefales. Krysser fingrene for forbytte og furminator :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...