Gå til innhold

er dette en ok middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei! Jeg har nettopp spist verdens beste middagsmåltid på leeeenge. det var så godt at jeg kan spise det i helgene liksom. så jeg lurer på om dette faktisk er noe jeg kan spise ofte til middag, når jeg har tenkt til å gå litt ned i vekt.

dette var middagen min:

- hjemmelagt potetmos bestående av 2 poteter med skall (litt stor den ene), 1dl melk, litt salt og ca 15 g smør. spiste da halve stappa.

- 1/3 pose brokkoli og blomkolblanding fra butikken. kokt i vann

- en halv, halv grilla kylling fra varmdisken. tok av skinnet og beinene, men glemte å veie. (den andre delen er 125g så var vel ca likt regner jeg med)

kunne seriøst levd på dette til middag hver dag tror jeg. det var så godt!

kan noen hjelpe meg med å finne ut sånn ca hvor mange kcal det er?

da blir det litt enklere for meg å finne ut om jeg kan spise dette ofte eller ikke.. hehe

Anonymous poster hash: 1bf0d...533
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Logg det på Myfitnesspal så ser du hvor mange kcal det er. Om du går ned i vekt avgjøres av det totale kcal inntaket ditt.

Skrevet

Poteter er ikke noe man bør spise om man vil gå ned i vekt da det inneholder en del kalorier. Men man må selvsagt ta i betraktning om du ønsker å gå ned i vekt fordi du trenger det av helsemessige årsaker, eller bare fordi du selv ønsker det. Så må man også tenke på hviken annen mat du spiser den aktuelle dagen, og hvor mye.

Generelt sett bør man variere hvilken mat man spiser.

Anonymous poster hash: d9370...725
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Poteter er ikke noe man bør spise om man vil gå ned i vekt da det inneholder en del kalorier. Men man må selvsagt ta i betraktning om du ønsker å gå ned i vekt fordi du trenger det av helsemessige årsaker, eller bare fordi du selv ønsker det. Så må man også tenke på hviken annen mat du spiser den aktuelle dagen, og hvor mye.

Det er 80 kcal per 100 gram så potet er ikke farlig.

• Liker 6
Skrevet

Man kan da fint spise poteter selv om man skal ned i vekt, er ikke poteta i seg sjøl som gjør at man går opp i vekt, det er kalorier inn/ut, og i potet er det absolutt ikke mye kalorier. Grunnen til at poteter er så fyfy er at det kan bidra til blodsukkerstigning som igjen gjør at man blir fortere sulten igjen, og da kan man spise mere kalorier og dermed legge på seg. Hvis man avkjøler poteta før man spiser den får man lavere blodsukkerstigning.

Syns forresten måltidet ser bra ut jeg ts:)

• Liker 1
Skrevet

Vet at om jeg går ned i vekt avgjør av det totale kcal inntaket mitt altså. bare lurte på om noen kjapt kunne se sånn ca hvor mye den middagen ble :P

Potet spiser jeg uansett. tror ikke akkuratt det hindrer meg å gå ned i vekt.

- ts

Skrevet

Vet at om jeg går ned i vekt avgjør av det totale kcal inntaket mitt altså. bare lurte på om noen kjapt kunne se sånn ca hvor mye den middagen ble :P

Potet spiser jeg uansett. tror ikke akkuratt det hindrer meg å gå ned i vekt.

- ts

Går helt an å spise poteter og fortsatt gå ned i vekt. Er bare lavkarbofanatistene som ser på potetene som fanden selv ;)

Du bør lære deg å regne kalorier, evt du kan f.eks melde deg inn i vektklubben.no. Kjøp deg ei snedig kjøkkenvekt, så lærer du raskt :)

Anonymous poster hash: 096d1...3a2

Skrevet

Går helt an å spise poteter og fortsatt gå ned i vekt. Er bare lavkarbofanatistene som ser på potetene som fanden selv ;)

Anonymous poster hash: 096d1...3a2

Det var da ingen "lavkarbofanatist" som var kritisk til poteter her? Vedkommende skrev at man burde unngå poteter fordi de inneholder mye kalorier (noe som ikke er sant). Det står ingenting og karbohydrater.

Anonymous poster hash: 230fc...f2e

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Kylling -- ca 200 kcal

potetmos -- ca 150 kcal

grønnsaker -- 50-100 kcal

Så jeg vil si at middagen inneholdt ca. 420 kcal.

Endret av Wei Wei
  • Liker 1
Skrevet

Personlig ville jeg fått en bedre metthetsfølelse av å spise mer av kyllingen og mindre av potetmosen. Ellers er det vel en ok middag. Veldig bra med brokkoli- og blomkålblandingen! Du kan også lage mos av dette eventuelt.

Men spis variert og lær deg for all del å telle kalorier selv.

kriweb.no har mange oppskrifter på gode og sunne retter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...