Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting; jeg har fått papirer fra nav som sjefen min må fylle ut for at jeg skal få dagpenger, men vi har et veldig dårlig forhold og jeg er utrolig redd for å snakke med han. Jeg har virkelig ikke lyst og jeg kan til og med se for meg at han ikke fyller ut papirene for meg.. men jeg trenger disse pengene. Det her var vel mer utblåsning enn noe annet.

Anonymous poster hash: cfb8f...b8e

Skrevet

søk sosialstønad og bostøtte istedenfor da.

Anonymous poster hash: cfa4a...393
Skrevet

søk sosialstønad og bostøtte istedenfor da. Anonymous poster hash: cfa4a...393

Det er også et krav om at du melder deg arbeidsledig når du mottar sosialstønad. Og du skal prøve andre muligheter før du i det hele tatt kan ha krav på sosialstønad. Dvs har du rett på dagpenger, ja da skal du søke om det. Og klarer du ikke levere den dokumentasjonen som skal foreligge ved en dagpengesøknad blir det ikke automatisk erstattet med sosialstønad,enda du søker om sosialstøtte.

TS, du sier sjefen din, er han fortsatt din sjef og du dermed er ansatt per dags dato, men er vikariat el no går ut? Du må nok be om at han fyller det ut og si rett ut at fyller han ikke dette får du ikke dagpenger når du blir/er arbeidsledig.

Hilsen nav-ansatt

Anonymous poster hash: 84da1...e75

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg etter å ha sagt opp fra et usunt arbeidsforhold med en sjef som ikke kan karakteriseres som annet enn ondskapsfull. I mitt tilfelle valgte jeg å scanne skjemaet, maile det til sjefen og til lønnsansvarlig, og ba dem fylle det ut og returnere det på mail til meg innen en bestemt dato. Jeg gav dem relativt kort frist: to-tre dager. Det gikk mye bedre enn jeg hadde bekymret meg for på forhånd! :)

Anonymous poster hash: 5d08f...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...