Gå til innhold

Sparemodus

Anbefalte innlegg

Gjest Morrissona
Skrevet

Har godt ned rund 12kg i løpet av et halvt år ved å spise 1200 kcal om dagen. Nå de siste ukene/måneden har det stoppet helt opp. Jeg går ikke ned lenger om mistenker at kroppens forbrenning har stoppet opp. Jeg er 177cm og 71.9kg i dag og har vært på 83 kg som var det meste i aug/sept og vil gjerne ned på "60-tallet" sånn rundt 66/67 kg..Blir veldig frustrert og fortvilet siden jeg er så nærme målet og står fast. Jeg vil jo ikke legge på meg kiloene igjen.. Men uansett går jeg ikke ned. Hvis jeg spiser litt over 1200 går jeg opp og hvis jeg spiser for lite blir jeg på det jeg er.Hva gjør jeg for å starte forbrenningen og komme ut av det såkalte sparemoduset og fortsette å gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øk kaloriene gradvis, 50-100 kcal ekstra i uka til du er på vedlikehold. Så går du i ett moderat underskudd kombinert med trening.

Gjest Runforit
Skrevet

1200 kcal og 177 høy?

Dette høres ikke sunt ut i det hele tatt. Her har du roet ned forbrenningen din kraftig. Mye av de 12 kg du har mistet har bestått av vann og muskler. Du burde definitiv øke. Iallfall ikke under 1500 kcal per dag og mer de dagene du trener så forbrenningen din får seg en boost og kommer igang igjen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...