Gå til innhold

Kan jeg gå i dette antrekket i begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://i2.ztat.net/catalog/ME/42/1A/02/7B/11/[email protected]

http://www.shiny-mote.no/attachments/6B4ADF/B4F20A/e5b466e_hhshape_Leggings__Color_BLACK_Size_ML_0000LM0028_SCHWARZ_3_1.jpg

http://lenalillee.blogg.no/images/424721-7-1256487943769.jpg

Jeg har ikke noe annet som er pent nok i svart. Er student, og har rett og slett ikke råd til å kjøpe noe nytt. Jakka dekker baken, men jeg har ingenting annet som passer til å ha over.. så planen er å gå i jakka hele tiden. Det er ikke vanlig at en må henge fra seg jakkene eller noe?

Etterpå er det en minnestund...

Jakka er jo pen, men vet ikke hvor bra det passer seg i en begravelse? Med tanke på fargen... Og bare den tightsen under og en eller annen topp...

Anonymous poster hash: d7ab3...4d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke et enkelt svart skjørt? Tights og topp er vel ikke helt passende.

• Liker 3
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Har du ikke noe nøytralt i en mørk farge.

Anonymous poster hash: e9d3d...103
  • Liker 13
Skrevet

Jeg ville heller gått for en svart bukse (det har du vel?), evt et mørkt skjørt. Og det er fremdeles salg i butikkene, med mindre du bor på et veldig lite sted, finner du lett en sort halvpen skjorte til 49kr.

Synes ikke at tights passer seg i begravelse, nei.

• Liker 8
Skrevet

Personlig syns jeg det ville vært rart om du hadde jakka hele tiden. Det går an å bruke svart bukse og skjorte/bluse som jente, hvis du har det? Sist jeg var i begravelse hadde flere damer pene kjoler i andre farger enn svart også, så både grått og blått. Tror cluet er at det må være mørkt og pent.

Eller spør noen om å låne noe?

• Liker 7
Skrevet

skoene funker bra, og du kan bruke tightsen men da helst med et svart skjørt eller svart kjole over :) ville ikke brukt jakka

Skrevet

Nei, ikke den kåpa der.

• Liker 1
Skrevet

Har du noen du kan låne en jakke av?

Skrevet

Nei, jeg har ikke svart bukse, eller svart skjørt... Eller svart av noe som helst, bortsett fra svarte sko, svart tights og svart skjerf...

har ca 80 kr på konto som skal vare ut måneden, i mat...

Åhr, alle disse idiotiske kleskodene

Skrevet

Dette er ikke et passende antrekk for begravelse. Tights hører ikke hjemme der. Skoene går fint og har du ikke svart kjole/skjørt/bukse, kan du vel kjøpe en. De trenger ikke koste allverden. Kjøp det også en hvit skjorte.

Kåpen kan gå an, men den er ikke noe jeg ville gått i en begravelse med.

Anonymous poster hash: 8184e...11d
Skrevet

Det må ikke være svart. Bruk heller anstendige skikkelige klær i andre farger, enn tights i svart.

Anonymous poster hash: cea77...8d6

• Liker 10
Skrevet

Nei, jeg har ikke svart bukse, eller svart skjørt... Eller svart av noe som helst, bortsett fra svarte sko, svart tights og svart skjerf...

har ca 80 kr på konto som skal vare ut måneden, i mat...

Åhr, alle disse idiotiske kleskodene

Kan du ikke låne av en venninne/tante/mor? Bare noe enkelt svart

• Liker 8
Skrevet

Har du en mor, søster, venninne, tante eller annen kvinnelig bekjent du kan låne et svart eller mørkt nøytralt skjørt av?

På overkroppen kan du ha en mørk, grå eller hvit topp, den trenger ikke være veldig fin, så lenge den er hel og dekkende.

Anonymous poster hash: 51394...654
  • Liker 5
Skrevet

Nei, jeg har ikke svart bukse, eller svart skjørt... Eller svart av noe som helst, bortsett fra svarte sko, svart tights og svart skjerf... har ca 80 kr på konto som skal vare ut måneden, i mat... Åhr, alle disse idiotiske kleskodene Anonymous poster hash: d7ab3...4d6

Må ikke være alt svart, mørk grått, mørk brunt eller marine (ikke knall mørkeblå) er helt innenfor.

Synes du fint kan bruke det du har listet opp her, med en lengre topp/bluse/tunika/kjole over i en av de mørke fargene over som nevnt, og bruk det sorte skjerfet du har. Så henger du fra deg jakken når du går inn til minnestund.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor nær familie er avdøde?

- og sier som andre: Har du en mor, tante, søster du kan låne litt av?

Har du ikke en mørk bukse av noe slag? Et par mørke jeans som ikke er utvaskede eller hullete og som ser pene ut?

Ikke noe i marineblått eller koksgrått?

Ikke ett mørkt skjørt?

• Liker 2
Skrevet

Nei, kåpe og sko går ,men tights absolutt ikke. Hadde du tenkt å ha på kåpen hele tiden?

Du kan bruke tights, men da må du ha kjole eller skjørt i tillegg.

Anonymous poster hash: 5d3cf...fba
  • Liker 1
Skrevet

Hvis dette er det eneste du har, i mørke/nøytrale farger, og du absolutt ikke kan låne noe av noen, så synes jeg du kan gå i det. Tross alt, er det bedre å hedre den avdøde, enn at kleskoden er oppfylt til punkt og prikke!

Men, jeg skulle gjerne sett at du hadde en mørk tunika over den tighsten, slik at du lett kunne tatt av kåpen i minnestunden.

Snok dypere i klesskapet du, og hør rundt om noen kan låne deg noe.

• Liker 1
Skrevet

Nei, kåpe og sko går ,men tights absolutt ikke. Hadde du tenkt å ha på kåpen hele tiden?Du kan bruke tights, men da må du ha kjole eller skjørt i tillegg. Anonymous poster hash: 5d3cf...fba

Hvorfor det? Bruker selv tights til pent, jeg, men med topp/bluse/tunika som dekker rumpa, må ikke være kjole eller skjørt.

Skrevet (endret)

Strømpebukse (så godt som...) og beige frakk? Får litt sånn blotter-feeling...

Endret av Jade
  • Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...