AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har ikke hund selv, men det er en i gaten ved siden av som har hund. Han har hundehus og inngjerding på kanskje 6x6m? Jeg er usikker på om det er hver dag, men ihvertfall ofte hører jeg denne hunden timesvis om dagen da eieren sikkert er på jobb. Begynner i 7-tiden og holder på med litt pauser innimellom til middagstider (kanskje 16-17). Han "våkner" gjerne om noen går på veien. Han bjeffer og gneldrer. Det plager meg ikke at han bjeffer, men jeg synes jo synd på hunden. Er det vanlig at det er slik? Hunder "snakker" jo ved å bjeffe, så det kan jo hende han bare "preiker" med forbipasserende (de kan ikke se hverandre, da det er plankegjerde mellom veien og hagen), men synes gneldringen høres ut som "gråt". Nå skal det sies at jeg har null peiling på hund, altså, så jeg bare spør fordi jeg lurer. Anonymous poster hash: 1436d...c0a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 En hund som er alene så lenge hver dag bjeffer fordi den er understimulert og kjeder seg. Det er ikke noe problem å la en hund være alene en hel arbeidsdag, men da må man sørge for at den får det den trenger av mosjon og mental stimulering både før og etter jobb. Da får du en hund som slapper av og hovedsakelig ligger i ro mens du er borte. Jeg ville tatt en liten prat med eieren av hunden, for alt vi vet er han ikke klar over at hunden bjeffer mens han er borte. Anonymous poster hash: f11ca...fbc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Vet du forresten hvilken rase dette er? Anonymous poster hash: f11ca...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå