AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Jeg føler meg skikkelig dum akkurat nå! Jeg har prøvd å få svar fra Netcom sin kundechat, men tror ikke han forstår hva jeg mener og henvender meg bare til å ringe dem. Det er forøvrig dyrt, så det gidder jeg ikke. Her er saken; I Februar får jeg en faktura på 663 kr. Jeg betaler 598 kr for abonnement, spotify og nedbetaling av telefon. Spotify koster 99, abonnement koster 299 og nedbetaling av telefon er 200. I tillegg til dette, får jeg fakturagebyr på 49 (dette har jeg avsluttet nå, får heller faktura på e-post). Dessuten hadde jeg et forbruk utover disse summene på 17 kr. Da er summen på 663 kr. Det er riktig. MEN, her er spørsmålet. Når jeg ser på summer, så står det Totalt eks mva - 531 kr. Så står det under der igjen; MVA - 139 kr. HVA er det MVA av? Er det 25 % av hele summen, eller er det 25 % av nedbetaling av telefon + fakturagebyr? Anonymous poster hash: 6f605...284
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Uten å begynne å sette opp regnestykker: Det skal alltid være mulig å se hvilke linjer/poster på fakturaen det er beregnet mva av. Ofte er de mva-pliktige linjene markert med en liten * i de tilfellene der det ikke beregnes mva av alle linjer. Dette skal det være mulig å finne ut av ved å studere fakturaen. Noen fakturaer har flere forskjellige mva-satser, og da pleier mva-satsen å være oppgitt for hver linje. Anonymous poster hash: 5ecdf...47e 2
Gjest Blondie65 Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Det må være noe galt med tallene dine, jeg kommer til 664. Ellers er det rett som nevnt over - det skal være mulig å se på regningen hvilke beløp som er mva frie og hvilke som skal ha mva. Et hint her er at en del av abonnementet (jeg husker ikke om det er nettleie eller hva det er) er uten mva. Fakt.gebyr skal være med, og Spotify og forbruk.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Summen av tallene dine er 664 altså får du en krone i avslag. Ta med deg en faktura eller ti og gå inn i en Netcom butikk og få dem til å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 86f27...be1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Vanskelig å si hva det skal være uten å se hele regningen, men tallene virker merkelige. 4 x 139 = 556, som er 25 kr mer enn beløpet på 531 som du sier er totalbeløpet eks. mva. Anonymous poster hash: 5cb7e...915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå