Gå til innhold

Er dette normalt når det gjelder sjekking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på om noen har peiling på dette. Jeg snakket med en kollega igår, og fortalte han at jeg ofte har blitt utsatt for menn som har slengt dritt til meg. F.eks var jeg i Portugal en gang, og det kom bort en mann og sa jeg var det styggeste han hadde sett. En annen gang jeg var i USA kom det bort en mann (han sa han var plastikk-kirurg fra L.A) til meg og sa jeg burde operere nesen min for jeg hadde en virkelig stygg nese. Er flere menn som har kommentert nesen min og, bare randomly på Karl Johan lissom.

Nå skal jeg operere nesa mi for menn har fått meg til å føle meg stygg hele livet. Menn hater meg virker det som. Kollegaen min mener derimot at det er en type PUA-teknikk jeg har blitt utsatt for. Han sa: du er jo temmelig pen, men virker kanskje litt usikker/stuck up så mulig de vil jekke deg ned. Ganske mislykket sjekking, spør du meg.

Flere som har opplevd dette? Og hvorfor gjør menn sånt?

Anonymous poster hash: 61522...711
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyfaen for noen drittsekker, håper du ga de en på trynet alle sammen

• Liker 1
Skrevet

Fyfaen for noen drittsekker, håper du ga de en på trynet alle sammen

Veldig slemt ja,og jeg ble veldig lei meg. De verste er heller ikke unge gutter, det har vært menn fra 40 og oppover. Husker en gang jeg var i Tyskland så kom det bort noen norske menn til meg mens jeg var og handla og sa: "fy faen du er den styggeste dama jeg har sett i hele mitt liv. Ville bare du skulle vite det." Selv var han typ 50, feit og ikke så hot. Og det sa jeg til han. Da fikk jeg høre: "jeg er hvertfall gift og får jevnlig fitte. Du kommer til å være alene resten av livet". Hyggelig...

Er det rart jeg sliter med menn? Hva tror dere disse vil oppnå?

Skrevet

Veldig slemt ja,og jeg ble veldig lei meg. De verste er heller ikke unge gutter, det har vært menn fra 40 og oppover. Husker en gang jeg var i Tyskland så kom det bort noen norske menn til meg mens jeg var og handla og sa: "fy faen du er den styggeste dama jeg har sett i hele mitt liv. Ville bare du skulle vite det." Selv var han typ 50, feit og ikke så hot. Og det sa jeg til han. Da fikk jeg høre: "jeg er hvertfall gift og får jevnlig fitte. Du kommer til å være alene resten av livet". Hyggelig...

Det er nesten så jeg ikke tror mine egne øyne. Er det her seriøst? Isåfall, hva er det som får mennesker til å gå rundt og si sånne ting til folk?!

Dessuten, helt ærlig... Hvis noen faktisk ER så "fæle for øyet", og man ser at de sliter på noen måte, så tror jeg faktisk det skal litt til før man går opp til dem og gir de et verbalt slag i trynet på den måten. Men det fins jo mange jævlige folk der ute, mange av de ekle og uoppdragne som disse du har møtt på. De er vel bare misfornøyde med seg selv og trenger noen å la det gå utover. Man må enten ignorere sånne folk eller ta igjen så det suser

Skrevet (endret)

Nei, herregud, dette er jo nesten ikke til å tro! INGEN har vel rett til å kommentere utseendet til noen på den måten!

Endret av Gulvplanke
Skrevet

Æsj! Kjenner jeg blir kvalm av oppførselen til folk.

Vet du? Jeg tenker og at dette er rett og slett så drøyt at jeg tror og du har blitt utsatt for PUA eller "neging". Jeg kan ikke forestille meg at de hadde sagt noe slikt om du faktisk er en person som har et tilsynelatende så sårbart utseende.

De har nok ville "jekke deg ned" av en eller annen ubegripelig og stygg årsak!

Forstår godt at dette sitter i deg, men du må prøve å ikke la det påvirke deg i stor grad.

Jeg tror du har vært så uheldig å bli utsatt for en liten andel mennesker som er i stand til å oppføre seg slikt. Noen folk blir faktisk truffet av lynet. Og du må faktisk tenke slik på det! Det er ikke din feil, det handler ikke om ditt utseende. Det handler om at noen fjøsnisser ikke eier oppdragelse og har blitt noen ufordragelige vesner! Du har vært på feil sted til feil tid.

Om du møter en mann på romantisk vis, og han er grei og du stoler på han, synes jeg du kan være åpen med han om dine opplevelser.

Men du må ikke gi opp håpet om en god mann som blir glad i deg, det er langt i fra alle menn som er så douche som de du beskriver :)

Skrevet

Hm, dette med PUA har jeg aldri skjønt poenget med. Hva er vitsen med slik "negging"? Kan da ikke være noen som syns det er sjarmerende?

Kollegaen min sa at mange han kjenner har oppført seg sånn og at damer faller for det. Jeg ble bare veldig lei meg! Jeg har en nydelig søramerikansk kjæreste som er glad i meg, utrolig nok!

Kan noen menn svare hvorfor de oppfører seg slik mot damer de ikke kjenner? Dette har jo ikke vært i fylla heller. Er snakk om hendelser som har skjedd midt på lyse dagen, på stranda, shoppingsentre osv.

TS

Skrevet

Dette virker ekstremt. I flere land attpåtil? Jeg har nesten vanskeligheter for å tro at det ble sagt i slike ordelag.

At det er "negging" og PUA tror jeg ikke. Ja, det finnes menn som holder på slik men de er i mindretall og sjansen for at man treffer borti flere i ulike land og så direkte er liten. "Negging" er heller ikke drittslenging, det er mer tvetydige komplimenter. Hensikten er jo å sjekke opp en dame, så man sier ikke noe som knuser henne, man sier noe som jekker henne litt ned. Av typen "jeg liker egentlig ikke blondiner, men du er ganske pen" eller "interessant kjole, sjelden jeg ser noen få det til å funke".

Det du blir utsatt for her er neppe sjekketeknikker.

Har du en mannlig venn du kan snakke med om dette, helt fortrolig? Kanskje en slektning? En som ikke bare sier de "rette" tingene, men kan påpeke om dette handler om signaler du sender ut eller områder du oppholder deg i.

Jeg kjenner ingen, uansett utseende, som blir utsatt for slik direkte nedsettende kommentarer.

Er du norsk?

Anonymous poster hash: d5aed...a4f
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo en manipulerende metode for å sjekke jenter, men om den faktisk funker aner jeg ikke, jeg har nok selvrespekt til å ikke falle for gutter som fremstår som drittsekker i alle fall.

Er enig i at dette er skikkelig drøyt, spesielt at det skjer på dagtid. Ikke at fylla er en unnskyldning, men folk har jo sviktende IQ når de har drukket litt, så da tar jeg alle med en klype salt.

Skrevet

Dette virker ekstremt. I flere land attpåtil? Jeg har nesten vanskeligheter for å tro at det ble sagt i slike ordelag.

At det er "negging" og PUA tror jeg ikke. Ja, det finnes menn som holder på slik men de er i mindretall og sjansen for at man treffer borti flere i ulike land og så direkte er liten. "Negging" er heller ikke drittslenging, det er mer tvetydige komplimenter. Hensikten er jo å sjekke opp en dame, så man sier ikke noe som knuser henne, man sier noe som jekker henne litt ned. Av typen "jeg liker egentlig ikke blondiner, men du er ganske pen" eller "interessant kjole, sjelden jeg ser noen få det til å funke".

Det du blir utsatt for her er neppe sjekketeknikker.

Har du en mannlig venn du kan snakke med om dette, helt fortrolig? Kanskje en slektning? En som ikke bare sier de "rette" tingene, men kan påpeke om dette handler om signaler du sender ut eller områder du oppholder deg i.

Jeg kjenner ingen, uansett utseende, som blir utsatt for slik direkte nedsettende kommentarer.

Er du norsk?

Jeg er norsk ja, høy med langt blondt hår. Flere ganger har jeg opplevd dette når jeg har vært ute med kamerater/venninner og de er like overrasket som meg. Er jo bare meg det skjer med. Vet ikke hvorfor menn hater meg så mye jeg.. Som sagt kommer de bare bort til meg og slenger dritt, er ikke sånn at vi har en samtale først.

Da jeg gikk på skolen ble jeg banket opp av gutter i mange år, så har alltid fått høre at jeg er stygg og verdiløs. Menn har alltid hatet meg.

Skrevet

Det hørtes veldig rart ut. Utrolig hvor slemme noen menn er. Men så fint at du har en kjæreste som verdsetter deg. :)

Jeg har ikke opplevd noe særlig slik negging. Tror ikke det er så vanlig.

Anonymous poster hash: 6eccb...d42
Skrevet

"Negging" er heller ikke drittslenging, det er mer tvetydige komplimenter. Hensikten er jo å sjekke opp en dame, så man sier ikke noe som knuser henne, man sier noe som jekker henne litt ned. Av typen "jeg liker egentlig ikke blondiner, men du er ganske pen" eller "interessant kjole, sjelden jeg ser noen få det til å funke".

Eksemplene dine minner meg om en erfaring jeg hadde med en som kom bort og skulle sjekke meg opp. Han spurte ganske tidlig hvor gammel jeg var (jeg er ikke helt ung, men får vanligvis høre at jeg ser yngre ut). Da jeg svarte tallet, så responderte han med at ja, det var omtrent det han hadde tippet.

Kan dette være typisk negging? Jeg håper nesten det, for jeg likte ikke kommentaren hans. :) Det førte til at jeg mistet lysten til å snakke mer med han. Så han mistet sin sjanse der.

Skrevet

Eksemplene dine minner meg om en erfaring jeg hadde med en som kom bort og skulle sjekke meg opp. Han spurte ganske tidlig hvor gammel jeg var (jeg er ikke helt ung, men får vanligvis høre at jeg ser yngre ut). Da jeg svarte tallet, så responderte han med at ja, det var omtrent det han hadde tippet.

Kan dette være typisk negging? Jeg håper nesten det, for jeg likte ikke kommentaren hans. :) Det førte til at jeg mistet lysten til å snakke mer med han. Så han mistet sin sjanse der.

Du ble fornærmet fordi han tippet alderen din?? Jeg synes vel ikke det kan samenlignes med eksemplene over her?

TS - Sikker på at du ikke bare er veldig veldig vakker og så får enkelte behov for å rakke ned på deg? Hva sier andre om utseende ditt?

Skrevet

Du ble fornærmet fordi han tippet alderen din?? Jeg synes vel ikke det kan samenlignes med eksemplene over her?

TS - Sikker på at du ikke bare er veldig veldig vakker og så får enkelte behov for å rakke ned på deg? Hva sier andre om utseende ditt?

Føler meg ikke akkurat så vakker siden jeg har fått høre siden jeg var liten at jeg var stygg, og menn alltid har vært slemme mot meg:( Men etter jeg ble 20 så har jeg fått en del oppmerksomhet og får jo ofte høre jeg er pen. Men blir jo lei meg likevel, er jo ikke noe hyggelig å få slike kommentarer.

Skrevet

Dette høres helt sykt ut, jeg synes selv at jeg har en ganske stygg og unormal nese f.eks men får svært sjeldent kommentarer og aldri opplevd at fremmede kaller meg stygg, bortsett fra idioter på byen som er sure fordi damen de prøver å sjekke opp gir meg mer oppmerksomhet enn dem.

Anonymous poster hash: c6436...b4e
Gjest HeiHade
Skrevet

Det høres ikke ut som negging på meg. Negging er mer ala "du hadde vært perfekt hvis det ikke var for nesa di", og ikke så folk som kommer bort og slenger dritt ala "du er det styggeste jeg har sett".

Du har nok rett og slett møtt på noen reine drittsekker. PUA-er er drittsekker de og, men jeg tror ikke disse drittsekkene du nevner var ute etter å sjekke deg opp. Kanskje like greit. Hvem vil vel bli sjekket opp av slike menn?

Gjest tomasjj
Skrevet

Dette er så drøyt at det er vanskelig å tro på.

• Liker 1
Skrevet

?? Hvordan visste disse mennene at du var norsk om du stod alene og handlet i Tyskland? :klo:

Dette og det at folk kommer med slike kommentarer offentlig får meg til å tro at dette må være trolling. Det kan vel ikke finnes så mange slemme og frekke folk i verden som er så direkte?

Jeg tviler på at dette er en form for sjekketriks. Isåfall burde du høre det på tonefallet om det var ment ironisk eller ikke.

Skrevet

?? Hvordan visste disse mennene at du var norsk om du stod alene og handlet i Tyskland? :klo:

Dette og det at folk kommer med slike kommentarer offentlig får meg til å tro at dette må være trolling. Det kan vel ikke finnes så mange slemme og frekke folk i verden som er så direkte?

Jeg tviler på at dette er en form for sjekketriks. Isåfall burde du høre det på tonefallet om det var ment ironisk eller ikke.

De kan jo ha hørt henne snakke norsk. Syns jeg ser på en kilometers avstand om folk er norske i utlandet. Er enig i at det er rimelig drøyt, men vi får nå ta henne på alvor.

TS, vet det er lettere sagt enn gjort, men hvis det skulle skje igjen vil jeg råde deg til å prøve å konfrontere mennene. Hva i helvete ønsker de å oppnå med å si sånne ting? Jeg tipper de bare føler seg truet, jeg.

Anonymous poster hash: e324f...44a

Skrevet

Jeg stod ikke alene, jeg var med noen venninner. De hørte kanskje at vi snakket norsk da,ikke vet jeg. Det er ikke trolling, menn har alltid vært slemme mot meg og behandlet meg dårlig. Menn er onde og derfor er jeg redd for de. Jeg har svart tilbake når jeg har blitt utsatt for dette, men det hjelper ingenting. De sier bare ting som "du kommer til å være singel resten av livet, det kommer ikke jeg." Også er det flere som har ledd hånlig og gått :( Virker som spesielt norske menn hater meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...