Gå til innhold

Er dette passe mat- og treningsplan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å begynne å trene litt mer enn tidligere (før gikk det mest i en halvtimes halvslapp joggetur her, og noen mageøvelser på stuegulvet der), og samtidig tenke litt over hva jeg spiser - både type mat og mengden :) Har prøvd å sette opp en liten plan selv. Vil påpeke at denne er sånn omtrentlig, ikke noe jeg slavisk kommer til å følge. I tillegg kommer jeg til å spise betydelig mer usunt f.eks. i helgene (noe jeg tar meg lov til). Noen som kan komme med tips, eller bare si meningen sin? På forhånd takk! :)

Mandag: Intervaller på mølle, 35 minutter. Styrke helkropp 45 minutter.

Tirsdag: Rolig gåtur 45 minutter.

Onsdag: Løpetur mølle 30 minutter (jevnt tempo), ellipsemaskin 30 minutter.

Torsdag: Intervaller på mølle, 35 minutter. Styrke helkropp 45 minutter.

Fredag: Rolig sykkel- eller skitur, 60 minutter.

Lørdag: Løpetur mølle 40 minutter, styrke helkropp 40 minutter.

Søndag: Rolig gåtur, 45 minutter.

Frokost: To knekkebrød med pålegg, ett beger yoghurt med korn og nøtter, en frukt, kaffe og melk.

Mellom: En proteinbar.

Lunsj: Frokostblanding med nøtter og frukt, yoghurt og melk.

Mellom: En frukt og en proteinbar.

Middag: Variasjoner mellom kjøtt, fisk, kylling, brød, pasta, ris ++ grønnsaker, saus. Omtrent to porsjoner (til jeg blir mett).

Kvelds: To brødskiver med pålegg, litt havregrøt med nøtter, en frukt, melk.

Kan legge til at jeg er ei jente på 20 år, 160 cm, og rundt 51-52 kg.

Anonymous poster hash: 8a065...3f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er bra ut :) Det er viktig å få i seg nok mat dersom du skal være så fysisk aktiv som det der, så pass på at du ikke slurver med kostholdet! Skal du ikke ha en eneste fridag i uka?

Skrevet

Jeg synes det er bra ut :) Det er viktig å få i seg nok mat dersom du skal være så fysisk aktiv som det der, så pass på at du ikke slurver med kostholdet! Skal du ikke ha en eneste fridag i uka?

Som sagt skal jeg ikke følge planen slavisk. Kommer nok til å ha en dag i ny og ned hvor jeg ikke har noen form for "målrettet fysisk aktivitet". Men jeg vil prøve å være mest mulig aktiv, selv om en fridag innimellom er nødvendig :)

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 8a065...3f6

Skrevet

Syns det ser ganske bra ut jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...