Gjest princess123 Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hei! Har leenge prøvd å få tilbake min mellom/lys brune farge etter år med hjemmefarging og alt for mye rødskjær.. Jeg har opprinnelig en kald farge og hadde lang ettervekst, og skulle bare farge over håret med en kald lys brunfarge som het "askeblond" (tok noen hakk lysere enn jeg ønsket fordi fargen alltid blir litt mørkere... Det ble den! Håret mitt ble svart, og nå har jeg fått tips om å prøve colorb4, i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=913035&hl= Noen som har prøvd? Hvordan går dere frem? Og jeg har mellomlangt hår, bør jeg da kjøpe to pakker? :-) Takk for svar
Rosaboble15 Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Jeg prøvde det for noen måneder siden, på mitt mørke hår, og det fungerte ikke veldig bra for meg. Jeg har langt hår, og brukte to pakker. For det første lukter det HELT forferdelig. Lukten er fæl å gå rundt i den tiden middelet sitter i håret, og skikkelig vanskelig å bli kvitt etterpå. Gikk et par uker før lukta sluttet å komme når håret var vått. Når det kommer til effekten det hadde på håret mitt. Har brukt det to ganger, og det virket ikke jevnt over hele håret. Noen steder er det fortsatt like mørkt som det var før jeg begynte, andre steder har det blitt lysere brunt, med et veldig rødt skjær. Håret ble også ganske tørt, og siden det ikke ble anbefalt å bruke balsam de første gangene man vasket håret etterpå, så tok det litt tid før håret ble som normalt igjen. Jeg kommer nok aldri til å prøve det igjen, men jeg har lest at det er forskjell fra hår til hår hvor godt det fungerer, så det kan godt hende det fungerer bedre for deg.
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Jeg prøvde det for noen måneder siden, på mitt mørke hår, og det fungerte ikke veldig bra for meg. Jeg har langt hår, og brukte to pakker. For det første lukter det HELT forferdelig. Lukten er fæl å gå rundt i den tiden middelet sitter i håret, og skikkelig vanskelig å bli kvitt etterpå. Gikk et par uker før lukta sluttet å komme når håret var vått. Når det kommer til effekten det hadde på håret mitt. Har brukt det to ganger, og det virket ikke jevnt over hele håret. Noen steder er det fortsatt like mørkt som det var før jeg begynte, andre steder har det blitt lysere brunt, med et veldig rødt skjær. Håret ble også ganske tørt, og siden det ikke ble anbefalt å bruke balsam de første gangene man vasket håret etterpå, så tok det litt tid før håret ble som normalt igjen. Jeg kommer nok aldri til å prøve det igjen, men jeg har lest at det er forskjell fra hår til hår hvor godt det fungerer, så det kan godt hende det fungerer bedre for deg. Hadde du hår som var farget veldig mye?
Yzma Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Jeg hadde knæsj rødt hår. Bleket det to ganger og farget over med en lysebrun farge. Det er ikke noe rødskjær i håret mitt nå.
Rosaboble15 Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Hadde du hår som var farget veldig mye? Ikke veldig mye, men hadde nok farget det 6 ganger tenker jeg.
Gjest princess123 Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Jeg prøvde det i går jeg, ble ganske fornøyd. Altså, den naturlige hårfargen min fikk jeg ikke tilbake, men fikk en veldig lysbrun farge som hadde så mye rødskjær at det nesten var ginger. Men det var jo helt svart omtrent når jeg begynte! Nå har jeg farget over den lys rødbrune fargen igjen med en kald lysebrun farge og resultatet ble kjempefint.. Glad for at jeg prøvde det :-) Det luktet DRITT da, en blanding mellom svovel, råtne egg og promp. Lukten var ikke så sterk heldigvis, men kjente eimen av det hele dagen etter. Nå, etter farging og dusj kjenner jeg det fortsatt litt, haha!
Dunkel Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Jeg prøvde det i går jeg, ble ganske fornøyd. Altså, den naturlige hårfargen min fikk jeg ikke tilbake, men fikk en veldig lysbrun farge som hadde så mye rødskjær at det nesten var ginger. Men det var jo helt svart omtrent når jeg begynte! Nå har jeg farget over den lys rødbrune fargen igjen med en kald lysebrun farge og resultatet ble kjempefint.. Glad for at jeg prøvde det :-) Det luktet DRITT da, en blanding mellom svovel, råtne egg og promp. Lukten var ikke så sterk heldigvis, men kjente eimen av det hele dagen etter. Nå, etter farging og dusj kjenner jeg det fortsatt litt, haha! Hvordan vil du si kvaliteten din på håret ble etter behandling? Ble det tørt? Vurderer å skaffe dette produktet for å kvitte meg med litt gammel hårfarge i lengdene.
Gjest princess123 Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Det var tørt etter behandlingen, men farget håret etterpå og vasket det og da var det helt normalt igjen. I hårfarge er det jo hårkur til vask, så hadde i den i 2-3 min. Tror det bare er tørt etterpå, og blir normalt igjen etter en vask. Rett etterpå var det ganske tørt og flokete og da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå