Gå til innhold

6:1, har det noe for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om 5:2 og folk som har god effekt av dette. Selv orker jeg ikke tanken på å faste 2 hele dager i løpet av en uke, men vurderer nå å ta en dag. Dvs - slutte å spise kl 20 på kvelden, og spise første måltid kl 16 dagen etter.

Vil dette ha noe effekt ifht vektnedgang tror dere? Og hva er lurt - faste til 16 eller evt senere?

Forøvrig følger jeg en 1600-kalori diett og går saaakte ned :)

Svar mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, ville heller bare spist normalt og trent masse isteden. Fasting er så tullete imo

• Liker 1
Gjest earlgrey
Skrevet

Kommer helt an på ditt totale kaloriinntak/trening iløpet av uka :) men hjelper ikke å spise 500 kcal en dag i uka og 3000 kcal resten, med mindre du trener veldig mye da selvsagt :P

Skrevet

Kommer helt an på ditt totale kaloriinntak/trening iløpet av uka :) men hjelper ikke å spise 500 kcal en dag i uka og 3000 kcal resten, med mindre du trener veldig mye da selvsagt :P

Nettopp,det skjønner jeg. Kanskje jeg heller burde prøve 5:2, eller psmf, men er usikker om jeg klarer ;)

Skrevet

hadde heller prøvd å droppe et par hundre kalorier på 1600 kalori-dietten din. Når jeg vil ned pleier jeg å holde meg på 1200 kalorier, og fungerer kjempebra!

Anonymous poster hash: 48d2b...f5c
Skrevet

Nei, jeg tror ikke du vil oppnå noe annet enn smerte med det. 1600 kcal er helt fint, og så lenge du går ned, er det jo tydelig at kroppen din reagerer positivt på det. Hvis du virker føler at du trenger enda raskere resultater, ville jeg heller kuttet ned til 1500 kcal daglig enn å legge inn en fastedag.

Anonymous poster hash: 8271b...fe3
  • Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tror ikke du vil oppnå noe annet enn smerte med det. .

Smerte? Hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 86973...ff9

Skrevet

Smerte? Hvorfor tror du det?

Å faste er et mareritt.

Skrevet

Å faste er et mareritt.

Ikke for alle.

• Liker 1
Gjest Gurgemeie
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare ha et sunt kosthold med et (litt under normalen) kaloriinntak? F.eks spise 1200-1500 kcal i løpet av dagen i tillleg til å trene.

Det er faktisk best å gå sakte ned enn fort, for om du ikke stresser det og er tålmodig, så skal du se at når du først kommer i mål er det mye lettere å holde seg der! :)

Som regel, hvis man går ned masse fort, så legger man også ganske fort på seg igjen. Det gjelder jo ikke for alle, da :-)

Skrevet

Jeg hadde heller bare holdt meg til 1500-1600 kalorier.

Skrevet

Når skal folk lære seg at permanente endringer i kostholdet, og trening er det som må til? :/ snarveiene funker ikke i lengden...

• Liker 1
Skrevet

Når skal folk lære seg at permanente endringer i kostholdet, og trening er det som må til? :/

Aldri, tipper jeg. For det er så kjeeeeedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...