MorningStar Skrevet 11. august 2004 #1 Skrevet 11. august 2004 Jeg sliter veldig med kroppsbildet mitt. Jeg var ikke sånn før, men nå i det siste året har det blitt sånt bare. Hver gang jeg ser i et speil så ser jeg et troll Hver gang kjæresten min ser på andre ute på gata så føler jeg at jeg bare ikke er attraktiv nok. Jeg er ikke sjalu når han ser på andre, fordi jeg vet det er en instinktiv sak hos gutta, men jeg blir heller mer misfornøyd med meg selv. Selv sier han til meg at jeg er pen. Men hver gang jeg prøver å tenke meg at jeg er pen og ser meg selv i speilet, så ser jeg bare et troll som sagt Jeg har prøvd å overse det hele og bare godta slik jeg er, men det bare kommer tilbake - og jeg kan bli deprimert av det noen ganger.Jeg har aldri hatt spisevansker fordi såpass vet jeg om det med forbrenning og det kroppen trenger, pluss at jeg trener 1,5-2 timer 3 ganger i uka. Jeg er 168 cm høy og veier 59 kg. Jeg vil ikke snakke med psykologer fordi mest sannsynlig vil de bare skrive ut noen tabletter som visst skal gjøre meg mer "lykkelig". Jeg holder avstand fra slike medikamenter - de gjør ingen nytte enn å "skuffe problemer under teppet". Hva kan jeg gjøre for å få vekk plagen? Kanskje det ikke er lett at alt forsvinner på 1 2 3...men at det blir lettere bare er fint selvfølgelig.
*Lene* Skrevet 11. august 2004 #2 Skrevet 11. august 2004 Hmmm... Trist å lese dette her. For du har en fin vekt i forhold til høyden din. Hvorfor ser du ett troll? Sammenligner du deg selv med andre? Hvis kjæresten din sier du er pen, så er du helt sikkert det. Hvorfor skulle han ellers si det? Da hadde han sikkert latt være å si noe i det hele tatt!
MorningStar Skrevet 11. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2004 Hmmm... Trist å lese dette her. For du har en fin vekt i forhold til høyden din. Hvorfor ser du ett troll? Sammenligner du deg selv med andre? Hvis kjæresten din sier du er pen, så er du helt sikkert det. Hvorfor skulle han ellers si det? Da hadde han sikkert latt være å si noe i det hele tatt! På mer eller mindre grad så sammenligner jeg ja. Jeg vet det er trist. Jeg prøver å få bukt på denne plagen. Det er også trist/plagsomt for han å se meg sånn. Men dette er ikke lett siden det er noe som bare jobber mekanisk der oppe og er så sta.
glaciera Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Ja, det er ikke så lett å snu et sånt "mindset". Jeg tror nesten du bare må bestemme deg for å endre innstilling. Tvinge deg selv inn på et annet spor når de negative tankene melder seg - for eksempel lage deg en mental liste over ting du er glad for og fornøyd med og tvinge tanken over på en av tingene på lista når du kjenner de triste tankene melder seg. Kan du begynne med noen nye aktiviteter eller læring som kan gi deg "noe mer" og fylle tankene? Det kan være en hjelp. Det er jo ikke lett og tar sikkert tid, men jeg tror det er mulig. Ta imot ros med oppriktig takk, og tenk over at ingen gidder å si noe pent fordi de synes synd på deg. de gjør det fordi de mener det, og sikkert mye mer enn de gir uttrykk for også. Hvor mange ganger har du tenkt gode tanker om noen som du unnlot å si høyt fordi det liksom bare ikke ble sånn? Jeg er skyldig, og det er sikkert mange andre også.
*Lene* Skrevet 11. august 2004 #5 Skrevet 11. august 2004 Du er deg, og ingen andre. Ikke gå å drøm om å være en annen, for det er du ikke! Og du kommer alltid til å være deg! Kjæresten din har valgt DEG... Fordi du er den du er! DU er en unik person, finns ikke maken til deg, så vær stolt av deg selv, og vis det. Da utstråler du masse positiv energi til folk rundt deg, og ingen er vakrere da!!!
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #6 Skrevet 11. august 2004 Jeg sliter veldig med kroppsbildet mitt. Jeg var ikke sånn før' date=' men nå i det siste året har det blitt sånt bare. Hver gang jeg ser i et speil så ser jeg et troll Hver gang kjæresten min ser på andre ute på gata så føler jeg at jeg bare ikke er attraktiv nok. Jeg er ikke sjalu når han ser på andre, fordi jeg vet det er en instinktiv sak hos gutta, men jeg blir heller mer misfornøyd med meg selv. Selv sier han til meg at jeg er pen. Men hver gang jeg prøver å tenke meg at jeg er pen og ser meg selv i speilet, så ser jeg bare et troll som sagt Jeg har prøvd å overse det hele og bare godta slik jeg er, men det bare kommer tilbake - og jeg kan bli deprimert av det noen ganger.Jeg har aldri hatt spisevansker fordi såpass vet jeg om det med forbrenning og det kroppen trenger, pluss at jeg trener 1,5-2 timer 3 ganger i uka. Jeg er 168 cm høy og veier 59 kg. Jeg vil ikke snakke med psykologer fordi mest sannsynlig vil de bare skrive ut noen tabletter som visst skal gjøre meg mer "lykkelig". Jeg holder avstand fra slike medikamenter - de gjør ingen nytte enn å "skuffe problemer under teppet". Hva kan jeg gjøre for å få vekk plagen? Kanskje det ikke er lett at alt forsvinner på 1 2 3...men at det blir lettere bare er fint selvfølgelig.[/quote'] Jeg har det på akkurat samme måte. :-( Var heller ikke slik før. Og kjæresten sier ofte at jeg er pen , sexy, vakker osv. Men med en gang jeg ser noen som ser mer ut slik jeg vil være så kommer de negative tankene og jeg føler meg plutselig fæl. Det er slitsomt og trist å ha det slik. :-x
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå