AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Planen har vært å gifte oss til sommeren, alle i familien vet det og planleggingen er helt ferdig. Nå er midlertidig alt forandret.. Min far gikk nylig bort, og av mange grunner var det takket være han at vi kunne gifte oss nå. Nå har vi også funnet ut at det har vært noe surr med livsforsikringen, så det blir ingen utbetaling derfra. Vi går såvidt i pluss hver mnd, og nå skal vi spare 37.000 på litt over 4 mnd. Spørsmålet nå er, skal vi utsette til neste år? Økonomien vår går betraktelig opp etter sommeren, så om vi venter så får vi det perfekte bryllupet vi begge ønsker. Og da har jeg også kommet meg litt opp fra sorgen etter pappa, håper jeg hvert fall. Ulempen; invitasjonene er allerede sendt ut, og vet at hvert fall to forskjellige familier har planlagt ferien etter bryllupet.. Er så fortvilet Anonymous poster hash: 24c5c...5b9
Gjest Kili Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Dere bestemmer selv når dere vil gifte dere og er det best å utsette så utsetter dere. De som har fått invitasjon må bare forstå og godta det. Går fint an å utsette ett år.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg allerede hadde sendt ut invitasjonene og alt var klart, og visste med sikkerhet at inntekten gikk betraktlig opp etter sommeren ville jeg tatt resten på et forbrukslån eller kredittkort. Det blir noen tusenlapper dyrere i renter, men så lenge jeg visste at jeg kunne betjene lånet hadde jeg ikke vært i tvil. Det jeg skulle spart de mnd kunne jeg like gjerne brukt på nedbetaling av lånet. Dette er hva JEG hadde gjort. Så dere som vil komme med pekefinger mot lån til bryllup kan droppe det Anonymous poster hash: 47cb1...218 2
Poserose Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg allerede hadde sendt ut invitasjonene og alt var klart, og visste med sikkerhet at inntekten gikk betraktlig opp etter sommeren ville jeg tatt resten på et forbrukslån eller kredittkort. Det blir noen tusenlapper dyrere i renter, men så lenge jeg visste at jeg kunne betjene lånet hadde jeg ikke vært i tvil. Det jeg skulle spart de mnd kunne jeg like gjerne brukt på nedbetaling av lånet. Dette er hva JEG hadde gjort. Så dere som vil komme med pekefinger mot lån til bryllup kan droppe det Anonymous poster hash: 47cb1...218 Enig, så lenge man er en passe oppegående person klarer man dette helt fint uten å ende på luksusfellen Om dere er helt sikre på at dere klarer å spare/tjene de pengene etter sommeren går det fint å ta opp lån.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Er ikke mulig for oss å ta opp verken lån eller kredittkort dessverre, eller så hadde vi jo helt klart valgt det før utsettelse. Jeg snakket med samboeren min når han kom hjem fra jobb, og vi ble enige om at vi utsetter til neste år. Da kan vi få det som vi vil, og da kan også en slekting fra langt unna komme, noe jeg vet hun hadde satt veldig pris på. Gleder meg til å se henne allerede! Kommer til å bli teit å gi beskjed til alle, men alle vet jo om mye av situasjonen vår, så regner med at de vil forstå. Anonymous poster hash: 24c5c...5b9
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Klarer du å gjennomføre et bryllup der du er bruden mens det fremdeles er såpass kort tid etter din fars bortgang? Da tenker jeg rent emosjonelt her..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Spirrevirrevipp, on 19 Feb 2015 - 12:20, said: Klarer du å gjennomføre et bryllup der du er bruden mens det fremdeles er såpass kort tid etter din fars bortgang? Da tenker jeg rent emosjonelt her..Det er det jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare. Dette var jo dagen han skulle følge meg ned kirkegulvet som jeg vet han var kjempe spent på. Har heldigvis verdens beste stefar som skal steppe inn, men han kan jo ikke måles opp mot pappaen min.. Anonymous poster hash: 24c5c...5b9
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Det er det jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare. Dette var jo dagen han skulle følge meg ned kirkegulvet som jeg vet han var kjempe spent på. Har heldigvis verdens beste stefar som skal steppe inn, men han kan jo ikke måles opp mot pappaen min.. Anonymous poster hash: 24c5c...5b9 Jeg ser den at de ikke kan sammenlignes. Jeg hadde nok utsatt det om det var meg, men dette må du jo avgjøre sammen med forloveden din.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Spirrevirrevipp, on 19 Feb 2015 - 14:19, said: Jeg ser den at de ikke kan sammenlignes. Jeg hadde nok utsatt det om det var meg, men dette må du jo avgjøre sammen med forloveden din.Ja, det er vel det vi har kommet frem til. Klarer ikke å se mot datoen vi skulle hatt å glede meg, ser bare sorgen med å ikke ha pappa der.. Anonymous poster hash: 24c5c...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå