Gå til innhold

Å være borte fra barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en alenemor, til en gutt på 9 mnd. Har ennå ikke vært borte fra ham en natt. Neste helg skal jeg i bryllup til en av mine beste venner, og siden dette er noen mil borte, må Tor sove hos bestemor g bestefar 1 natt( vi er naboer, så de har sett hverandre hver dag i 9 mnd). I en samtale med en kollega i dag, fortalte jeg dette, og hun ble helt forskrekket. Hvordan i all verden kunne jeg forlate barnet mitt over natta, før han var 1 år. Dette ville bli traumatiskt for ham, og skape problemer for meg senere.....Er jeg på jordet, og litt egoistisk, eller er det helt ok? Jeg kommer til å dra uansett, men lurer på hva dere synes...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg håper jeg ikke kommer til å være så hysterisk når den tid kommer, for å si det sånn.

Hvis han kjenner vedkommende godt, så bør det vel ikke være noe problem, eller hva?

Skrevet

Du kunne fint ha reist i et par tre dager uten at han ville reagert noe særlig. Reis med god samvittighet og fortell kollegaen din at hun bør slutte å prate tull.

Heter sønnen din virkelig Tor...?

Skrevet

Nei ta det rolig. Det er du som er normal.

Barnet har det sikkert helt fint en natt uten deg. Og du må kose deg veldig og ikke bekymre deg for barnet.

Gjest Anonymous
Skrevet
:wink: Ja, Tor, meg og faren ble ikke enige, og måtte trekke om hvem som skulle bestemme. Han vant;) Men det kler gutten veldig godt...
Skrevet

Hmmm.. etter å ha "smakt" litt på navnet så synes jeg det er riktig fint!! Hadde en gammel onkel en gang som het det. Det er liksom litt "eksotisk" nå blandt alle Brager, Eskilder, Matser osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hans far het Tor, og døde for 1 års tid siden. Derfor knyttet til navnet. Selv ville jeg ha Johan, men er nå fornøyd. :-)

Skrevet

Bare reis med god samvittighet og kos deg! :)

Men Tor er da et vanlig navn? :babygutt:

Gjest Anonymous
Skrevet

Reis og hygg deg!! Det kan jo være at du faktisk blir en bedre mor av å dra! Så kan du være "deg selv", hygge deg med gode venner, vin og flott selskap. Nyt det.

At barn liksom skal bli "traumatisert" av å være vekke fra foreldrene er bare tull. Traumatisering handler om MYE mer alvorlige ting... (amerikanerne misbruker ordet -men det er en annen sak.) Uansett er det ikke "skadelig" på noen måte - da hadde det vært mange barn som lider....

Skrevet

Jeg spør bare fordi min sønn også heter Tor og jeg har aldri møtt noen andre barn som heter "bare" Tor. Nå har min sønn en haug andre navn, men han heter bare Tor når vi snakker om / til han.

Navnet er nydelig, syns jeg, og Tor her er velig fornøyd med navnet sitt. Det finnes visst verre ting enn å hete det samme som en stor Gud som atpåtil var den som laget torden :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

:-) ok, trodde du syntes det var litt gammeldags :-) Misforsto deg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle svar, nå reiser jeg med god samvittighet, og satser på at Tor synes det er fint med kvalitetstid med bestemor og bestefar. Vet at de gleder seg. Nesten så jeg gleder meg til å møte min kollega, forberedt på hva jeg skal si, og ikke så satt ut som sist.

Skrevet

Reis med god samvittighet og hygg deg. Tor kommer nok ikke til å vokse opp med traumatiske minner fra den gang han sov hos bestemor da han var 9 mnd....De kommer nok til å storkose seg me nurket hele kvelden og natten tilende, og du kan hygge deg i bryllup og nyte litt "frihet"!

God tur og kos dere begge to :)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, at en 9 mnd gammel baby skulle få traumer av en koselig kveld hos besteforeldrene? Jaja..Mangt skal man høre :roll:

Skrevet

Traumer av å overnatte hos bestemor og bestefar???

:ler:

Kjære vene da skulle jo halve nasjonen vært traumatisert da...

Jeg har ikke lagt en hel natt på samme rom som mine foreldre siden jeg kom hjem fra sykehuset 5 dager gammel..

Skrevet

Dette er en sak man selv må vurdere. Ingen har rett til å mene noe om det.

Noen har behov for å få litt avlastning tidlig, mens andre vil vente lengre.

Den eldste min var borte fra meg, når han var 7 mnd en natt. Han var mye våken på nettene, og jeg følte behov for en fri natt.

Min yngste var ikke borte fra meg før lenge etter han var et år. Men han var snill og grei, sov hele natten, og vi hadde overhode ikke behov for noe fri natt.

Så hver enkelt får vurdere hva som passer best for en selv.

Kos deg i bryllupet du.

Skrevet

Jeg hadde barnmevakt allerede da min datter var fire mnd gammel.

Hadde noen sagt noe som helst om traumer hvis mor brått ble lagt inn på sykehus og far måtte passe det...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...