mandel92 Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Kjøpte noe på ebay for 46 dollar inkludert frakt, noe som i følge valutakalkulatere tilsvarer 345 kroner, men nå ser jeg at det har blitt trekt 360 kroner fra min konto. Må jeg betale gebyr da? Hvordan vet tollerne hva jeg har betalt for pakken? Er det dagens valutakurser som betyr noe, eller er det kursen i det tollerne sjekker pakken som betyr noe? Hvis jeg må betale, omtrent hvor mye må jeg ut med?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Det er kursen idet tollerne sjekker pakken, ja. Den som sender pakken skriver pakkens innhold og verdi, og også hvorvidt det er gave eller ei, på en tolldeklarasjon utenpå pakken. Om du har kjøpt på ebay er det jo meget mulig at selger har huket av for "gave", da slipper du unna. Om du likevel må betale, er det 25% moms av pakkens verdi + porto, pluss et fint, lite fortollingsgebyr fra posten. Anonymous poster hash: 31f4d...94d 1
Lista Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 http://www.toll.no/no/tjenester/omregningskurser/ 1
mandel92 Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2015 Takk for svar! Håper det går bra..., jeg har *egentlig* ikke råd til å handle på nettet i det hele tatt.
Deluge Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Ting å tenke på når du handler fra eBay. Det er egentlig ganske mye.
daemonia Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Det kommer helt an på hva du har bestilt. Bruk den kalkulatoren som du kommer til når du har gått inn på linken som ligger over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå