Gå til innhold

Til menn: Dømmer dere etter venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et spørsmål. Når dere dater ei jente, og gradvis treffer vennene hennes. Dømmer dere henne på bakgrunn av vennene hennes? At dere endrer syn på henne ettersom hvordan vennene er?

Jeg kan komme med et konkret eksempel: Har truffet en mann, og han har truffet to av mine venner. Jeg er veldig "meg selv" med disse vennene, så det er denne siden han har sett av meg.

Nå skal jeg treffe han igjen, og han får treffe en annen venn av meg. Jeg tilpasser meg endel til folk jeg går med, så selvom jeg er meg selv, så er jeg litt annerledes når jeg er med denne venninna. Og denne venninna mi er ganske ulik meg, selv om jeg liker henne godt.

Er litt redd for at han skal endre inntrykk av meg, når han treffer henne. Altså dømme meg på bakgrunn av hvordan hun er.

Takker for all respons :)

Anonymous poster hash: 09558...0e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nei, det skal nok mye til. Jeg har da også noen venner som kan fremstå som litt spesielle og som henger i et spesielt miljø, men de er likevel oppegående og er hverken kriminelle eller annet alvorlig, så det skal nok mye til for at jeg dømmer en kvinne ut fra vennene hennes. Unntaket vil være hvis hun henger ofte med venninner som begår grov kriminalitet da jeg ikke liker tanken på at date'n kan bli trukket med i det.

Anonymous poster hash: 48e24...821
  • Liker 1
Skrevet

Det vil jeg tro, i svært mange tilfeller. Hvem og hvile type mennesker du bruker mye eller mest tid på gjenspeiler jo naturligvis mye av hvordan personlighet du selv har.

På samme linje som alle fordommer en bærer på, sier jo mye om hvordan personlighet en har.

Skrevet

Det vil jeg tro, i svært mange tilfeller. Hvem og hvile type mennesker du bruker mye eller mest tid på gjenspeiler jo naturligvis mye av hvordan personlighet du selv har.

På samme linje som alle fordommer en bærer på, sier jo mye om hvordan personlighet en har.

Jeg har veldig ulike venner, for jeg går overens med mye forskjellige folk.

Han har som sagt møtt to av vennene mine og han likte de veldig godt, de er ganske lik meg selv.

Jeg er bare litt nervøs for hun han skal møte nå. Hun er ganske annereldes meg, og litt spesiell. Jeg liker henne såklart veldig godt og ønsker ikke å framstå som flau over venninnen min, men jeg vet at flere har reagert på at hun er litt "slitsom" eller har gitt uttrykk for at de ikke er spesielt fan av henne.

Er bare latterlig redd for at det setter meg i et dårlig lys. (fryktelig teit å skrive, men ja.)

TS

Skrevet

Nei, det skal nok mye til. Jeg har da også noen venner som kan fremstå som litt spesielle og som henger i et spesielt miljø, men de er likevel oppegående og er hverken kriminelle eller annet alvorlig, så det skal nok mye til for at jeg dømmer en kvinne ut fra vennene hennes. Unntaket vil være hvis hun henger ofte med venninner som begår grov kriminalitet da jeg ikke liker tanken på at date'n kan bli trukket med i det.

Takk, det er betryggende å høre.

TS

Skrevet

Jeg er jente, men svarer likevel. Jeg vil da tro at hvis en fyr virkelig liker deg, så skal det litt til for at vennene dine får han til å endre mening om deg. Han ser deg kanskje fra en litt annen side, men hvordan du er med vennene dine har jo lite betydning for hvordan du er med han. Jeg er i alle fall mye mer rolig med gutter jeg liker enn jeg er med venninnene mine jeg har kjent med i mange år.

Ville derimot kanskje ikke latt han tilbringe en hel kveld med 4-5 av venninnene mine, det kan jo bli litt voldsomt for en hver mann.

Jeg datet en gutt som sa at jeg var veldig ulik min beste venninne. Jeg skjønte ikke om det var et kompliment eller ei, for jeg digger henne jo over alt på jord. Kom fram til at man kan være ulike og likevel være to bra personer begge to.

Anonymous poster hash: 68f6c...d58
Skrevet

Takk, det er betryggende å høre.

TS

Mitt inntrykk er at mange menn tenker slik. Skal mye til, men ekstreme tilfeller som grov kriminalitet, frekkehet blant vennene hennes (som hun ikke tar avstand) fra eller andre svært graverende ting kan nok gjøre datinglysten litt mindre da man kan lure på om hun er lik dem på noen måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig ulike venner, for jeg går overens med mye forskjellige folk.Han har som sagt møtt to av vennene mine og han likte de veldig godt, de er ganske lik meg selv.Jeg er bare litt nervøs for hun han skal møte nå. Hun er ganske annereldes meg, og litt spesiell. Jeg liker henne såklart veldig godt og ønsker ikke å framstå som flau over venninnen min, men jeg vet at flere har reagert på at hun er litt "slitsom" eller har gitt uttrykk for at de ikke er spesielt fan av henne.Er bare latterlig redd for at det setter meg i et dårlig lys. (fryktelig teit å skrive, men ja.)TS Anonymous poster hash: 09558...0e6

Det vel uansett ingenting du får gjort med det eller ikke vel. Det er jo opp til han om han dømmer deg på bakgrunn av vennene eller ikke? Og om han gjør, så må du jo ta stilling til det da, det er lite vits å bekymre seg evt før det.

Skrevet

Jeg hører stadig kvinner og dette uttrykket "dømme"

- og det kjenner jeg meg ikke igjen i.

Nei, det skal mye til før jeg trekker slutninger om en person basert på vennene hennes. Da må det være helt ekstreme miljøer, eller at det er sånne venninnegjenger der alle er kledd uniformert og er "enige om alt." Så begynner jeg å tro at kvinnene mangler personlighet - heldigvis er dette noe som ikke er vanlig blant kvinner eldre enn 90- modeller.

Det jeg derimot kan trekke litt slutninger på, er måten hun omtaler menn på og hvis jeg begyner å få vite noe om eksene hennes. Det er fordi det forteller meg litt om hva slags menn hun har erfaring med og hva hun faller for.

Skrevet (endret)

Nei det gjør jeg ikke. Er ikke vennene hennes jeg blir forelska eller skal bry meg om. De kan være hvordan de vil.

Endret av Kili
Gjest tomasjj
Skrevet

Nei, da skal det være virkelig ille, pluss at hun henger mye med de og jeg må være med.

Skrevet

Er du redd for at mannen skal tro du er løs når han ser at venninnene dine er promiskiøse?

Anonymous poster hash: 67a67...f90

Skrevet

Er du redd for at mannen skal tro du er løs når han ser at venninnene dine er promiskiøse?

Anonymous poster hash: 67a67...f90

Haha, nei. Akkurat den tanken har ikke slått meg en gang..

TS

Skrevet

Dersom de er dophuer/rusmisbrukere (og oppfører seg/ser ut som det), tyver eller annet slikt ville jeg vel dømt noe etter venner, ellers har jeg enda ikke opplevd å gjøre det (bevisst)

Skrevet

Vel, for bare ta ett eksempel. Om en person bare hadde venner og kun hang med folk som var 10 år yngre, så hadde de aller fleste tenkt det samme om vedkommende. Bevisst eller ubevisst, folk dømmer andre på hvilke inntrykk de får av en.

Anonymous poster hash: 0ba19...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...