marleen Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 kan man bli ulykkelig av å slanke seg? er blitt litt besatt av mat nå og hva jeg spiser! men når man slanker seg eller som jeg gjør nå går på lavkarbo spiser ikke potet,ris eller pasta. En sjeldent gang kan jeg spise noe ekstra godt som en bolle. Kan det være fordi jeg går på underskudd? jeg har jo underskudd av ihvertfal 600 hver dag, men det er jo fordi jeg skal slanke meg, men jeg trodde man ble lykkelig av å slanke seg? kan det være fordi jeg spiser for lite? skjønner ikke helt.
Version 2.0 Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Ja, man kan bli svært ulykkelig av å slanke seg på helt feil framgangsmåter som mange gjør. De begynner altfor ekstremt, skal bli supersunn. De fleste klarer ikke dette og sprekker. Ender med dårlig samvittighet og mer og mer selvforakt. Skaff deg noe du kan leve med. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 er blitt litt besatt av mat nå og hva jeg spiser! Ja det har vi jaggu lagt merke til. Anonymous poster hash: bdc1a...ed9 4
Gjest Nanne70 Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Ja, det kan man absolutt! Jeg ble skikkelig deppa av å telle kalorier og hele tiden måtte tenke på hva jeg spiser, så jeg sluttet med det. Jeg er pr i dag noen kg tyngre og en klesstørrelse eller to større enn jeg egentlig ønsker å være, men har det likevel mye bedre med meg selv
Gjest earlgrey Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Jeg vet akkurat hvordan det er, var besatt av det for et par år siden. Hvis du vil prate om det kan du sende meg en PM.
Gjest Runforit Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Du blir ulykkelig av å sulte deg selv... Endret 19. februar 2015 av Runforit 1
shinyskindarksoul Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Lever du på lavt kcal inntak sender kroppen din signaler til hjernen din som gjør at psyken din blir dårligere. Du får mindre energi, føler deg slapp og sliten, og ikke minst deperimert. Det ender med at du går på en stor smell hvor du hiver i deg alt som er i skapene. Dagen etter vil du føle deg enda mer elendig, og da bestemmer du deg for at du må kjøre enda strengere. Dette fører ofte til redsel for å sprekke, og ikke klare å gå ned, man kommer inn i en ond sirkel å havner opp med å sitte igjen med spiseforstyrrelser. Jeg gikk rundt i mange år å trodde jeg hadde veldig god kontroll på matinntaket, men det tok over livet mitt. Det gjorde meg ulykkelig og heller ikke noe tynnere. Dette har du nok lest mange ganger og tenker at det skjer ikke deg. Men jeg har fortsatt ikke kommet meg ut av denne onde sirkelen og hadde gjort alt for å få et sunt syn på mat igjen. Ikke tell kalorier, det er det verste du kan finne på å starte med, for det er utrolig vanskelig å komme seg ut av det igjen. Tren regelmessig, spis sunt og se at resultatetene kommer over tid samtidig som du klarer å leve et normalt liv med gleder. Lykke til!
Rainbow Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Hei Marleen. Du må spise mer, det er derfor du føler deg ulykkelig og besatt. Jeg må stenge tråden din, for pga at vi ikke kan følge med på tråder døgnet rundt kan vi ikke ha tråder stående som diskuterer svært lavt kaloriinntak. Rainbow81, mod
Anbefalte innlegg