AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Jeg og kjæresten er i ferd med å flytte sammen. Planen er at vi skal bo i min leilighet for å teste samboerskapet før vi eventuelt kjøper noe sammen. Vi har vært sammen siden oktober, og jeg føler at jeg har funnet en veldig snill mann som jeg kan stole på og som jeg trives med. Skulle tro dette var rene dramaserien, men i går kveld mens vi bar flyttelass så tikker det inn ei mld på mobilen hans... Noen uker før han møtte meg så avsluttet han et kortvarig forhold som ikke fungerte. Siden har de ikke hatt kontakt, men nå sender hun altså ei mld og skriver at hun er gravid med hans barn. Samboeren min er heldigvis ærlig og prater med meg med en gang, og jeg får se mld som de har sendt hverandre. Vi har pratet mye det siste døgnet. Han ønsker å være hos meg og sier at dette ikke endrer noe på det. Jeg ønsker heller ingenting annet enn at vårt forhold skal fungere. Nå kan man nok ikke i dette tilfellet fastslå farskapet uten å ta en test når den tid kommer, men om det viser seg at det er hans barn vil vi selvfølgelig få til en ordning slik at barnet kan ha kontakt med sin far. Barnet skal være velkomment. Ting blir jo allikevel en smule mer komplisert nå, og jeg lurer på om noen har noen gode råd å gi oppi dette?Anonymous poster hash: 73c09...c78
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Jeg tror jeg hadde ventet med å bli samboer til hele denne saken var avklart. Både fordi det muligens kommer et barn inn i bildet, og du aner ikke noe om hvordan dette vil utvikle seg, og fordi dere kun har vært sammen noen få måneder. Anonymous poster hash: 4e05d...e4b 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Jeg ville utsatt samboerskapet. Når jeg fikk barn med samboeren min så følte jeg en mye dypere kjærlighet for han, bare dager før hatet jeg han så og si. Han var utro mot meg når jeg var 39 uker. Jeg var helt ferdig med han, men følelsene jeg følte for han når vi fikk barnet vårt betydde mye mer enn hva som hadde skjedd. Anonymous poster hash: 94937...50f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Så beleilig at damen ble gravid. Var hun andre enig i at forholdet skulle avsluttes? Eller var det bare din kjæreste som ville avslutte? Ja, det blir bare spekulasjoner, men har vært i nesten samme situasjon. Bortsett fra at eksen var utro med henne et par ganger. Rett etter det ble slutt mellom oss, kommer hun og forteller at hun er gravid. Eksen ble sammen med henne. 2,5 år og 2 barn senere ble det slutt mellom dem også. Det er bra du og kjæresten prater åpent om det. Hva tenker han? Hva tenker du? Er du villig til at kjæresten må ha kontakt med barnets mor? Være med på fødselen? Dere har ikke vært sammen lenge, men det er utrolig hva som kan funke likevel. Lykke til, TS Anonymous poster hash: 22fff...c52
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Dette skjedde med broren til en venninne av meg, bortsett fra at han hadde rukket å kjøpe hus med sin nye. Han fortalte ikke øvrig familie om barnet før det var flere uker gammelt. Han satset på å være heltidsfar og bli glad i barnemoren og de er i dag en 3-barnsfamilie. Ville ventet med å flytte sammen til støvet har lagt seg og en ser hva en har å forholde seg til.Anonymous poster hash: 52411...9d8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Tror også jeg ville ventet med samboerskap. Det er kanskje mest fordi jeg har et barn selv og jeg ville ikke dratt henne med inn i det som kan bli en uoversiktelig og komplisert situasjon. Anonymous poster hash: 835ce...29f
Hulderen Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Fortsett som dere har planlagt. Flytt sammen, men vent med å kjøpe bolig til dere ser hvordan det fungerer mellom dere. 4
Hulderen Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 (endret) * Dobbeltposting * Endret 18. februar 2015 av Hulderen
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Skal si det går fort i svingene... Anonymous poster hash: d0328...abe 2
Calleia Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Dette er jeg redd blir komplisert, kanskje mer enn du ønsker. Her kommer det masse følelser etterhvert, som du sikkert vil kjenne på. Sjalusi og det å være utenfor er naturlig, samtidig som da kjæresten din og hans ex vil tilbringe tid sammen med barnet. Du BØR være klar over hva som venter deg . Det er lett nå, når hun "bare" er gravid, men en dag kommer barnet, med alt det krever. Jeg ville ventet med å flytte sammen , bare for å kjenne på disse følelsene, og finne ut om dette(barnet) er noe du klarer å leve med i all fremtid.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Jeg syns dere skal flytte sammen som planlagt. Han virker som en bra fyr, og han har vært ærlig fra starten av. Men kanskje drøye boligkjøpet til dere har sett hvordan det fungerer med et barn i tillegg først Dette går nok bra. Anonymous poster hash: 2bf66...9fa 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Jeg syns dere skal flytte sammen som planlagt. Han virker som en bra fyr, og han har vært ærlig fra starten av. Men kanskje drøye boligkjøpet til dere har sett hvordan det fungerer med et barn i tillegg først Dette går nok bra. Anonymous poster hash: 2bf66...9fa Hvordan kan du vite at dette går bra? Ikke rart mange forhold går føyken, når folk er så utrolig naive. Anonymous poster hash: 4e05d...e4b 1
Teriyaki Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Jeg tror ikke jeg ville utsatt samboerskapet, men ville ikke kjøpt noe med det første. Det viktige er at dere har en god dialog sammen, og at dere alle er forberedt på hvordan ting kommer til å bli med tanke på samvær og sånt. Gjerne også prøv å få til et hyggelig forhold til moren slik at samarbeidet går best mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Synes det e rtidlig å flytte sammen etter SÅ kort tid! Og at han så vidt var ferdig med et forhold når dere begynte å drive, det er varselbjeller i mitt hode ihvertfall! Anonymous poster hash: d0328...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå